Netflix deelt de trailer van aankomende 'Tour de France'-serie

Tour de France: Au coeur du peloton (2023–2025), of Tour De France: Unchained in het Engels, gaat bijna in première op Netflix. Om kijkers alvast warm te maken voor de aankomende sportserie, deelt de streamingdienst zojuist de trailer.
Zeven wielerteams
Netflix volgt iedereen tijdens de tour, van renners tot ploegleiders, om de vele belangen te begrijpen van "een wedstrijd die een waar internationaal symbool is geworden", aldus de streamingdienst. Netflix duikt in het specifiek in zeven iconische teams, van de voorbereidingsfase tot de finish in Parijs: AG2R Citroën Team, Alpecin-Fenix, EF Education-EasyPost, Groupama-FDJ cycling Team, Ineos Grenadiers, Team Jumbo-Visma en Team Quick-Step Alpha Vinyl.
Peperdure serie
Naar verluidt kostte de serie in totaal 8 miljoen euro om te maken, zo'n 1 miljoen euro per aflevering. ASO, de organisator van de Tour de France, en omroep France Televisions hebben elk €250.000 gekregen. De resterende 500.000 euro werd verdeeld onder de acht teams die aan de serie deelnamen, waarmee ze elk 62.000 euro verdienden.
Komende zomer op Netflix
Tour de France: Au coeur du peloton bestaat uit acht afleveringen en is vanaf 8 juni te zien op Netflix. Voor een compleet overzicht van alle nieuwe films en series die binnenkort op de streamingdienst verschijnen, kun je terecht op onze pagina Binnenkort op Netflix.


Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!