Meer details bekend over het nieuwe budgetvriendelijke Netflix-abonnement

Meer details bekend over het nieuwe budgetvriendelijke Netflix-abonnement

Netflix komt in het nieuwe jaar met een nieuw en goedkoper abonnement. Het addertje onder het gras is dat je zo nu en dan een advertentie zult moeten kijken. Een rapport van Bloomberg onthult details over de kosten van het abonnement en de hoeveelheid commercials die bekeken zullen moeten worden.

Prijs van het abonnement

Fans kunnen zich beginnen te oriënteren op het binnenkort af te sluiten abonnement om te zien of het de korting waard is. Volgens een rapport dat dit weekend gepubliceerd werd, zullen de kosten in de Verenigde Staten tussen de $7 en $9 per maand zijn. Ter vergelijking: een regulier abonnement kost in de VS $9,99 per maand voor één scherm tegelijk.

4 minuten advertenties per uur

Netflix is van plan ruwweg vier minuten aan reclamespots in te voegen per gestreamd uur. De reclamespotjes zullen zowel voor als tijdens series en films vertoond worden. Na afloop zullen er geen reclames worden ingevoegd. Aanvankelijk zou dit nieuwe abonnement vanaf volgend jaar aangeboden worden, maar onlangs werd ontdekt dat Netflix de datum naar alle waarschijnlijkheid naar voren haalt. Tegen het einde van 2022 wordt het budgetvriendelijke abonnement al verwacht in de Verenigde Staten. In Nederland zal het waarschijnlijk inderdaad pas in het nieuwe jaar ingaan.

Downloads toch mogelijk

Eerder werd vermoed dat het nieuwe abonnement downloads waarschijnlijk niet mogelijk zou maken, maar door dat plan lijkt inmiddels weer een streep te zijn gegaan. Wel is er ander onaangenaam nieuws. Netflix zou niet de hele catalogus aanbieden in deze goedkopere deal. Een ander rapport suggereert dat de streamingdienst geen reclame zal gebruiken in kindercontent. Daarnaast zullen advertenties mogelijk ook weggelaten worden in Netflix-Originals.

Concurrentie volgt voorbeeld Netflix

Naar schatting zal Netflix met deze nieuwe aanbieding wereldwijd tegen 2027 zo'n 8,5 miljard dollar gegenereerd hebben. Netflix is niet de enige streamingdienst die advertenties wil inzetten om meer abonnees te trekken. In maart bevestigde Disney+ dat het een soortgelijk abonnement wil introduceren. Ook Warner Bros. Discovery zou geïnteresseerd zijn in het aanbieden van een goedkoper abonnement met reclamespotjes.

Reacties

Deel dit artikel

Meer over:

Video on demand Netflix Netflix-tips

Meer Netflix

Meer Netflix

🔥 Meest gelezen

Meer populaire artikelen

Reacties


Meer film- en serienieuws

Nog meer nieuws