Hiddenhermit heeft 43 reactie(s) geplaatst.
Dit was geen makkelijke zit, een goede film op alle fronten, maar wat een ellende om naar te kijken. Aan het begin is er een scène die de toon zet voor de film.
Een klein jongetje loopt op straat, een vrouw komt aangefietst en spreekt hem aan. Hij heeft een grote schaafwond op zijn knie. De vrouw zegt vrolijk dat hij haar moet volgen en fietst weg. Het jongetje probeert haar rennend bij te houden. Het is zijn moeder. Ik knipperde letterlijk met mijn ogen en mijn eerste gedachte was "misschien heeft de fiets geen baggedrager", maar dat had het wel. Zo kwamen er tijdens de film steeds vragen bij me op om het gedrag van de moeder te verklaren...maar er waren geen antwoorden die troost gaven. Dit is een uiterst sombere film over het uitzichtloos bestaan van een kind dat zowel mentaal als fysiek mishandeld wordt. De film is in grijstinten gefilmd en het viel me op dat het ook heel vaak hard waait. Ik kan me één echt zonnig moment herinneren, maar daarna kwam algauw een heftige regenbui. Op een ander zonnig moment stonden moeder en zoon in de schaduw. Prachtig vormgegeven, sterk geacteerd en hartverscheurend. Vooral toen bleek dat het op waargebeurde feiten is gebaseerd.
Tot nu toe is er één film die ik niet nog een keer wil zien ook al vond ik het een keigoede film. Na het zien van Requiem For A Dream, heb ik mijn moeder snikkend opgebeld om te zeggen dat ik van haar hou. Na deze film heb ik haar opgebeld om te zeggen dat ik dankbaar ben dat ze zo haar best voor me heeft gedaan. Ook deze film wil in niet nog een keer bekijken, maar ik beveel het wel aan.
Een verassende kijk op het zombie genre. De opening is herkenbaar en even was ik bang dat de hele film het bekende verhaal zou zijn, maar hoewel voorspelbaar toch een nieuw jasje. Carrie Ann Moss is weer een genot om naar te kijken en draagt de film. Het is geen bloederige zombie film, maar het heeft wel een paar geweldadige momenten. Ik heb me vermaakt, een dikke voldoende.
Locked is de Amerikaanse remake van de Argentijnse film 4x4 (2019). Hoewel de film dezelfde premisse heeft, inbreker opgesloten in een auto waarin hij ingebroken heeft, is er zo een dikke Amerikaanse saus overheen gegooid dat her een heel andere kijkervaring wordt. Nu is het gewoon een kat en muis spel, de eigenlijke bad guy is opeens het slachtoffer waar we sympathie voor moeten hebben, de underdog die hopelijk een goed einde krijgt. Dus wordt het eigenlijke slachtoffer een soort karikatuur van ongebreidelde wraakzucht. Typisch Hollywood. De film is uiterst voorspelbaar en het einde dus ook. Na 4x4 gezien te hebben, is dit echt een heel slap aftreksel. 4x4 vond ik beklemmend, het einde verassend en met enig schuldgevoel vond ik het toepasselijk. Ik heb een paar keer vooruit gespoeld terwijl ik naar Locked keek en niks gemist, zoals zo vaak met Amerikaanse remakes een gemiste kans.
Hoewel ik niet onder de indruk was van het tweede seizoen van 'Monster...', had ik me toch wel verheugd op The Ed Gein Story. Maar al tijdens de eerste aflevering begon ik te fronsen en vanaf de tweede wilde ik eigenlijk gewoon stoppen. Dat lag niet aan het acteerwerk, de acteurs doen hun best. Nee, deze serie belooft het verhaal van Ed Gein te vertellen, maar verzandt al snel in een soort “greatest hits” van Hollywood-horror. In plaats van een feitelijke weergave krijg je vooral een amalgaam van clichés en halve waarheden, waarbij de makers veel speculatie als keihard feit presenteren naast de werkelijke feiten.
Wat mij vooral stoort, is dat de serie Gein neerzet alsof hij zélf een mix is van Norman Bates ( Psycho), Leatherface (The Texas Chain Saw Massacre) en Buffalo Bill (The Silence Of The Lambs). Natuurlijk diende hij als inspiratiebron voor die personages, maar hier worden juist elementen uit de films teruggeprojecteerd op Gein, alsof ze onderdeel waren van zijn werkelijke leven. Fantasie en feit lopen doorelkaar. Dat is historisch krom en doet af aan de geloofwaardigheid. Het is alsof Ed Gein op zich niet interessant genoeg was en er dus van alles omheen gebouwd moest worden.
