Netflix-film 'KPop Demon Hunters' is een fenomenaal succes met 210 miljoen kijkers

De Netflix-film KPop Demon Hunters (2025) die in maart verscheen is een echte wereldhit. De serie is maar liefst 210 miljoen keer bekeken en heeft momenteel vijf van de tien populairste nummers op Spotify.
Mix van K-pop en bovennatuurlijke monsters
De animatiemusical volgt de fictieve K-popgroep HUNTR/X, met de zangeressen Rumi, Mira en Zoey. Terwijl ze stadions uitverkopen en de hitlijsten domineren, leiden de drie een dubbelleven als demonenjagers. Hun grootste uitdaging komt van de Saja Boys, een rivaliserende boyband die in werkelijkheid uit demonen bestaat. De onverwachte Netflix-hit KPop Demon Hunters combineert de wereldwijde populariteit van K-pop met bovennatuurlijke monsters. Hoewel die mix bijna een garantie lijkt voor succes, had niemand voorzien dat de film zó goed zou aanslaan bij het publiek.
Verkocht aan Netflix door coronapandemie
De productie is afkomstig van Sony Pictures en was oorspronkelijk bedoeld voor een bioscooprelease. Door de coronapandemie, waarbij veel zalen gesloten bleven, besloot de studio de film te verkopen aan Netflix. Dat bleek een keerpunt te zijn.
Singalong-voorstellingen
Om in te spelen op het succes van KPop Demon Hunters organiseert Netflix dit weekend speciale 'singalong'-voorstellingen in 1.700 Noord-Amerikaanse bioscopen. Een opmerkelijke stap, aangezien de streaminggigant normaal gesproken bioscoopreleases mijdt.
Uitgegroeid tot cultuurfenomomeen
Met KPop Demon Hunters bewijst Netflix dat een gewaagde mix van K-pop en fantasy niet alleen werkt, maar ook een wereldwijd publiek kan veroveren. Wat begon als een pandemie-noodoplossing is uitgegroeid tot een cultureel fenomeen dat miljoenen kijkers en luisteraars in zijn greep houdt en de grens tussen streaming, muziek en bioscoop opnieuw doet vervagen.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!