jotofilm heeft 5294 reactie(s) geplaatst.
Aaedige combinatie van onbekende Afrikaanse geschiedenis en aktiefilm, waarin,zowaar, de slavenhandel niet alléén op het conto van Europeanen geschreven wordt. Minpuntjes waren het duidelijke gebruik van filmstudio's bij de paleis-en dorpsscènes en de wel erg gechoreografeerde dansintermezzo's. Maar een aktiefilm zonder de gebruikelijke superhelden is ook wel weer eens leuk.
El Houb (de liefde) is een mooi pamflet over verdraagzaamheid, communicatie en acceptatie en vooral luisteren naar de ander, uit welke cultuur je dan ook komt. Boeiend!
Schitterende " one-woman-show" van Emma Thompson, die zich letterlijk en figuurlijk blootgeeft in deze prettige "leer jezelf accepteren zoals je bent" les. De film heeft wat weg van een toneelstuk, maar ook al door het onderwerp, zou die vorm vanwege de close-ups en gezichtsexpressie behoorlijk wat minder impact hebben. Uiteindelijk een leuke "feel good movie"!
Helaas is Bali opgenomen in Australië, waar het dus blijkbaar ook mooi is
De feeststemming zal er wel een beetje afgeweest zijn, na de vertoning van dit loodzware drama als openingsfilm van het Nederlands Filmfestival 2022! Niet dat het geen goede film is, maar qua onderwerp is het dermate hartverscheurend, dat je na afloop met een brok in je keel de zaal verlaat. Wat kunnen een stel topacteurs je ontroeren! Schitterend, en dan neem je de plotselinge " verassing" op het eind ( die helemaal niet had gehoeven) maar voor lief. Een film, die de moeite waard is, alhoewel je er niet direct vrolijker van wordt!
Als je een echte mystery-thriller, met één van de sterren van "Game of thrones" verwacht, zou ik deze trage, mooi gefilmde productie maar niet bekijken, want dit is meer een tamelijk somber drama over sterfelijkheid, dood en rouw, waarin nauwelijks een echt thrillerelement te vinden is. Voor miij een mislukte, te hoogdravende artfilm!
Koning op de dam zijn met zoveel horeca ondernemingen en dat "koninkrijk" samen met zijn zus zelf besturen vauit een kelder ( de bunker) onder één van zijn zaken, ga er maar aanstaan. Maar dat lijkt het dagelijks leven van zakenman Wong Yip, zoon van Chinese ouders uit Zeeland. Opgegroeid in een " Chinees Restaurant" omgeving, ging het maar om een paar dingen: familie, overleven en geld verdienen. Een tragische familiegeschiedenis zit achter het waanzinnige arbeidsethos, dat Won zichzelf oplegt. Altijd maar doorgaan, ook na de constatering van kanker en zelfs tijdens de corona crisis niet opgeven. Aardig portret over een man, die je wat meer genot en rust toe zou wensen.
Prachtig, melancholisch drama over een vrouw, die na een scheiding haar leven met haar 2 kinderen weer op de rails moet krijgen. Geen bijzondere gebeurtenissen, maar slechts het leven, wat ieder van ons zou kunnen meemaken. Voeg daar bij het fantastische spel van Charlotte Gainsbourg en de sublieme muziekscore en je hebt een topproductie, die je diep raakt. Topfilm op mijn jaarlijst.
Een wat betere romkom, die op een aardige manier de cultuurverschillen tussen Mexicanen en Amerikanen in Californië (specifiek die van de betere middenklasse( meer, groter, ,gezonder en rijker) blootlegt. Alhoewel lang niet de beste productie van James L. Brooks (As good as it gets, Terms of endearment) is de film vermakelijk. Voor een romkom wel wat lang, omdat er wel heel veel onderwerpen en problemen tegelijk aangetipt worden., maar de prima cast pakt al die stemmingswisselingen uitstekend op. Zelfs Adam Sandler laat zich van een betere kant zien!
mijn kleinkinderen vonden hem inderdaad leuk!
Een zoektocht van een vrouw naar het voegere leven van haar vader en hoe het toch kwam, dat hij na de 2e wereldoorlog voor 10 jaar naar de Goelag-archipel verbannen werd. Veel bedachtzame close-ups van gezichten en literaire teksten, doorspekt met originele oorlogsbeelden, die bij die teksten passen en a la Peter Jackson ingekleurd zijn, passeren in een oeverloos langzaam tempo de revue. De vrouw in kwestie zal er veel geleerd van hebben, maar voor mij was er weinig nieuws onder de zon. Kortom, aan mij niet besteed.
Een heel aardige serie, die een mooie kijk geeft op het leven in Turkije. En omdat de presentator zijn familieleden opzoekt, krijgen we nog meer informatie dan gebruikelijk. Het 2e seizoen uit 2022 gaat niet meer over familie besognes maar laat Turkije 5 jaar later zien, waarin de verhoudingen nog even groot zijn tussen stad en platteland, maar de mensen eigenlijk nog slechter af zijn door kapitalisme, geldontwaarding en de "moderne" tijd in het algemeen. Eus presenteert weer fantastisch en dan zie je, wat een voordeel het is, als je een land presenteert, waarvan je de taal machtig bent
Helemaal eens met de vorige reactie! Amerikaanse remakes zijn zelden beter dan het origineel.
