MKVII heeft 457 reactie(s) geplaatst.
Vreselijk gedateerd en vanwege de idiote plots nu niet meer om aan te zien. Destijds heb ik er erg van genoten en Nederland kennelijk met mij. Ik herinner me de gekte toen de cast in mei 1984 Nederland bezocht. Het zwarte busje behoort bij het legendarische autopark dat Hollywood voortbracht.
In alle opzichten vreselijk gedateerd. Destijds leuk om te kijken, nu vooral jeugdsentiment. De serie heeft wel een blijvende erfenis met de iconisch oranje General Lee en de melodie die de claxon speelde als er weer eens over een rivier werd gesprongen.
Goede film met tegendraadse zwarte humor die we van de Coen broers gewend zijn. In opzet is er geringe overlap tussen de film en de serie; cast is anders en de plots ook. Mooie beelden van Roger Deakins. Het eerste seizoen van de serie vind ik beter dan de film.
Herinner jij je de volgende scènes? Dan heb je de lange versie gezien, anders de korte.
Kijk deze film niet als je een opvolger van Band of Brothers verwacht. Die productie kost per minuut wat deze film in totaal heeft gekost. Dankzij honderden vrijwilligers en de tomeloze inzet van Peter Nilissen heeft deze film het levenslicht gezien en voor het budget is er veel om van te genieten. Natuurlijk was het nog beter geweest als Netflix een miljoen euro in deze film had gestopt. Dan was het plot misschien wat scherper geweest en het einde niet zo politiek-correct. Maar ook in zijn huidige vorm is de film voor liefhebbers het kijken waard.
Deze film is het bewijs dat een geslaagde videogamereeks geen garantie vormt voor een geslaagde productie. Aan Max Payne ligt het niet, wel aan het plot van deze film en de cast. Veel te warrig om gegrepen te worden en Wahlberg kan dat niet verhelpen. Tip: geniet van Max Payne als computerspel en ga niet naar deze film.
Sterker, Jan was de regisseur van deze effectieve thriller, die met een minimum aan middelen de spanning enorm opvoerde. Goede chemie tussen Bullock en Reeves. Leuk voor een avondje amusement.
Fantastische klassieker die de kijker voortdurend op het verkeerde been zet. Desoriëntatie en vervreemding is het gevolg, precies de uitdagingen voor een spion. Knappe verfilming van het beroemde boek. Niets op aan te merken.
Boek niet gelezen en eerdere serie niet gezien. Wel enorm genoten van deze - in mijn beleving - trage verfilming. Ik kon de sombere stemming zeer waarderen en het drama dat pas aan het eind van de film wordt onthuld. Ik ben fan van spionagethrillers maar vond deze goed omdat de spanning psychologisch was en minder op actie gericht.
Ben niet zo van de fantasiefiguren maar deze film heeft mijn ogen geopend voor Batman. Nooit geweten dat het om een pak ging met daarin een sterveling. Prachtige dystopische beelden die bijna lijken te waarschuwen voor de toekomst waar de mensheid op af lijkt te stevenen. Na afloop verbluft blijven zitten voor de credits om te begrijpen waarom ik zoëven de beste film van het jaar had gezien. Nou dat was geen mysterie met Nolan als regisseur en een topcast met o.a. Bale, Caine, Murphy en Freeman.
De verlengde versie is meer dan 20 minuten langer en bevat scènes die het Amerikaanse testpubliek afkeurde. Het gaat om scènes die meer in detail de relatie tussen de twee karakters laat zien en de training die de jongste van de twee krijgt. Op BOL kun je de lange versie gewoon kopen. Er is trouwens verwarring over de aanduiding van de lange en normale versie. Afhankelijk van editie kan dat extended, international of director’s cut zijn. Het beste let je op de speelduur: de versie die ik op DVD heb is 134 minuten, de versie die hier op filmvandaag staat, is 110 minuten.
Erg onderhoudende film met de altijd uitstekende Oldman, maar ook Reno en Portman spelen goed. Het verhaal is niet meer dan een vehikel voor goede actie, running jokes en een paar lessen over het leven. Ik heb me geen minuut verveeld met de verlengde versie. Goede film voor een avondje onbezonnen vertier.
Leuke film over een complex onderwerp. De maker gaat uit van kijkers die bekend zijn met financiële begrippen, wat voor de verandering wel zo verfrissend is. Waargebeurd en daarom des te indringender. Gelukkig zijn in deze film alleen bankiers de klos.
Deze serie legt uit hoe Madoff de beste witteboordencrimineel werd aller tijden. Het verhaal laat goed zien hoe onverbeterlijk lui mensen zijn en dat dit nooit zal veranderen. Deze menselijke conditie is de achilleshiel van elk mechanisme waarin mensen andere mensen moeten controleren. Geld geeft macht, ook over inspecteurs. Het wachten is op de volgende Madoff.
Topfilm met de onvergetelijke quote: greed is good! Ongemeen kritische blik op de perverse prikkels in het kapitalisme en hoe de Amerikaanse droom een enkeling schathemelrijk maakt over de ruggen van de grote zwoegende meerderheid. De maker heeft de film luchtig gehouden en om Douglas als amorele kapitalist valt te lachen.
