Docu over Victoria Beckham delft onderspit in familiestrijd op Netflix

De vorige week uitgebrachte docuserie over Victoria Beckham weet lang niet zoveel kijkers te trekken als de oudere miniserie over haar man David. Dat is duidelijk geworden met de openbaarmaking van de kijkcijfers van de nieuwe docu. De oud-voetballer en ondernemer wint de 'familiestrijd' met zijn al even bedrijvige vrouw met een behoorlijk verschil.
Halvering
De eerste aflevering van Beckham uit 2023 blijkt meer dan twee keer zoveel kijkers te hebben getrokken als de eerste aflevering van Victoria Beckham afgelopen week. In het Verenigd Koninkrijk keken zo'n 1.7 miljoen mensen naar het begin van de nieuwste docu, terwijl de serie uit 2023 nog 3,8 miljoen kijkers trok. Bij aflevering twee en drie van de recente release liepen de streamingcijfers verder terug naar respectievelijk 1.3 en 1 miljoen.
PR-campagne
Netflix heeft zijn eigen rekenmodellen om te bepalen of het een nieuwe (mini)serie als een succes beschouwd, maar toch is het grote verschil ten opzichte van de al bestaande miniserie opvallend te noemen. Juist in het Verenigd Koninkrijk heeft de release namelijk behoorlijk wat PR gehad. Zo plande Netflix een marketingstunt in het Londense metronetwerk.
Succesverhaal
Victoria Beckham biedt een intieme blik achter de schermen van het leven en de carrière van de vrouw die zich mode-icoon, succesvol ondernemer en voormalig Spice Girl mag noemen. In de miniserie wordt haar indrukwekkende transformatie gevolgd, van internationale popster in de jaren '90 tot succesvolle zakenvrouw en gerespecteerde ontwerper in de modewereld.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!