Netflix trok 14% meer kijkers tijdens Facebook- en Instagram-storing begin oktober

Netflix trok 14% meer kijkers tijdens Facebook- en Instagram-storing begin oktober

Tijdens de Facebook-, Whatsapp- en Instagram-storing aan het begin van de maand zag Netflix het aantal kijkers significant stijgen. Nu er niet meer doelloos door de tijdlijn kon worden gegaan, zetten veel mensen een film of serie op.

Netflix laat nu namelijk weten dat het aantal kijkers tijdens de storing met 14% steeg die avond op 4 oktober. Rond 17:45 lokale tijd startte de storing, waardoor er geen nieuwe berichten meer geladen konden worden op Facebook en Instagram. Ook op Whatsapp, wat in Nederland heel veel wordt gebruikt, kwamen berichten niet binnen.

Gedurende de storing van zes uur moest de wereld vermaak zoeken op andere platformen, waaronder Netflix. Velen zullen een aantal afleveringen hebben gekeken van Squid Game (2021–2025), die al weken op nummer 1 staat in ons land. De Zuid-Koreaanse serie is inmiddels al door 142 miljoen huishoudens bekeken, waarmee het de meest succesvolle nieuwe Netflix-serie ooit is.

Squid Game (2021‑2025)
8.0
Kijk op Netflix • Honderden mensen, die allemaal levensproblemen hebben ervaren, worden uitgenodigd voor een mysterieuze competitie genaamd 'Squid Game'.

Ook het aantal abonnees van de streamingdienst blijft maar stijgen. In het derde kwartaal van 2021 namen maar liefst 4,4 miljoen mensen een nieuw Netflix-abonnement. De verwachting van het streamingbedrijf is dat deze groei doorzet in het laatste kwartaal.

Netflix mag nu dan wel de grootste streamingdienst zijn in Nederland, er is flinke concurrentie op komst met de lancering van HBO Max in 2022. Of de Amerikaanse streamingdienst in ons land echt invloed zal hebben op de cijfers van Netflix, zal moeten blijken.

Beeld: Via depositphotos
Tekst: Bron

Reacties

Deel dit artikel

Meer over:

Video on demand Netflix

Meer Netflix

Meer Netflix

🔥 Meest gelezen

Meer populaire artikelen

Reacties


Meer film- en serienieuws

Nog meer nieuws