Wie op zoek is naar een waarheidsgetrouwe blik op Gein komt bedrogen uit. Inhoudelijk ben ik absoluut niet onder de indruk.
Een film die zichzelf constant tegenspreekt en waarin men niet logische beslissingen neemt om zo een atmosfeer te creëren. Het monster is wel met goede effecten gemaakt, is bedreigend, sterk en lijkt onoverwinnelijk. Maar ook dat kan de film niet redden. Er zijn teveel 'what the heck' momenten en niet in positieve zin. Het acteerwerk is redelijk, het script achterlijk en niet interessant.
Er zijn geen geesten, geen maniakale achtervolgingen met bijlen, geen bezeten poppen. Wel een moeder die op de grens van leven en dood lijkt te zijn en probeert te achterhalen waar het mis is gegaan. Het antwoord is onverwachts een modern probleem, mix dat met een rituele genezer en er ontstaat een voor mij onderhoudend verhaal. Ik heb gekeken naar de Spaanse versie met ondertiteling, de Engelse dub maakt het wat houterig vind ik. Er is goed geacteerd en het verhaal wordt onderhoudend verteld.
Ik hou van zombie- en Aziatische vechtsport films, dus een muay Thai vechter die het opneemt tegen zombies? Onweerstaanbaar, vooral ook omdat het een Aziatische productie is. Die wijken vaak af van de Hollywood standaard, verfrissend vind ik dat. Maar deze film stelde mij teleur. Goede constante actie, snelle zombies, veel bloed maar helaas geen spanning. Het leek alsof er een checklist werd afgewerkt. De acteurs doen hun best en zijn sympathiek, je gunt hen de overleving. Maar ik had vaak momenten dat ik ietswat geërgerd naar het scherm keek. Het einde leek dat recht te trekken, maar toch niet. Was ik entertaint? Redelijk...zal ik er nogmaals naar kijken? Nee...Raad ik het mijn vrienden aan? Alleen die hards als ik en dan nog heel voorzichtig. Voor mij is het een 5+
Sterke cast (Kidman, Fanning, Schreiber), maar helaas houdt het daar op. Het script is oppervlakkig, de regie soms lachwekkend (zoveel close-ups van ogen?!) en het eindeloze staren naar de zee voelt als opvulmateriaal. Het geheel doet denken aan een uitgerekte aflevering van Monk, maar dan zonder charme of spanning. Mooie omgeving, weinig inhoud. Ik vond het prima voor op de achtergrond op een regenachtige zondag, maar geen binge materiaal.
De Hell House serie heeft een goede aanvulling erbij gekregen met deze film. Na de eerste uit de reeks vind ik deze de leukste. Het geeft achtergrond informatie, maakt verbinding met Abbadon Hotel van de vorige films en de karakters nemen grotendeels begrijpende beslissingen. Er is minder 'shaky camara' dan in de vorige films, wat een groot pluspunt is. In het 'found footage' genre ontkom je er niet aan. Er waren naruurlijk ook 'Blair Witch' momenten, maar ook dat hoort erbij. De schrijver en tevens regisseur van de serie heeft duidelijk passie voor zijn project en eerlijk gezegd hoop ik dat er nog meer films volgen. Een leuke film, ik geef het een 7.
Een slap aftreksel van Silence Of The Lambs met een vleugje Fallen. Ik vond het heel saai en voorspelbaar. Michael Lawrence is houterig en totaal ongeloofwaardig als een in het verleden succesvolle rechercheur. De actrice die de rol van Mary vertolkt, maakt het niet waar. John Malkovich lijkt plezier te hebben, maar ook zijn rol is lui geschreven. Met moeite de film afgekeken.
Je verwacht dat je naar een leuke film gaat kijken want Anthony Hopkins. Maar al gauw vraag je je af of de voice-over de hele film zal duren. Ook blijkt de virtuoos al heel gauw niet echt een virtuoos te zijn. Na 20 minuten heb je het verhaal door en weet je al hoe het zal eindigen. Je vraagt je af of het zin heeft om de film af te kijken want het is best saai en Anthony Hopkins komt nauwelijks in beeld. Je besluit toch maar tot het einde te kijken, inderdaad....het gaat zoals je verwachtte. Hoofdschuddend besef je dat je je tijd hebt verspild.
Hoewel ik geen fan ben van het found footage genre is deze niet slecht. Het heeft goede momenten, maar de personages nemen te vaak onlogische besluiten en praten vaak onduidelijk. Heb me al met al toch wel vermaakt, van mij krijgt het een 5+.
