Kijkers kondigen boycot aan na het zien van veelgeprezen docuserie op Netflix

Sinds vorige week kijk je op Netflix naar Pepsi, Where's My Jet? (2022), een gloednieuwe docuserie over het debacle van Pepsi in de jaren 90. De docu maakt veel los, van lovende kritieken van critici tot een heuse boycot vanuit de kijkers.
Andere handige Netflix-pagina's:
Perfecte score van critici
De docu debuteert op Netflix met een perfecte score van 100% op Rotten Tomatoes, een score die niet vaak voorkomt. Kijkers zijn iets kritischer, al scheelt het met 84% niet veel. Hoe dan ook, het is duidelijk dat de docuserie – die overigens ook al in de top 10 op Netflix is te vinden – in de smaak valt.

Boycot Pepsi
Dat de docu overtuigend is, wordt daarnaast bewezen door het feit dat op Twitter wordt opgeroepen tot een boycot van Pepsi. "Van mij krijgen ze geen cent meer," aldus een kijker. "Ik koop nooit meer iets van Pepsi."
Sparen voor een gevechtsvliegtuig
Het was 1996 en de cola-oorlog was in volle gang. Ondanks Pepsi's advertenties vol beroemdheden, had Coca Cola nog steeds het grootste marktaandeel, dus besloot het tweede merk zijn grootste campagne ooit te lanceren: "Pepsi Stuff". Als je maar genoeg van hun producten kocht, kon je "Pepsi Points" gebruiken om zonnebrillen, leren jassen… en misschien een Harrier-jet te kopen? De leiding van Pepsi ging ervan uit dat de astronomische "prijs" van het militaire vliegtuig hoog genoeg was vastgesteld om aan te geven dat het om een grap ging, maar student John Leonard zag het als een uitdaging en besloot hun bluf te betwisten. Dit is het legendarische verhaal van de jongen die Pepsi aanklaagde voor een gevechtsvliegtuig en de held werd van een nieuwe generatie.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!