Sjeflix heeft 108 reactie(s) geplaatst.
Een allesbehalve alledaagse thriller vol spanning en boeiende momenten. Een gezin op de vlucht. Waarom precies blijft volstrekt onduidelijk en dat is onbevredigend. Zo ook dat de dochter en zoon kennelijk geen biologische verwanten zijn. Ook dit geheim blijft onopgelost. Al met al blijf je met een kater achter.
5 seizoenen gekeken en gezien de cliffhanger komt er weer een vervolg. De eerste 2 seizoenen grijpen je bij de strot. Beklemmender dan de dystopische samenleving Gilead kan je je niet voorstellen. Elisabeth Moss speelt de sterren van de hemel. Gaandeweg de seizoenen wordt ook Yvonne Strahovski ijzersterk. Het had bij 2 seizoenen moeten blijven. Daarna is het echt uitgemolken met langdradige afleveringen, herhalingen en rare wendingen. Toch ga ik er weer voor zitten als seizoen 6 uitkomt.
De serie had beter Jorge kunnen heten, naar de vader van Máxima dus. Zo goed als elke aflevering gaat meer over hem dan over Max, laat staat Willem Alexander. De 7 dankt de serie geheel en al aan Delfina Chaves, die een heerlijk licht ontvlambare latina neerzet. Of Máxima echt zo in elkaar steekt? Laten we het hopen, want het levert mooie scènes op in de geschiedvertellingen van het toch wat saaie, grijze Huis van Oranje.
Bijna elke film met getuigenissen uit concentratiekampen scoort hoog. Elk verhaal raakt wel een gevoelige snaar. Deze bijzondere serie komt boven het maaiveld uit. Uniek verhaal, lovestory van jewelste, ijzersterk spel, aangrijpend beeld. Alles klopt.
De moeite waard, ook in zwart-wit, al ontgaat me de bedoeling volledig. Wie de prachtige, kleurrijke Italiaanse lokaties kent vindt het zelfs een gemiste kans. Het sublieme verhaal en spel blijven overeind. De film The Talented Mr. Ripley uit 1991 met Matt Damon wordt niet verslagen. In de film wordt de oplichter beter neergezet. Andrew Scott is niet innemend noch aantrekkelijk. Matt Damon wel. Je blijft je bij Ripley steeds afvragen wat zijn slachtoffers toch in hemelsnaam in hem zien. In kleur was dat niet anders geweest.
Bij de eerste in 2009 viel m’n mond open van verbazing en bewondering, bij deze 13 jaar later viel m’n mond open van -gaap- verveling. De fantasiewereld kennen we nu wel, het verhaal is dun en kinderachtig, de bewegingen houterig. Grote doei.
Te flauw en te puberaal naar mjjn smaak. Een leeftijdsdingetje denk ik.
Goede recensie van Collins, die ik kan aanraden als de wiedeweerga het derde seizoen te gaan zien. Misschien wel de beste. Prachtig acteerwerk, spanning om te snijden, rauw en emotioneel. Zou niet misstaan in geschiedenislessen. Forest Whitaker heeft veel glansrollen gehad, maar deze is het meeste op zijn lijf geschreven.
Alle 5 seizoenen gezien en geen minuut teleurgesteld. Wonderlijke verhalen, meesterlijk opgebouwd, vreemde wendingen, schurend acteerwerk en fraaie beelden. Het is eerste seizoen blijft favoriet vanwege de briljante prestatie van Martin Freeman. Waar blijven de streamingdiensten om dit pareltje uit de oesteren te peuteren?
De nachtmerrie van iedereen die wel eens het vliegtuig pakt. De crash is spectaculair verfilmd. Toch voegt de remake van Alive uit 1993 weinig toe. Die is minstens zo indrukwekkend. Sociedad de la nueve is te lang. Van de bijna 2,5 uur kan er probleemloos 1 uur af. Daar zou de film van opknappen.
Wat een dieptepunt in de Nederlandse filmhistorie. Iedereen als xenofoob wegzetten, met de meest idiote uitingen van vreemdelingenhaat. Acteerwerk om je rot te schamen. Afijn, vluchtelingen belanden hier in de hel op aarde. Uitgezonden van uw belastinggeld op de NPO. Verspilling van tijd en geld. Dit soort drek uitzenden in zoveel mogelijk migratielanden. Scheelt hopelijk een Ter Apeltje of 2.
Je bent zo goed als je laatste film. Nou, voor Ridley Scott beter van niet. Na bejubelde rolprenten als Gladiator, The Martian, Blade Runner is Napoleon ronduit een domper. Okee, spektakel genoeg met al die veldslagen, maar deze komen net als de rest niet binnen. En dan is het een hele lange zit. Als geschiedenisles is het wel boeiend, maar dan had ook een goed boek volstaan. Het is onwaarschijnlijk dat de bijna 87-jarige regisseur nog een nieuwe famous last movie maakt. En dus wordt Napoleon een beetje zijn Waterloo.
