Al in november kondigde maker Hwang Dong-hyuk een tweede seizoen aan van Squid Game (2021– ). Toch bleef een officiële bevestiging van Netflix uit. Tot nu: Netflix-baas Ted Sarandos bevestigt het vervolg van het Zuid-Koreaanse succes. "Het Squid Game-universum is pas net begonnen," zegt hij.
Sarandos deed deze uitspraak tijdens de onthullingen van de verdiensten van de streamingdienst tijdens het vierde kwartaal. Dat er na het wereldwijde succes van Squid Game nog iets van een vervolg zou komen, leek onvermijdelijk. Toch moet er altijd eerst officieel groen licht komen van Netflix. Dat is nu gelukkig dus gebeurd.
Squid Game, de bloederige serie over mensen in de schuld die meedoen aan een dodelijk spel om zo een grote geldpot te winnen, bereikte meer dan 142 miljoen huishoudens en werd al ruim 1,6 miljard uur bekeken. Volgens Sarandos is dat geheel te danken aan de Zuid-Koreaanse film- en seriemarkt zelf.
Ze hebben niet geprobeerd om de serie anders te maken zodat het zou reizen over de hele wereld, maar geprobeerd om alle dingen over de Koreaanse cinema en Koreaans drama te vinden en ze op te bouwen op een manier en nieuwe niveaus van productiewaarden. Het is niet zo dat we naar binnen moesten gaan en iemand in Korea moesten leren hoe je geweldige inhoud maakt. Het is een ongelofelijke markt voor dat.
Naast een tweede seizoen hintte maker Hwang Dong-hyuk ook al naar een derde seizoen. Of die er komt, en wat Sarandos precies bedoelt met een Squid Game-universum, is nu nog niet bekend. De streamingdienst kondigde deze week in ieder geval 25 nieuwe Zuid-Koreaanse titels aan. Volgens Sarandos is dit mede te danken aan het succes van Parasite (2019), dat een kantelpunt was voor Zuid-Koreaanse content.