Succes mega Netflix-hit dendert door: serie al 8 weken in de top 10

Afgelopen zomer verscheen de live-action-serie One Piece (2023– ) op Netflix. De serie werd een gigantisch succes en dat mag ook wel, want One Piece is de duurste serie die Netflix ooit gemaakt heeft. Vlak na de release van het eerste seizoen werd het tweede seizoen bevestigd. Inmiddels staat de serie al 8 weken in de Netflix-top 10.
De toekomst van One Piece
Lange tijd waren er twijfels bij fans, moet Netflix wel zoveel investeren in een live-action-serie? In het verleden is dit niet altijd de juiste zet gebleken, maar de samenwerking tussen Steven Maeda, bedenker Eiichiro Oda en de regisseurs blijkt een succesvol recept. Oda hintte onlangs naar de komst van Tony Tony Chopper die zich als zesde lid zal voegen bij Luffy's bemanning. Daarnaast wordt ook verwacht dat we in vervolgseizoenen nieuwe locaties zullen zien zoals Loguetown, Drum Island en Alabasta.
Jamie Lee Curtis als Dr. Kureha
Oda heeft nog niet veel losgelaten over zijn plannen voor het tweede seizoen, wel werd er een aantal weken geleden gehint naar een eventuele bijdrage van Oscarwinnaar Jamie Lee Curtis. De actrice uitte onlangs haar interesse in de rol van Dr. Kureha en ook de makers zagen dit absoluut zitten.
Het succes in cijfers
One Piece staat momenteel op nummer acht van de meest bekeken series op Netflix wereldwijd. De serie werd afgelopen week zo'n 10,9 miljoen uur gestreamd. Dat brengt het totaal aantal gestreamde uren op 480,3 miljoen uur. Naar verwachting zullen hier in de nabije toekomst nog heel wat uren bij komen.

Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!