Netflix duikt met nieuwe docu in modemerk waar van alles misgaat achter de schermen

Een Amerikaans modemerk blijkt een cult-achtig bedrijf in Trainwreck: The Cult of American Apparel (2025), een nieuwe onthulende docu van Netflix. De streamingdienst deelt vandaag de eerste beelden.
Giftige werkomgeving
Begin jaren 2000 is American Apparel één van de meest succesvolle modemerken in de VS, bekend om zijn kleurrijke vrijetijdskleding, ethische productie en seksueel provocerende reclamecampagnes. Voor jonge medewerkers is het een spannende tijd; een kans om deel uit te maken van een bedrijf dat een revolutie teweegbrengt in de mode-industrie en een kans om te leren van de charismatische CEO en oprichter van American Apparel, Dov Charney.
Maar terwijl het merk zich snel uitbreidt, beginnen de jonge werknemers zich te realiseren dat de glanzende buitenkant van American Apparel een duistere realiteit verbergt. Charney's chaotische management begint de financiën van het bedrijf aan te tasten en hij wordt beschuldigd van seksuele intimidatie door vrouwelijke werknemers.
Hele reeks
De nieuwe docu is onderdeel van de Trainwreck-reeks van Netflix waar eerder al Trainwreck: Woodstock '99 (2022) van uitkwam. Binnenkort verschijnen daar ook de nieuwe docu's Trainwreck: Mayor of Mayhem (2025), Trainwreck: Poop Cruise (2025) en Trainwreck: The Astroworld Tragedy (2025) van.
Binnenkort op Netflix
Trainwreck: The Cult of American Apparel is vanaf 1 juli te zien op Netflix. Voor een compleet overzicht van alle nieuwe films en series die binnenkort op de streamingdienst verschijnen, kun je terecht op onze pagina Binnenkort op Netflix.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!