'One Piece' in Verenigde Staten niet langer meer op eerste plaats in Netflix top 10

Ooit gold de regel: hoe langer een productie bovenaan in de Netflix top 10 staat, hoe waarschijnlijker dat deze wordt verlengd of een vervolg krijgt. Dat zou een slechte zaak zijn voor One Piece (2023– ) en een peiling die het succes van de serie onjuist weerspiegelt. In de Verenigde Staten heeft de serie plaats moeten maken voor een enorme 'underdog'.
Matig nieuws
One Piece heeft het in de VS amper een week volgehouden in de toppositie voordat het van de troon werd gestoten door Shane Gillis' Beautiful Dogs, een comedy special. De special duurt slechts 52 minuten en de kans is groot dat binnen een mum van tijd het gros van de geïnteresseerden deze film gezien heeft en One Piece de leiding weer overneemt. Hoe dan ook, het is geen geweldig nieuws voor One Piece.
140 Miljoen uur
Een geruststellende theorie voor de makers zou kunnen zijn dat abonnees dermate enthousiast zijn over de serie dat het eerste seizoen massaal met een hoog tempo gebinged is. Dat er veel interesse in de serie is staat als een paal boven water. Sinds de release op 31 augustus is er al 140 miljoen uur naar One Piece gekeken, maar wat niet vergeten moet worden is dat One Piece een bovengemiddeld dure serie is en dat het dus ook ver boven gemiddeld zal moeten scoren om Netflix te overtuigen van zijn toekomst.

Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!