M

Reacties


Movielover heeft 1886 reactie(s) geplaatst.

7 • 1 jaar geleden

Ben je een loser of ben je het niet. Dat is de vraag. Troosteloze boel versus talent in Detroit. "Greg will not down on me"🤦‍♂️

8 • 1 jaar geleden

Danseres die ver gaat om goed te zijn, waarbij ze los raakt van hoofd en hart. De zwanen worden wanen. Het heeft even tijd nodig om als kijker te beseffen dat de film zich naar een soort van horor ontwikkeld.

8 • 1 jaar geleden

Film over verraad. Door je beste vriend. En wraak. Gekrenkt in de trots. Opgesloten (13 jaar lang in eenzame opsluiting) omwille van een misdaad of vanuit schaamte? Het laatste, "anders hadden ze je wel ergens anders opgesloten". God komt de wrake toe. "Doe niet als nog dat waarvan je beschuldigd bent". Toch heeft Dantes genoeg uit te zoeken, want waarom is zijn geliefde zo snel getrouwd met zijn verraderlijke vriend?

Edmond Dantes krijgt de bijnaam Zatarra, wat drijfhout betekend. Drijfhout is ook iets wat met de stroom van de rivier langs komt drijven, waar je je aan denkt vast te kunnen klampen, maar uiteindelijk te weinig steun biedt.

  1. Elba. Napoleon in ballingschap. Waarom lieten de Britten hem in leven?
1 jaar geleden

"De angst voor liefde, dat is het beest. Je ontdoen van zulke gevoelens. En daarmee jezelf pijn doen", Bertrand Bonello in de Vk, 8 mei 2024.

8 • 1 jaar geleden

Alle remmen los bij Peter Jackson. Later maakte hij furore met de verfilming van The Lord of The Rings. Maar hier alvast lekker oefenen met plastische effecten. Ik zag pas 'From dawn till dusk'. Moest ik aan deze film denken.

8 • 1 jaar geleden

Gekke, originele film. Gewoon niet stoppen met schieten, geen andere oplossing bedenken. Zo doen de Russen dat ook in OekraĂŻne. Als film zeer geslaagd, in het eggie niet.

5 • 1 jaar geleden

Die definitie kende ik nog niet. Bedankt!

9 • 1 jaar geleden

Of: goed en fout zijn onderdeel van dezelfde beweging. Je kunt niet vallen zonder op te staan. Of: goed en fout zijn twee hoorns op dezelfde geit.

8 • 1 jaar geleden

Ja, spannende film. Als een vos naar binnen om de perfecte bankroof te voorkomen. Als kijker helemaal mee gezogen in het verhaal.

9 • 1 jaar geleden

De film begint prachtig met postkoets en briesende paarden in de sneeuw. Verder mooie spanning met grillige dialogen. Allemaal karakters bijeen die elkaar niks gunnen in een benauwde ruimte.

8 • 1 jaar geleden

"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan". Onvergetelijk. Het fijne leven van Pippi Langkous.

8 • 1 jaar geleden

"In het midden van ons leven zijn we dood". Vier jongens zoeken de grenzen op. In de nacht kamperen en praten ze 's nachts wat. "Dat gepraat dat belangrijk lijkt totdat je ontdekt dat meisjes ontdekt". De jongens zijn het weinig met elkaar eens en nemen elkaar de maat, maar blijven wel steeds in gesprek. Chris Chambers zoekt het meest: "Ik kom nooit uit deze stad" "Je kunt alles doen wat je wilt". Het is het verlangen naar vrijheid, mogelijk is het ergens anders beter (totdat je erachter komt dat het andere ook een gevangenis is, hooguit met een iets grotere luchtplaats).

6 • 1 jaar geleden

ABBA, daar was ik fan van totdat ik de Rolling Stones ontdekte. En natuurlijk meer muziek. Gek op Agnetha Faltskog🤭 De muziek blijft fascinerend maar de echte aandacht is allang weg.

