Ongemakkelijke productiefout op verpakking 'Wicked'-poppen: 'Niet voor kinderen'

Speelgoedfabrikant Mattel is een extra grote naam in Hollywood sinds het een megahit maakte van Barbie (2023), en ook de merchandise van de aankomende bioscoopfilm Wicked (2024) is voor de rekening van het bedrijf. Bij het verpakken van de recent gelanceerde poppenitems hebben de makers alleen een pijnlijke fout gemaakt: een verwijzende link op de verpakkingen leidt niet naar de officiële filmwebsite, maar naar een iets pikanter platform…
Bijzondere vriendschap
Wicked verschijnt volgende maand in de bioscoop en vertelt het kleurrijke verhaal van twee heksen die een bijzondere vriendschap sluiten. Popicoon Ariana Grande zal in de blockbuster zij aan zij te zien zijn met Cynthia Erivo. De musical is al jarenlang een beproefde klapper op Broadway en in andere theaters.
18 jaar en ouder
De release van de film leent zich natuurlijk uitstekend voor een extra staaltje marketing, en dat liet Mattel zich verder ook geen tweede keer zeggen. Verschillende liefhebbers van de musical, waaronder ouders met kinderen, schaften al poppen aan van de belangrijkste personages. Curieus, maar waar: op de verpakking bleek een link naar een adult website te staan. Verschillende kopers lieten op X weten dat de informatie hen leidde naar een pornografisch platform dat alleen toegankelijk was voor mensen van 18 jaar en ouder.
Schuldbewust
Mattel reageerde schuldbewust:
We hebben spijt van deze jammerlijke fout en zullen direct ingrijpen. Ouders [die de poppen al aangeschaft hebben] krijgen bij deze het advies mee dat de website inderdaad niet geschikt is voor hun kinderen
Het bedrijf raadt kopers aan de link "weg te krassen" of gewoonweg de verpakking weg te gooien. De nieuwe poppen van Wicked worden vooral in de Verenigde Staten verkocht.