Indringende serie over vrouw die breekt met een orthodoxe geloofsgemeenschap en daardoor sociaal geïsoleerd raakt. Ze begint overnieuw in Berlijn maar loopt al snel aan tegen haar religieuze opvoeding die hindert in contact met ‘ongelovigen’. Goed geacteerd, pijnlijk verhaal over hoe geloof niet mooi en vredelievend is, maar sektarisch en uitsluitend. De serie maakt ook duidelijk hoe gelovigen zich Gods macht aanmeten om zijn werk op aarde uit te voeren. Kennelijk hebben ze er geen vertrouwen in dat God zijn eigen boontjes kan doppen. Of is dit gewoon paternalisme van mannen die een gemeenschap zogenaamd uit Gods naam domineren? Nog een les: gelovigen vragen - ongeacht het soort religie - vanuit een moreel superioriteitsgevoel altijd om respect zonder dat zelf aan andersdenkenden te geven. Voor deze boodschappen en meer, deze serie vooral kijken!
Als de maker zich beperkt had tot het verfilmen van dit waargebeurde verhaal dan had deze productie een veel hogere waardering gekregen. De serie heeft een geweldige cast, goede locaties, mooi camerawerk en voldoende actie. Helaas wordt de serie ontsierd door een groot aantal onnodige missers. Waarom heeft de maker al die politiek-correcte verhaallijnen aan de geschiedenis toegevoegd? Waarom wordt WO2 gebruikt als decor om diversiteit en LHBTIQ-thema’s te behandelen? En waarom worden al die feestende kunstenaars in deze film op een voetstuk geplaatst, terwijl omstanders ze met gevaar voor eigen leven moeten redden? Ook zijn de karakters wel heel erg zwart-wit neergezet, wat het geheel nog onrealistischer maakt. Kortom, ik kan deze serie niet aanbevelen.
Epische film in een wereld die je maar af en toe voorbij ziet komen. Een erg leuk kijkje achter de schermen van de beurshandel, met alle excessen die daar kennelijk bijhoren. DiCaprio speelt opnieuw rol van zijn leven. Door er geen morele aanklacht van te maken blijft de film licht en bij vlagen amusant. Daarmee is de boodschap des te effectiever.
Als je van Mafia-films houdt is deze film wel de kers op de taart. Alles is goed en memorabel aan deze film, vooral de voortdurende onderhuidse dreiging van de licht ontvlambare types die de cast voortreffelijk neerzet onder regie van de specialist in dit genre: Scorsese.
Spannend plot + topregisseur + sterrencast met o.a. DiCaprio, Damon en Nicholson. What can possibly go wrong? Niets dus! Dit is gewoon een geweldige thriller die je veel kijkplezier verschaft.
Sfeervolle film vol schijn en werkelijkheid. DiCaprio laat zien dat hij meer is dan een buitenkant alleen. Geweldige regie haalt alles uit plot en cast. Zeer spannende ontknoping.
Prachtig genuanceerd plot voor een film van deze leeftijd. Geen makkelijk sjabloon van goed tegen kwaad, maar uiteenlopende karakters en hoe dit gedrag bepaalt. Op echte locaties gedraaid - niet standaard in die tijd - met topcast. Heeft invloed gehad op andere films en regisseurs, zoals Kubrick en de maker van Breaking Bad.
Onbestemde film die depressief maakt. Man verlaat huis en vindt niet zijn roeping als schrijver maar losgeslagen types met wie hij een reis door West-Duitsland maakt. De film is vooral een etalage voor filosofische monologen die soms wel en soms niet geëchoed worden in de acties van de hoofdpersonen. Verder is Falsche Bewegung een soort niemandsland waar niemand normaal menselijk contact maakt, niemand hoeft te werken en niemand een toekomst heeft. Dat de film geïnspireerd zou zijn op het werk van Goethe moet niet al te letterlijk worden genomen. Meer dan een schijnbeweging is het niet. De film lijkt vooral een facet van het leven van Wenders te belichten: een egomane zonderling die in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw middelen kreeg om zijn idiosyncratische films te maken die allemaal met terugwerkende kracht een cultstatus verwierven na een succesje in 1984: Paris, Texas. Wat blijft zijn de beelden van Robby Müller.
Ook voor filmliefhebbers als hier is deze beroemde Amerikaanse schilder relevant. Tussen zijn werk en film bestaat de wisselwerking van geïnspireerd worden en inspireren. Schatplichtig zijn o.a. Wenders, Scorsese en Eastwood. Voor iedereen die nog nooit gehoord heeft van Edward Hopper is deze documentaire een must, voor de rest van ons een feest!
Prachtig portret van een eloquent mens. Met heel veel plezier gekeken en geluisterd naar Van Dis en de blik die hij ons gunt in zijn ziel. Interessant verhaal over de schrijver van een paar goede boeken en natuurlijk presentator van zijn eigen talkshow, waarin menig bekend schrijver zijn opwachting maakte, o.a. Willem Frederik Hermans, Karel en Gerard van ‘t Reve en - beruchte uitzending - Willem Oltmans.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series