dragonden90 heeft 398 reactie(s) geplaatst.
Risen begon erg sterk door het verhaal te framen als het onderzoek van een Romeinse tribuun naar de opstanding van Jezus. Wat ik goed vond was dat de bovennatuurlijke elementen in het verhaal open waren voor interpretatie. Je kon ze rationeel verklaren, maar ook voor een religieuze uitleg kiezen.
Jammer dat de film later in het verhaal de keuzevrijheid van de kijkers beperkt en duidelijk kiest voor een christelijk narratief. De ommekeer in het geloof van het karakter Clavius was scripttechnisch wel goed uitgewerkt.
De muziek was uitstekend en de landschappen werden fraai in beeld gebracht.
De opbouw van het verhaal, met het steeds ingewikkelder wordende plot en de toevoeging van nieuwe karakters, was interessant. Maar ik kon er over het algemeen niet veel om lachen. Het dochter karakter werkte me al snel op mijn zenuwen.
Ik kon de opbouw van het verhaal en de humor in deze klucht wel waarderen, maar ik lag niet bepaald dubbel van het lachen.
De zoveelste Seagal film met een warrig plot waarin Seagals karakter door iedereen aanbeden wordt. Dit keer veel dubbing en een zittende vechtscène!
Een nietszeggend plot met flinterdunne karakters die we al tientallen keren eerder hebben gezien. Visueel is het hier en daar nog interessant, maar het script is gewoonweg niet leuk genoeg.
De relaties in deze verfilming komen soms een beetje uit de lucht vallen. Lastig als je het boek niet gelezen hebt. Verder is deze film vermakelijk genoeg en zijn de acteerprestaties uitstekend.
De dialoog in deze film was een grote afknapper. Het leunde mijns inziens te veel op dialoog uit de roman, waardoor de gesprekken tussen de karakters erg onnatuurlijk aanvoelden. Dit type script ligt me dan ook totaal niet.
Tijdens het zien van de openingscredits was ik bang dat dit een erg goedkope productie zou zijn. De WordArt die hier gebruikt werd, was echter niet representatief voor de kwaliteit van de rest van de film. Het acteerwerk was uitstekend en de dialoog was goed te volgen. Het genre enthousiasmeert me in het algemeen echter te weinig om echt van deze film te houden.
Aan het begin van de film had ik nog hoop op een "zo slecht dat het goed wordt" ervaring, zeker toen me het slechtste voorbeeld ooit van zoom & enhance werd voorgeschoteld. Helaas was de rest van de film een aaneenschakeling van saaie dialoogscènes, onvolgbare 'actie' en verwarrende verbanden tussen karakters.
Het kat-en-muisspel tussen de hoofdpersoon en de schurk is fantastisch uitgewerkt in dit tweede vervolg. De manier waarop Simon zowel de karakters als de kijker misleidt is erg goed. Bovendien vormt de chemie tussen Bruce Willis en Samuel L. Jackson een hoogtepunt. Het is wel overduidelijk dat de filmmakers niet wisten hoe ze de film moesten eindigen. Het slot is namelijk erg zwak en misschien zelfs lachwekkend.
Een grote stap terug ten opzichte van het eerste deel. Voornamelijk doordat de schurken oninteressant zijn. Hun plan was te ingewikkeld, zeker in vergelijking met deel één. De actie is nog steeds goed, maar een stuk minder innovatief en slechter in beeld gebracht.
Wat mij betreft de perfecte actiefilm. Bruce Willis vertolkt hier een charismatische hoofdpersoon, die met zijn humor en scherpe dialoog het hart van deze film vormt. De schurken en bijpersonen zijn memorabel, de actie is van topkwaliteit en alles is fantastisch in beeld gebracht.
Ik moest even wennen aan de interacties tussen de twee hoofdpersonen, maar uiteindelijk begreep ik beter hoe de relatie tussen moeder en zoon in dit verhaal in elkaar steekt.
De manier waarop de veranderingen in beeldverhouding de emotionele toestand van de personages weerspiegelde, had veel impact en was een erg innovatieve zet van de regisseur.
Fantastische soundtrack en acteerprestaties, een goed verhaal en alle landschappen prachtig in beeld gebracht. Toch kon de film me niet genoeg prikkelen om een hoger cijfer te geven. Wat dat betreft was het allemaal iets te veilig.
Drie fantastisch gemonteerde overlappende verhalen die elk op hun eigen wijze het thema liefde verkennen. De stad waarin het verhaal zich afspeelt, wordt op een zeer natuurlijke manier in beeld gebracht. Pas op: niet voor hondenliefhebbers.
Een ondergewaardeerde film. De manier waarop de thematiek rond ambitie en verwachtingen wordt behandeld in deze film was een aangename verrassing. Bovendien werd het tijdsbeeld goed weergegeven.
Ik was fan van de choreografie in deze film, bijvoorbeeld in de koetsscène. Ook bewoog de camera op een aangename manier tijdens gesprekken en was de satire grappig. Toch vond ik het geheel iets te langdradig.
Ik zie deze film voornamelijk als een interessante tijdscapsule. De filmmakers zijn zich goed bewust van bestaande verhoudingen tussen de Nederlandse cultuur en cultuur die migranten hebben geĂŻntroduceerd, maar het lukt ze wat mij betreft niet om deze verhoudingen op een natuurlijke manier in de film weer te geven. Daarnaast zijn de karakters ook nog eens super eendimensionaal.
Twee sterke hoofdrollen en de band tussen deze karakters dragen deze film. Ook is de muziek aangenaam en ziet alles er fraai uit. Toch vond ik het geheel ietwat langdradig.
Hulde voor de aandacht die hier besteed is aan de historische accuraatheid. Zeker in het setontwerp zie je goed terug dat voor deze film veel foto's van het slagveld bestudeerd zijn. Helaas zit het verhaal het kijkgenot een beetje in de weg. Dit lag voornamelijk aan de hoofdpersoon die voor mij iets te gladjes was. Ook was het middenstuk vrij langdradig, alhoewel het interessant was om inzicht te krijgen in hoe de Eerste Wereldoorlog in Canada beleefd werd.
Waarschijnlijk leuk voor kinderen, maar het kon mij niet vermaken. Het is duidelijk dat hier drie verschillende kinderboeken verfilmd zijn. De drie verhalen krijgen niet genoeg aandacht en zijn niet goed met elkaar verbonden.
Weer een standaard kersromance met een idioot uitgangspunt. Ditmaal een per ongeluk verstuurde sms.
Een prima thriller die niet vernieuwend probeert te zijn. Opvallend veel bekende gezichten vertolken een kleine rol in deze film.
Een verhaal als alle andere goedkoop geproduceerde kerstfilms van Hallmark en soortgelijke productiebedrijven. Wel telkens met een andere absurde gimmick. Ditmaal een knockoff Instagram interieurontwerpwedstrijd. Dat is inderdaad zo stom als het klinkt.
De fantastisch gechoreografeerde vechtscènes maken dit een must-see voor actiefans. Ik heb het idee dat het verhaal wat tekortschoot, waardoor veel karakters onderontwikkeld bleven. Nu heb ik de directors cut niet gezien, mogelijk is dit probleem daar (deels) opgelost.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series