Disney+ overtreft eigen verwachtingen met ruim 73 miljoen abonnees in het eerste jaar

Streamingdienst Disney+ bestaat inmiddels een jaar en maakt het aantal huidige abonnees bekend. Maar liefst 73,7 miljoen Disney-liefhebbers betalen de streamingdienst elke maand voor de exclusieve content.
Nu het coronavirus een groot probleem is voor de parken van Disney en voor opnames van veel producties, is het een lichtpuntje voor het bedrijf dat het aantal abonnees blijft stijgen. Toen ze de cijfers in augustus bekendmaakte stond de teller nog op 60,5 miljoen abonnees.
De stijging die de streamingdienst ziet, blijft vooralsnog redelijk constant: zo behaalde de dienst in de eerste drie maanden 28,6 miljoen abonnees. Hoewel Disney+ nog niet op weg is om Netflix te evenaren − die met 195 miljoen abonnees nog altijd de grootste is − is CEO Bob Chapek absoluut trots op de geboekte resultaten:
Zelfs met de verstoring die door COVID-19 wordt veroorzaakt, zijn we in staat geweest om onze bedrijven effectief te beheren en tegelijkertijd moedige, weloverwogen stappen te nemen om ons bedrijf te positioneren voor een grotere groei op lange termijn.
Vandaag is het precies een jaar geleden dat Disney+ werd gelanceerd, hoewel we hier in Nederland al iets eerder de dienst mochten uitproberen, namelijk in september 2019 al. Het succes van de streamingdienst ligt vooral in de originele content zoals The Mandalorian (2019–2023) en Hamilton (2020). Binnenkort zal de dienst ongetwijfeld een stijging zien als één voor één die nieuwe Marvel-series in première gaan, zoals WandaVision (2021) in januari 2021.
Op deze verjaardag van de lancering van Disney+ zijn we blij te kunnen melden dat, vanaf het einde van het vierde kwartaal, de dienst meer dan 73 miljoen betaalde abonnees had - wat onze verwachtingen in slechts het eerste jaar ver overtrof.