Boeiende serie. De gedachten gaan al snel naar onze eigen toeslagenaffaire. Gewone mensen worden valselijk beschuldigd, aangeklaagd, vervolgd en financieel de nek omgedraaid. Vermorzeld door een staatsapparaat, dat boven elke verdenking verheven lijkt. In deze “true story” vecht Mr Bates jarenlang tegen het onrecht. Verbeten, maar niet veritterd. Een simme, onvermoeibare David tegen Goliat, de Post Office. In de toeslagenaffaire zit een vergelijkbaar, pakkend verhaal. Dan moet er nog even gezocht worden naar een Mr Bates, die als held de geschiedenis is ingegaan.
De kernbom is de grootste gamechanger op het wereldtoneel in de geschiedenis. Zo’n allesoverstijgend wapen en zijn schepper verdienen een magistraal vertoon. Voor het filmdoek was Christopher Nolan een van de gedroomde kandidaten, en Nolan heeft het geflikt. Ik ga niet dubbelen met alle loftuitingen uit de recensies, maar ik onderschrijf ze stuk voor stuk.
Het eerste seizoen is verrassend en spannend. Elke aflevering eindigt met een cliffhanger van formaat. Geen slap of makkelijk politieserietje, maar een behoorlijk lastige whodunnit. Jammer dat de beelden van buiten de duikboot zo amateuristisch en nep zijn. Maar dat drukt de pret nauwelijks. In de tweede Vigil-serie ook een militaire setting, maar verder totaal anders. Goed bij de les blijven, want deze is nog behoorlijk ingewikkelder dan S01. Ook nu weer cliffhangers die je op de volgende aflevering doen storten. Bij Vigil S03 ga ik er weer voor zitten. Op het puntje van mijn stoel.
Het waargebeurde verhaal over de Yorkshire ripper roept nog steeds huiver op bij Britten. Hij vermoordde vrouwen aan de vleet en bleef maar uit handen van de politie. Een hele generatie bekwame speurders naar de gallemiezen, in wanhoop, frustratie en woede achterlatend. Die emoties worden perfect neergezet, evenals het perspectief van zoveel vrouwen. De serie zou hoge ogen scoren op de Nederlandse buis.
Als je van knokken houdt kan je verheugen op vele, fraaie scènes. Verder biedt Farang niets. Een 13 in een dozijn verhaal, middelmatig acteerwerk en humor is al helemaal ver te zoeken.
In de reeks Butler-films steekt deze er bovenuit. De actiescènes en landschappen zijn prachtig. Okee, meer diepgang kan, maar dan krijg je een genre buiten de comfortzone van Gerard Butler. De film mag er zijn. Voor de actie een 8.
Verrast, betovert, ontroert, laat je lachen. Wat een heerlijke serie. Het heeft het allemaal. Het neemt je mee naar de absolute top van de wijnwereld. Je kijkt je ogen uit. De wendingen maken dat je gaat bingen omdat je snakt naar het vervolg. Diepmenselijke verhalen, romantiek en humor maken het af. Fleur Geffrier zet een meer dan fantastische hoofdpersoon Camille neer. Keiharde aanrader.
Door het putje was Nicolas Cage al, maar met deze film is hij definitief verdwenen in de krochten van het riool in Hollywood. De iconische filmheld van vroeger blijft zichzelf te grabbel gooien met misbaksels. Deze productie kan dienst doen op filmacademies om te laten hoe het nĂet moet. Het wemelt van de sequencefouten, dialogen zijn wartaal, er vallen rare ongemakkelijke stiltes. Bovendien is het een en al dierenleed met gruwelijke details. Bison na bison wordt omgelegd en gevild. Het enige positieve is het landschap in Montana. Verder: bah.
Twee seizoenen gezien en die doen niet onder voor elkaar. Prachtige diepmenselijke verhalen, die zich afspelen in de gevangenis. Ijzersterk spel, geen acteur uitgezonderd. Zo uitbundig als Amerikanen zouden uitgepakt, zo ingetogen pakken de Britten het aan. Een stuk geloofwaardiger. Hopelijk komen er nog meer seizoenen, die je doen verbazen, ontroeren en schokken.
Robots vs. mensen. Zo oud als er SF bestaat. Het verhaal is hetzelfde, maar zelden zo fraai in beeld gebracht. Alsof je in superrealistische videogame zit. Suikerzoete elementen worden kwistig geroerd in een brij van extreem geweld. Het houdt je geboeid. Met alle belangstelling voor AI zullen we wel een hausse aan SF-films en -series krijgen. Met hopelijk weer van die fantastische beelden.
Indringend, spannend, gevoelig. De serie is de moeite waard. Het legt de ingewikkeldheid bloot van het aan;akken van -in dit geval- extreemrechtse netwerken. Aanrader.
Alleraardigste, spannende serie met een paar mooie twists. Geen moment ongeloofwaardig. Kwaliteit zoals je van Britten kn het algemeen en ITV in het bijzonder gewend bent.
Met de ogen van nu is deze 20 jaar oude thriller aandoenlijk. Houterige dialogen, scènes die net even te lang aanhouden, scary van toen die nu niet scary meer is. Toch kan deze film nog mee, al was het maar vanwege de historische context. En hij zet je nog steeds op het rverkeerde been om de whodunnit op te lossen.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series