Netflix past een nieuwe strategie toe en recyclet series

Na het succes van het opnieuw uitbrengen van de serie Suits (2011–2019) afgelopen juni, heeft Netflix geleerd dat er niet altijd noodzaak is voor volledig nieuwe content. Het bedrijf heeft aangegeven dat het mogelijk de strategie om oudere content van andere studios te licenseren, zal omarmen.
Meer import in de toekomst
In een aandeelhoudersbrief schrijft Netflix dat het in de nabije toekomst mogelijk meer kansen heeft om meer content te licenseren van derden. Dit als direct gevolg van de alsmaar intensere concurrentiestrijd.
We geloven dat dit extra waarde zal opleveren voor onze leden, evenals voor rechthebbenden die profiteren van de toegenomen bekendheid en inkomsten die Netflix levert.
Sarandos tevreden
Volgens de cijfers zorgde de terugkomst van Suits via de streamingdienst voor 1 miljard kijkuren tussen 19 juni en 10 september, een gewin dat niet zomaar in de wind kan worden geslagen als het aan CEO Ted Sarandos ligt. Sarandos zei dat licensering een tactiek is die Netflix altijd al heeft gebruikt en dat dit de streamingdienst geholpen heeft meer content aan te bieden die aantrekkelijk is voor een breed scala aan smaken.
We kunnen niet alles maken, maar we kunnen wel aan zo ongeveer alles komen.
Niet echt een nieuwe strategie
Sinds kort heeft Netflix een deal met Warner Bros-Discovery waardoor er steeds meer series van HBO op Netflix te streamen zijn. Zo verscheen Band of Brothers (2001) kort geleden al op Netflix en werd het opnieuw een hit. Dit is echter niet voor het eerst dat Netflix succes heeft met gelicenseerde series. Eerder had het bedrijf al succes met Friends (1994–2004) en The Office (2005–2013). Al met al ziet het er naar uit dat Netflix deze strategie voorlopig succesvol voort zal zetten.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!