Rock2Share heeft 1503 reactie(s) geplaatst.
Concreet is deze film een reeks scènes die elkaar zeer pijnlijk opvolgen, zonder samenhang, waarbij langer blijven hangen tijdverspilling zou zijn.
Een duistere aktie/misdaad drama met een uitstekende duo. S. Craig Zahler levert ons een verhaal waarin hoop en geluk totaal afwezig zijn maar in deze zware sfeer is er altijd ruimte voor zwarte humor of voor cynisme in de dialogen. Een film die de tijd neemt, met een traag tempo, maar uiteindelijk zeer effectief en diepgaand is.
Het begin is traag, het verhaal heeft tijd nodig om op te bouwen, er gebeurt niet veel in het eerste deel van de film. Nadien wordt het iets spannender gedurende de nacht en zo ontdekken we andere geesten en andere spookachtige of vervloekte voorwerpen in het Warren-huis, maar we blijven ver weg van het niveau van de eerste betere Conjuring verhalen...
Een futuristisch verhaal die me aangenaam heeft verrast. Het idee is interessant met een scenario dat stand houdt. De wereld van alomtegenwoordige klonen wordt goed weergegeven, net als de speciale effecten. De plot vol wendingen is effectief en het blijft spannend tot het einde.
Een eenvoudige horrorfilm met vele clichés, geen verrassing, geen originaliteit, maar met af en toe een goede enscenering. Een eenvoudig verhaal, redelijk spannend. Flitsende beelden van Annabelle die in een kort verhaal verschijnen, zorgen ervoor dat de film in de franchise wordt toegevoegd..
Een onvergetelijke reis naar het einde van de wereld, een ware getuigenis van hoop, moed en overleving. 'Cast Away' een uitstekende film van Robert Zemeckis en een opmerkelijke acteerprestatie van Tom Hanks als Chuck Noland in dit vernieuwde Robinson Crusoe verhaal.
Chronologisch gezien zou dit de allereerste Conjuring-film zijn in de franchise. Redelijk goed, maar zeer voorspelbaar entertainment, alles gebeurt te snel en mist diepgang. En een laatste scène die slim is gelinkt aan Conjuring 2.
Ik vond deze prequel heel geslaagd en veel beter uitgewerkt dan de eerste. De kwaliteit is er, een absoluut heerlijke sfeer en effectieve jumpscares. Het bijzondere camerawerk, een goede casting en het allerbelangrijkste... de spanning!
Scott Adkins en Louis Mandylor, een shockduo dat perfect past elk met hun eigen vechtstijl, en laat ons een andere kant van hun talenten zien. Het verhaal is simpel maar onderhouden .
Inderdaad, de zeldzame optredens van Mel Gibson verhogen de waarde van deze film zeker niet.
Leuke cast, waarvan de meesten elkaar maar zelden ontmoeten... maar afgezien daarvan... Scott Eastwood speelt een zwijgzame gestoorde gevoelloze killer in herstelmodus... het is lachwekkend met getelefoneerde situaties en een stel nare concurrentie idioten, een flauwe film.
Een klopjacht met de strateeg Lee Marvin tegenover de sluwe Charles Bronson. Een titanenduel , dat met wat meer overtuiging, een ware klassieker had kunnen zijn.
John Milius maakte met Conan de referentiefilm van het heroïsche fantasy-genre. Hoewel Oliver Stone de manier waarop Milius zijn script behandelde niet op prijs stelde, mocht het resultaat er wel zijn. Arnold Schwarzenegger paste ook perfect in de rol van Conan, ook de overige acteurs werden niet buiten beschouwing gelaten, de bodybuildervriend van Arnold en de voormalige American football-speler waren eveneens voorbestemd voor hun rol als handlangers van Thulsa Doom. John Milius had absoluut alles begrepen van het genre waarmee hij zich bezighield, het is zowel episch als lyrisch en gewelddadig , met de juiste vleugje magie wat resulteert in een van de beste avonturenfilms van de jaren 80.
Het begon veel belovend, maar na een kwartier zakte het geheel als een pudding in elkaar. Te traag, niet spannend met te veel emotionele momenten en vele close-ups die duidelijk een low-budget onthullen. Onvoldoende om het gemiddelde te verdienen.
