Netflix gaat Zuid-Koreaanse aanbod flink uitbreiden

Netflix gaat het populaire Zuid-Koreaanse aanbod flink uitbreiden. Het plan voor de komende vier jaar is dat de streamingdienst veel geld zal gaan uitgeven aan Zuid-Koreaanse films en series en daar zullen fans zeker blij mee zijn.
2,5 miljard dollar
Netflix is van plan om de komende vier jaar zo'n 2,5 miljard dollar uitgeven aan nieuwe Zuid-Koreaanse films en series. Volgens Deadline maakte de CEO van Netflix, Ted Sarandos, dat bekend tijdens een ontmoeting met de Zuid-Koreaanse president Yoon Suk Yeol. Dat besluit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Vertrouwen
De streamingdienst heeft alle vertrouwen in de uitbreiding van het aanbod: "We hebben deze beslissing genomen omdat we er veel vertrouwen in hebben dat de Koreaanse creatieve industrie mooie verhalen zal blijven vertellen." Onzekerheid zit er dan ook zeker niet. "Ik twijfel er niet aan dat onze investering onze samenwerking met Korea en het creatieve ecosysteem van Korea zal gaan versterken", vertelt Sarandos.
Succes
Met het enorm grote succes van de bizarre thrillerserie Squid Game (2021–2025), smachten fans naar meer van Zuid-Koreaanse bodem. Dat blijkt ook uit het grote succes van onder andere The Glory (2022–2023) en realityshow Physical: 100. Om die reden verdubbelt Netflix nu de inzet en zal twee keer zoveel gaan uitgeven aan dergelijke films en series.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!