'Lucifer' ruim 1,8 miljard minuten gestreamd in de eerste week na de release van seizoen 5B

Dat Lucifer (2016–2021) nog altijd populair is op Netflix, blijkt maar weer uit de recente kijkcijfers van het tweede deel van seizoen 5. De serie werd in de week na de release van de nieuwe afleveringen namelijk maar liefst 1,8 miljard minuten lang bekeken en was daarmee die week de best bekeken titel.
Ter vergelijking, diezelfde week kwam op Disney+ de animatiefilm Raya and the Last Dragon (2021) uit en deze werd 1,1 miljard minuten lang bekeken. Dit terwijl de Disney-film zelf maar 117 minuten duurt, tegenover de ruim 67 uur aan afleveringen van Lucifer.
De cijfers tonen vooral aan dat Netflix de goede keus maakte door Lucifer op te pakken nadat Fox de serie na seizoen 3 cancelde. Oorspronkelijk zou het vijfde seizoen het laatste zijn bij Netflix, maar de streamingdienst besloot de hitserie toch te verlengen met een zesde seizoen. Dit zal dan wel echt het laatste seizoen zijn. De opnames van seizoen 6 zijn momenteel in volle gang.
Andere titels die in diezelfde week erg goed bekeken werden, zijn de Netflix-serie Sweet Tooth (2021–2024) en Hulu-serie The Handmaid's Tale (2017–2025), die in Nederland op Videoland is te zien.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!