Netflix in gesprek over productie Tour de France-docuserie

Netflix heeft interesse getoond in het maken van een behind the scenes Tour de France-docuserie. De streamingdienst, tourorganisator ASO en acht WorldTour-teams zijn momenteel met elkaar in overleg over de mogelijkheden.
Als de plannen doorgaan, wordt de docuserie verwezenlijkt door Box to Box Films, het productiebedrijf dat ook achter de populaire serie Formula 1: Drive to Survive (2019– ) zit, waarvan binnenkort het vierde seizoen te zien is op Netflix. Een van de punten waar de betrokken partijen het nog niet over eens zijn, is het financiële aspect. De teams zullen een vergoeding eisen voor de toegang die zij Netflix zullen bieden. Ook moet er gesproken worden met de kanalen die de Tour de France uitzenden zoals Eurosport en Télévisions. Ook zij zullen naar alle waarschijnlijkheid een compensatie verwachten.
De ASO heeft nog niet gereageerd op de plannen, maar bronnen melden dat de partijen zeer dicht bij een overeenstemming over de voorwaarden zijn. Het is niet de eerste keer dat Netflix een docuserie over de wielrensport produceert. Op de streamingdienst is reeds de serie El Dia Menos Pensado (2020– ) te zien, waarin fans een kijkje krijgen in het leven van een WorldTour-team.
Ook het Jumbo-Visma-team is al eens vastgelegd op beeld in onder andere Code Geel (2020) van de NOS en in de documentaire Plan B.
Meer Netflix
Elke week het meest gelezen Netflix-nieuws in je inbox?Meld je aan voor de Netflix-nieuwsbrief!