Netflix mag klanten geen extra kosten in rekening brengen voor accountdelen volgens consumentenbond

Netflix mag klanten geen extra kosten in rekening brengen voor accountdelen volgens consumentenbond

Netflix krijgt al weken kritiek na de aankondiging dat ze bezig zijn om accountdelen tegen te gaan. Ze willen namelijk extra kosten in rekening brengen als je langer dan 2 weken de Netflix-app buiten je thuislocatie gebruikt. Maar de consumentenbond geeft nu aan dat dat helemaal niet mag.

De info dat Netflix een toeslag in rekening brengt als je twee weken vanaf een ander adres kijkt, is niet juist. Zie de update onderaan dit artikel.

Om accountdelen tegen te gaan is, Netflix van plan om vanaf 2023 extra toeslag in rekening te brengen voor gebruikers die hun Netflix-account met anderen delen. Eerder heeft de streamingdienst hier al tests voor gedaan. Netflix heeft nog geen officiële reden genoemd voor hun besluit, maar wél is het duidelijk dat Netflix steeds meer geld verliest. Veel kijkers speculeren nu dat dit een mogelijke reden is.

De consumentenbond laat op Twitter weten dat abonnementen van streamingsdiensten gewoon mee reizen volgens Europese regels. Er is ook geen tijd aan verbonden, zolang het hoofdadres maar in Nederland is. De consumentenbond legt verder uit dat het tegen de wet is om hier dus extra kosten in rekening voor te brengen. Ze sluiten de tweet af met een duidelijk statement:

Dus Netflix: houd je aan de wet!

Consumentenbond

Update

Zoals ook de Consumentenbond nu laat weten klopt de info niet dat Netflix een toeslag in rekening zal brengen als je twee weken vanaf je vakantieadres Netflix kijkt. De streamingdienst benadrukt dat de extra toeslag enkel geldt als je je account met mensen buiten je huishouden deelt: "Het gaat om het blijvend delen van accounts tussen huishoudens".

Beeld: via depositphotos
Tekst: Bron

Reacties

Deel dit artikel

Meer over:

Netflix

Meer Netflix

Meer Netflix

🔥 Meest gelezen

Meer populaire artikelen

Reacties


Meer film- en serienieuws

Nog meer nieuws