Groeiend publiek voor 'The Last of Us': nóg meer mensen kijken naar tweede aflevering

Een bijzonder record en een groeiend publiek voor HBO Max's successerie The Last of Us (2023– ). Waar de eerste aflevering vorige week al 4,7 miljoen kijkers trok, heeft het vervolg daar gisteren nog eens een schepje bovenop gedaan.
Zeldzame groei
Het is vrij zeldzaam dat het kijkerspubliek bij het (later) verschijnen van een tweede aflevering nog eens verder groeit. Toch is dat nu gebeurd bij The Last of Us, dat het verhaal vertelt van een levensgevaarlijke trektocht door een post-pandemisch Amerika. Volgens een rapport van Nielsen en cijfers van Warner Bros. Discovery keken er gisteren maar liefst 5,7 miljoen mensen naar "Infected" (zie de video hieronder voor een bespreking in podcastvorm), het vervolg van de reis die Joel en Ellie aan het einde van de pilotaflevering ondernamen.
Lovende reacties
Niet eerder bracht HBO een dramaserie uit die ná de pilot een zodanig groeiend publiek aan zich wist te binden. Heel verrassend is het record tegelijkertijd niet: de serie werd (en wordt) niet alleen massaal gepromoot, de lyrische mond-op-mondreclame tussen game-en serieliefhebbers zal zijn werk doen, en online werd de serie vorige week overspoeld met lovende reacties. De unanieme waardering leidt ertoe dat er nu al aan de lopende band vergelijkingen worden gemaakt met het succes van Game of Thrones (2011–2019) en House of the Dragon (2022– ).
Wekelijkse updates
De tweede aflevering van The Last of Us seizoen 1 is sinds gisteren te streamen voor iedereen met een HBO Max-abonnement. Wekelijks komt er een nieuw deel online, wat betekent dat je vanaf volgende week maandag naar aflevering 3 kunt kijken.