Netflix denkt groot succes in handen te hebben en hoopt reputatie te redden met nieuwe komedieserie

In de filmindustrie staan producties van het productie- en distributiebedrijf A24 bekend om hun kwaliteit. Mede daarom denkt Netflix nu een pareltje in handen te hebben met de A24-serie Beef (2023). Netflix hoopt dat deze samenwerking een enorme boost zal geven.
Grootste samenwerking tot nu toe
A24 staat het meest bekend om zijn horrorfilms, maar is de laatste tijd vooral onderwerp van gesprek door de Oscarwinnende film Everything Everywhere All at Once (2022). Vanaf 2014 maakt A24 ook televisieseries en documentaires en is verantwoordelijk voor ondermeer Netflix' Mo (2022– ) en Ali Wong: Don Wong (2022), maar Beef wordt hun grootste samenwerking tot nu toe.
Uit de hand gelopen verkeersruzie
In Beef volgen we een rijke ondernemer en een klusjesman die in een verhitte verkeersruzie raken. In de hoofdrol zien we Ali Wong en Steven Yeun. De serie bestaat uit 10 afleveringen die beloven het succes van de samenwerking tussen Netflix en A24 voort te zetten. Het grootste succes dat de streamingsdienst tot nu toe met A24 had, is Uncut Gems (2019).
Netflix' reputatie
Netflix is de laatste maanden erg in opspraak geraakt door de annulering van series. Enkele van hun grootste en meest gewaardeerde series werden niet verlengd en dat terwijl goedkopere content, waaronder realityprogramma's en spelshows, blijft verschijnen. In een tijd waarin Netflix wordt geassocieerd met inhoud van lage kwaliteit en vroege annuleringen, is het uitbrengen van een kwaliteitsserie als Beef van uiterst belang. Beef zou niet alleen het begin kunnen zijn van herstel van Netflix' reputatie, maar zou tevens een voorbode kunnen zijn voor wat er nog komen gaat.
Beef is vanaf 6 april te zien op Netflix.