'Ghostbusters: Afterlife'-vervolg onthult verandering van het bekende klassieke logo

Deze week bestaat Ghostbusters (1984) 39 jaar, en om dat te vieren is het nieuwe logo van het vervolg op Ghostbusters: Afterlife (2021) bekendgemaakt. De nieuwe film heeft als voorlopige werktitel Ghostbusters: Firehouse (2023) en staat gepland om eind dit jaar in de bioscoop te verschijnen.
Nieuwe generatie
In Ghostbusters: Afterlife vinden Phoebe en Trevor in hun kleine woonplaats op het platteland van Oklahoma de Ecto-1 terug, het voertuig waarmee hun opa Egon zijn Ghostbuster-avonturen beleefde. Nu het verleden weer tot leven komt, moeten de kinderen besluiten of ze in de voetsporen van hun grootvader willen treden.
Direct vervolg
Er is nog steeds veel mysterie rondom de nieuwe Ghostbusters-film. Hoewel de film nog geen officiële titel heeft, wordt het project Firehouse genoemd, wat natuurlijk verwijst naar het iconische hoofdkwartier van de geestenjagers in New York. We weten al wel dat het verhaal een direct vervolg zal zijn op Afterlife met de terugkeer van onder anderen Ant-Man-acteur Paul Rudd, Carrie Coon (Gone Girl (2014)) McKenna Grace (I, Tonya (2017)) en Stranger Things-ster Finn Wolfhard. De nieuwe cast bestaat uit Kumail Nanjiani, Patton Oswalt, James Acaster en Emily Alyn Lind. In de nieuwe poster van de aankomende film is het bekende logo met spook er wat anders aan toe dan we gewend zijn: het lijkt volledig bevroren te zijn. Gezien dit nieuwe beeld en de releasedatum van december, zou het erop kunnen wijzen dat de film zich afspeelt gedurende de wintermaanden.
Eind dit jaar in de bioscoop
De opnames zijn al sinds maart aan de gang en de film wordt geregisseerd door Gil Kenan. Jason Reitman, die Afterlife regisseerde, keert voor dit project terug als coproducent en co-schrijver. De nieuwe Ghostbusters-film draait vanaf 20 december in de bisocoop.