Bijna helft van Nederlanders overweegt goedkoper streamingabonnement met reclame

Hoewel het klachten regende nadat Netflix bekendmaakte binnenkort reclame te introduceren middels een goedkoper abonnement, overweegt bijna de helft van de Nederlanders om te kiezen voor dit reclame-abonnement wanneer dat kan. Dat maakt Momentive vandaag bekend aan de hand van een SurveyMonkey-onderzoek dat zij deden onder 1.000 Nederlanders.
Veel bereidheid tot goedkoper abonnement met reclame
Reclame is misschien niet iets waar de meesten op zitten te wachten, maar het goedkopere tarief dat hierbij gepaard gaat haalt mensen over de streep: 46% van de respondenten laat weten voor een goedkoper streamingabonnement te kiezen zodra dit kan, mét reclame.
Nu de inflatie steeds hoger wordt, prioriteren consumenten hun vaste, maandelijkse lasten en daarbij vallen streamingdiensten steeds vaker van deze lijst af. Ons onderzoek toont aan dat een significant aandeel van gebruikers overweegt hun abonnement stop te zetten en niet ieder nieuw abonnementsmodel is even in trek.
Opvallend is dat de bereidheid voor zo'n goedkoper abonnement met reclame erg verschilt per leeftijdscategorie. Zo is dit het hoogst (58%) onder de 26-41 jarigen, en het laagst (34%) onder de 58-76 jarigen.
Nog niet bekend wanneer Netflix start met reclame
Het is echter nog niet helemaal bekend hoe de reclame er op Netflix uit zal zien. Het gaat dus om een goedkoper abonnement waar je zelf voor kan kiezen. Blijf je bij je huidige abonnement, dan krijg je dus helemaal geen reclame te zien. Over de prijs van dit goedkopere abonnement is nog niets bekend, maar dit zal in ieder geval een stuk goedkoper zijn dan de huidige abonnementen. Het goedkopere abonnement lijkt dus vooral een goed alternatief voor mensen die financieel minder breed zitten en reclame daarom voor lief nemen.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!