7 • 1 jaar geleden

Film oogt gekunsteld, gestileerd en gespeeld. Het steenkolenengels dat voor Duits moet doorgaan, maakt het er niet beter op. Wat betreft de inhoud hoop ik nooit op herhaling van de Kristallnacht en boekverbranding (inclusief film). Toch wordt dit soort drama steeds opnieuw 'geschreven' . De boekhandelaar schrapt in de film zijn joodse naam van de gevel. De Verenigde Staten sluiten in 2025 inmiddels allerlei mensen en woorden uit, organisaties veranderen hun beleid en schrijven het met andere woorden. Volgt Europa deze koers of zijn burgers van de VS straks alleen nog welkom in Noord Korea en Rusland?

6 • 1 jaar geleden

Tegenvallende thriller. Vals beschuldigd maar wel een affaire met de vrouw van de president. Nauwelijks een probleem.

8 • 1 jaar geleden

Als kijker steeds op het verkeerde been gezet. Zelfs het onbewoonde eiland is niet wat het lijkt. Voortdurend wisselen tussen Onmacht en Almacht. Film met een smeuĂŻge kotsscene. Zie daarvoor ook Stand By Me van Rob Steiner uit 1986.

8 • 1 jaar geleden

Tonya heeft het zwaar met bezitterige vriend en onhebbelijke moeder. En dan is ze ook nog niet eens echt welkom op het kunstijs. Je kunt er niet uitstappen als er nergens een wenkend alternatief beschikbaar is. Dan maar door en uitblinken in waar je goed in ben.

8 • 1 jaar geleden

Onder de tafel gezeten, kijkend naar de benen van volwassenen en luisterend naar de hypocrisie van wat ze zeggen, besluit Oskar niet meer te groeien. Heerlijke film naar een prachtig boek.

7 • 1 jaar geleden

Klassieker van Nederlandse bodem. Met veel spanning in het begin. Aan het einde kan het verhaal met moeite bij elkaar worden gehouden.

8 • 1 jaar geleden

De mensheid haalt een te groot dier naar New York. Het dier wordt gezien als speelgoed. Eigenlijk is dat nog steeds zo. Een schone vrouw krijgt de aap getemd. Is dit de eerste film met een verzonnen monster (en hiervoor alleen in animatie)?

Mede-regisseur Ernest B. Schoedsack maakt in 1949 nog een film (Mighty Joe Young (1949) met een geweldadige aap en een mooie vrouw. Volgens mij vooral om te laten zien hoe de techniek is gevorderd bij het in het beeld brengen van (monsterlijke) dieren.

8 • 1 jaar geleden

Goede film over Freddy Mercury en Queen. Een mindere periode wordt doorstaan. Dat kan haast niet anders als je aan de top van de top staat. Het einde is pijnlijk en glorieus ineen.

8 • 1 jaar geleden

"Wil je hier blijven, Michael?". "Ik wil nergens anders naar toe".
"Je moet bij hem één voor één afpellen, net als bij een ui". "Niet als je een mes gebruikt".

Mooie film. Als in een liefdesrelatie Benjamin steeds jonger wordt en de geliefde ouder, neemt de ongemakkelijkheid toe en is de relatie steeds minder houdbaar. Dan is meer afstand nemen het beste. Dat kan ook uit liefde.
Verder een mooi gedachte- experiment maar compleet onmogelijk.

7 • 1 jaar geleden

De vermoorde is het slachtoffer, de moordenaar de dader. Ongeacht wat de dader eerder heeft gedaan. Deze docu zit goed in elkaar met een mix van beelden en interview. Vooral in het begin verrassend. En schokkend.

8 • 1 jaar geleden

Inderdaad bijzonder goede en beklemmende film. Fijn om al die lovende reacties te lezen. Ik sluit me er graag bij aan. Hoe kan iemand zo gemeen zijn: een priester als een duivel.