'Glass Onion: A Knives Out Mystery' razend populair maar haalt de top 5 beste releases nét niet

Netflix gaf een fortuin uit aan de vervolgen van Knives Out (2019), Glass Onion: A Knives Out Mystery (2022) en Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery (2025). Glass Onion: A Knives Out Mystery is sinds enkele dagen op de streamingdienst te zien en niet onverdienstelijk. Inmiddels hebben 35 miljoen huishoudens de film gezien en toch kon de film niet het hoogtepunt bereiken van de films Red Notice (2021), Don't Look Up (2021), The Adam Project (2022), The Gray Man (2022) en The Unforgivable (2021).
Plek nummer 6
Tijdens de eerste paar dagen na release werd er 82,1 miljoen uur gekeken naar Glass Onion: A Knives Out Mystery, een getal dat amper iets zegt, maar omgerekend goed zou moeten zijn voor ruim 35 miljoen huishoudens. Hierbij is geen rekening gehouden met gedeelde accounts. Na een reeks van minder scorende films is dit precies de boost die Netflix nodig had. Maar hiermee overtreft de film niet Sandra Bullocks The Unforgivable en moet de productie het daarom doen met een zesde plek in de top 10 van beste Netflix Original releases ooit.
Gemiste opbrengst
Netflix betaalde 450 miljoen dollar voor de twee Knives Out-vervolgen en liet het eerste vervolg opvallend genoeg slechts een week in de bioscoop draaien. Analysten zijn ervan overtuigd dat Netflix hiermee een goede som geld misgelopen is en dat Glass Onion: A Knives Out Mystery minstens 60 miljoen dollar had kunnen opbrengen met een bredere bioscooprelease.
De race is nog niet gelopen
Glass Onion: A Knives Out Mystery heeft het misschien niet gehaald tot de top 5 van populairste releases, maar daarmee gaat er nog geen streep door het succes. Het mysterie zou nog andere records kunnen verbreken en bijvoorbeeld Red Notice overtreffen als meest bekeken Netflix-film ooit.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!