Een hele goede verfilming van de gelijknamige brute, over the top slasher uit de jaren zeventig. In tegenstelling tot het origineel heeft deze versie een strakke verhaallijn, een goede soundtrack en zijn de personages geen karikaturen. Hetzelfde verhaal maar beter verteld en verfilmd. De film is spannend vanaf het begin en verslapt geen moment.
Zielloze horror. Op alles is bespaard, vooral op de kostuums en de scriptschrijvers.
Voorspelbare film die rustig voort kabbelt. Het verhaal heeft niet echt hoogtepunten, alles is zo vlak. Zelfs de onontkoombare twist aan het eind is voorspelbaar omdat er steeds op gehamerd werd. De vrouwelijke hoofdpersoon is een beetje irritant. De seniore acteurs zetten hun personages goed neer en Susan Sullivan is een genot om weer eens te zien.
Een typische jaren '70 kung fu film. Slechte dub, over de top gevechten en snor en baard strijkende bad guys. Heerlijk ouderwets genieten
Ongeloofwaardige rommel vol potholes. Al vanaf de eerste aflevering waren er zoveel inconsistenties dat ik me afvroeg waar het heen zou gaan. Uiteindelijk is het allemaal gebakken lucht. De laatste aflevering is onbevredigend en de tussenliggende afleveringen hadden korter gekund.
Langzame film, het verhaal sleept zich voort zonder dat het echt spannend wordt. Er worden teveel niet logische keuzes gemaakt door de hoofdpersoon. Het gevolg van zijn keuze mpest steeds een zogenaamd spannende wending opleveren, maar zorgde voor een diepe zucht bij mij. Weer een regisseur die denkt dat een scène spannend is als het zich in duisternis afspeelt. Ik viel in slaap en had niet de behoefte terug te spoelen om erachter te komen wat ik gemist had. Al met al een zielloze fim.
Eigenlijk een 5 waard, maar tja als echte fan kan ik dat net niet. Wel is deze vrij matig. Geen verhaallijn en Wick lijkt opeens totaal onschendbaar geworden. Wordt tig keer aangereden, valt van grote hoogte, rolt wel 100 treden meermaals naar beneden maar gaat stug door. De laatste 5 minuten maken veel goed, maar dit wordt niet mijn favoriete uit de reeks.
Shyamalan komt weer eens met een teleurstellende film op de proppen. Tot aan de derde akte is de film niet spannend maar wel onderhoudend. Dan wil hij het zijn bekende twist geven, alleen het boek waarop zijn film gebaseerd is, had een voortreffelijk einde. Een echte twist...nu loopt het met een onbevredigende sisser af. Jammer.
Killer haaien, ik hou ervan. Maar wat een slechte film is dit. Alicia is de hele tijd hysterisch, ook waneer ze een dun stomp plankje de haaien te lijf gaat. Het verhaal is slecht geschreven, de effecten zijn ondermaats en er is geen chemie tussen de twee hoofdrolspelers.
Ik weet niet of ik het als romantiek/thriller zou omschrijven. Een onderhoudende film met voorspelbare momenten die niet afdoen aan het entertainment gehalte.
Het is jammer dat Morgan Freeman minder kieskeurig is dan vroeger in het aannemen van werk. De film klinkt op papier interessant maar al kijkend viel ik een paar keer in slaap. Een deel speelt zich af in Italië en de vraag is waarom, want het voegt weinig toe aan het verhaal, behalve wat mooie plaatjes. De moordenaar wordt als onoverwinnelijk neergezet maar de manier waarop dat afgehandeld wordt is onbevredigend. Natuurlijk moet er een 'twist' aan het eind zijn, maar tja. Hoewel ik een deel gemist heb, zal ik de film niet opnieuw bekijken.
Hoewel ik blij ben dat er een spin off van de orginele Crime Scene Investigation is, ben ik toch enigszins teleurgesteld. Fantastisch om een paar bekenden terug te zien, maar het geheel is toch van mindere kwaliteit. Natuurlijk is er het verplichte potentiële romantische koppel, dat echt geen toegevoegde waarde heeft en een willekeurig aantal mensen met aparte tikjes. De nieuwe baas doet het goed, maar ze is één van de weinige goede acteurs van de nieuwe lichting. De misdaden zijn inventief, maar het script en de dialogen slecht en eerlijk gezegd duurde de overkoepelende zaak te lang. De laatste twee afleveringen spoelde ik zelfs steeds een beetje vooruit. Mocht seizoen twee uitgezonden worden zal ik het wel een kans geven, maar er is veel ruimte voor verbetering.
Slecht geschreven, slecht geacteerd, houterige dialogen en voorspelbaar. De soundtrack lijkt voor een tekenfilm geschreven te zijn. Zonde van mijn tijd.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series