Koreaanse content triomfeert op Netflix: 60% van de abonnees heeft ervan geprofiteerd

Netflix-CEO Ted Sarandos was onlangs in Seoul en heeft aldaar indrukwekkende cijfers bekendgemaakt over Koreaanse content op de streamingdienst. Zo'n 60% van de abonnees blijkt op zijn minst één Koreaanse productie te hebben bekeken.
Groot succes
Tijdens een driedaags bezoek aan Seoul ontmoette de CEO Koreaanse productiepartners en overheidsfunctionarissen waaronder premier Han Duk-soo. Hij sprak over Koreaanse bijdragen die mede het succes van Netflix bevorderen.
Een verbazingwekkende 60 procent van onze leden heeft nu minstens één Koreaanse titel bekeken. De K-content is in de afgelopen vier jaar verzesvoudigd. Neem bijvoorbeeld het genre romantiek, 90 procent van de K-romantiek wordt nu buiten Korea bekeken. Vorige behaalden onze Koreaanse film Carter en twee series, All of Us Are Dead enThe Glory, de top 10 van Netflix in meer dan 90 landen. Natuurlijk overtreft niets Squid Game, de beste tv-serie in de geschiedenis op welke meetlat dan ook.
Vans-verkoop gestegen door Koreaanse content
Hij sprak zijn verbazing uit over het succes van Koreaanse content in de Verenigde Staten en vroeg zich af wie nou had kunnen voorspellen dat een serie die voor Koreanen gemaakt was, voor een groene trainingspakken-rage zou zorgen of dat de verkoop van Vans-sneakers met bijna 8000 procent zou stijgen. "Dat is de kracht van de Koreaanse vertelkunst". Verder maakte hij zijn plannen bekend voor de komende vier jaar:
Koreaanse rechtszaak tegen Netflix
Ook binnen Korea wordt er genoten van Netflix, zo erg zelfs dat de rechtbank in Seoul in 2021 oordeelde dat de streamingdienst een schadevergoeding moet betalen vanwege de zware groei van dataverkeer. Netflix ging echter in beroep tegen deze uitspraak en betoogt geen netwerkgebruikskosten verschuldigd te zijn.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!