Derde van de reeks maar zonder James Wan achter de camera en dat is ook te zien. We vinden het dierbare Warren-koppel terug , altijd briljant gespeeld door Vera Farmiga en Patrick Wilson, in dit nieuw geval van demonische bezetenheid De inleidende scène begint sterk en we komen meteen tot de kern van de zaak. Daarna volgt een lange onderzoeksperiode, bezaaid met tamelijk klassieke en soms overdreven schrikmomenten. Vermakelijk, maar mist toch wat originaliteit.
James Wan toont opnieuw zijn bekwaamheid in dit genre. Effectieve scary momenten, een oplopend ritme, een ongelooflijke verhaallijn, angstaanjagende sfeer en beheerst camerawerk. Een intelligent doordachte horrorfilm waar het Kwaad het Goede terroriseert. Conjuring 2 vind ik zelfs beter dan zijn voorganger.
De allereerste film van Ridley Scott, heel geslaagd met een bijna onberispelijke regie. De acteurs spelen goed, dit verhaal uit een andere tijd komt ons gek voor en dat kan vervelend zijn, maar het is volgens mij een mooie eerbetoon aan een barbaarse praktijk uit een andere tijd,
Goed om te weten, ik dacht oprecht dat het gebaseerd was op een waargebeurd verhaal, want aan het einde van de film krijgen we echter gedetailleerd bericht over de voortgang van de zaak...vreemd.
Een aangrijpend drama. Robert Redford als Brubaker, de nieuwe humanistische gevangenisdirecteur die het eerlijk wil spelen. Een film die zonder veel spektakel de onmenselijke omstandigheden in een gevangenisboerderij blootlegt en de corruptie aan de kaak stelt.
Het is lichte, effectieve humor, niet erg subtiel, maar wel hilarisch. De film is leuk en dat is wat telt uiteindelijk .
Ongelooflijk goed geschreven. Een onderzoek met meerdere wendingen, in een afgelegen stad die wordt bevolkt door loosers, beruchte incompetente mensen, methodische en meedogenloze moordenaars en linkse manipulatoren. Het is soms grappig, bloederig, cynisch, tragisch, vreselijk aangrijpend en altijd verrassend.
Het lukt nooit echt om te aanvaarden van het feit dat dit ongelooflijke burleske overval uit een waargebeurd verhaal is ontleend. Sommige momenten zijn wel grappig dankzij de waanzin en de komische uitstraling van Zach Galifianakis... maar het script is zwak met te simplistische humor en mist intelligentie, zoals vaak het geval is in komedies van de afgelopen jaren.
Een historische film met een levendige enscenering. Geoffrey Rush weet in de rol van de markies zowel de menselijke als de ‘gekke’ kant van de kunstenaar te laten zien. Philip Kaufman biedt een zeer relevante kijk op de laatste jaren van het leven van de markies de Sade en hij spaart de energieke en emotionele krachten niet die de vernieuwende en onthullende geschriften van zijn historische figuur moeten vrijgeven. Ook al is de film niet erg trouw aan de historische werkelijkheid, het zorgt er in ieder geval voor dat je je wilt verdiepen in het werk van deze bijzondere schrijver.
Een actiefilm met een cast van kwaliteit. Het scenario is gemiddeld en niet erg geloofwaardig, we begrijpen de rol van de organisatie of haar financiering niet, maar de film is vermakelijk en het is altijd leuk om een stoere vrouw bezig te zien die het voor mekaar krijgt.
Het klimaat van wanhoop van een toekomst geteisterd door een zonnevlam, de ontroerende blik van een Tom Hanks die zich ervan bewust is dat zijn eenzame overleving slechts op zeer korte termijn op het spel staat, de liefde van een heel schattige hond als de enige schakel met het leven van een vervlogen wereld, een vriendelijk naïeve en onhandige robot die leert het over te nemen van zijn schepper. De obstakels die ze tijdens hun reis tegenkomen zorgen voor weinig spanning in deze apocalyptische road movie en we weten al waar ze terecht zullen komen. En onder een zon die de ergste vijand van de mens is geworden, is het duidelijk dat er niet veel interessants gebeurt en dat het helaas niet genoeg is om onze honger te stillen. Een kleine 6 voor mij.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series