Jammer, dat het, qua producties, behoorlijk misging in de na-oorlogse dagen.Waren top komieken, maar deze serie Foxfilms heeft de tand des tijds minder doorstaan dan alles wat ze vóór de oorlog maakten. Gelukkig waren ze nog niet zo slecht als hun laatste, Franse productie.
Op het eerste gezicht een cliché verhaaltje over 2 broers, die op weg zijn naar San Francisco om daar een wedstrijd te vechten zodat ze hun schulden aan een gangster terug kunnen betalen. Op weg daar naar toe moeten ze nog een meisje afleveren aan een niet zo'n fris figuur in Reno. Het resultaat is een prachtige, sfeervolle road-movie, waarin fantastisch geacteerd wordt. Een aanrader!
Aardige docu, die de echte mensen opvoert, die in de serie een rol speelden. Blijkt dat sommigen in werkelijkheid 30 jaar later nog net zulke "creeps" zijn, als ze in de serie werden geportreteerd. En de grootste gotspe is, dat, ook na 30 jaar, de waarheid nog steeds niet boven tafel is. Politiek en waarheid, dat past niet samen, zien we tot op de dag van vandaag!
Zeer goed gemaakte serie, die op een gedramatiseerde manier de Bijlmervliegramp behandeld in de vorm van een complotthriller. Goed geacteerd, een prima scenario dus de moeite waard om te bekijken.
Alhoewel Schwarzenegger hier bepaald niet slecht acteert (hoe bestaat het!), betreft het hier een tamelijk bespottelijk melodrama,, dat het vooral moet hebben van veel dramatische muziek en somber kijkende hoofden.Ondanks de lengte van 90 min. heb je het gevoel, dat alles oeverloos lang duurt , terwijl de eindscene er plotseling aangeplakt lijkt te zitten. Arnold had een beter scenario uit moeten kiezen voor zijn debuut als serieus acteur!
Tsja, wat moet je hier nou over schrijven? Ziet er goed uit, maar ik heb het allemaal al eens gezien? De film begint goed: nog vóór de credits weten we waar we aan toe zijn. Maar daarna begint de toch wel erg lange zoektocht (trauma verwerking) van de hoofdpersoon pas Haar wereld staat op zijn kop (maar moet je dat nou nog even met omgekeerde drone shots meedelen?). En zijn het wel haar trauma's of is het toch een vreemde identiteit, die haar als volgende in de vloek achtervolgd? Of heeft de regisseur toch net even teveel naar "It Follows" gekeken en een snufje van Andrezj Zulawski 's film "Possession" meegenomen? Qua sfeertje wel lekker, maar verder vragen, vragen ,vragen(en een dooddoener op het eind)
Leuk scenario, goed gespeeld, lekker in de tijd (jaren '70) gezet met de juiste muziek.Kortom een bankovervalfilm, die lekker wegkijkt en berust op ware gebeurtenissen.
Ongelooflijk, dat je zo'n slechte film kunt produceren! Hier deugt werkelijk niets. Slap verhaal, geen karakterontwikkeling, klunzig geacteerd( maar ja, wat moet je ook met deze teksten?), een allerbelabberste editing, verkeerde muziek, noem maar op. Een gemiddelde eerstejaars filmschoolproductie ziet ervaak veel beter uit. Dit verhaaltje had je net zo goed met Playmobil poppetjes kunnen uitspelen (pang, pang, ik schiet, o, nee, ik pak je pistooltje en IK schiet, nee, we gaan vechten enz.) Werkelijk zonde van je tijd!
Heerlijk normaal! Geen bekende Belgen of Nederlanders, maar gewone mensen, die naar alle waarschijnlijkheid interessanter zijn dan de "ik moet op mijn image letten", koppen, die te veel op de TV verschijnen. Natuurlijk moet je zo'n programma ook voor-produceren, maar het aantal spontane gesprekken heeft gelukkig wel de overhand. Heel leuk, alhoewel zijn tocht door Nederland (2022) herkenbaarder is.
Een "over-the-top"bende kiest de verkeerde persoon uit om te terroriseren. Dat is zo ongeveer het verhaal van deze bloederige psycho-thriller. Die verkeerde persoon is namelijk zelf seriemoordenaar/psychopaat en de rollen zijn binnen een mum van tijd omgedraaid. Jammer dat de regisseur al binnen 10 min. de ware aard van de hoofdpersoon prijs geeft, waardoor de film eigenlijk een soort "Friday the 13th" plagiaat wordt, waarin slechts de variatie in moorden nieuws moet brengen. Als er geen enkel sympathiek figuur in de film zit, wordt het natuurlijk lastig om met iemand mee te leven. Blijft slechts een vieze smaak in je mond over!
Jack Clayton's "The Innocents" uit 1961 naar hetzelfde boek van Henry James kon me eigenlijk al niet geweldig bekoren (terwijl die film toendertijd als meesterwerk werd beschouwd), maar deze film voegt er niets aan toe. Ook hier weer veel sfeer, een duidelijke A- productie (met veel problemen: Steven Spielberg wisselde van titel, scenarioschrijver en regisseur!), maar verder heel weinig wow! En dan zullen we het maar niet over het einde hebben! (Las dat de Blue-Ray uitgave een compleet ander einde had gekregen!) Nou, dit was dus weer één spookhuisfillm teveel voor mij!
Leuk idee, maar een echt zwarte komedie wordt het nooit. De hoofdrolspeelster doet het prima, maar het script is weinig constistent, waardoor de regisseur ook niet meer precies lijkt te weten wat voor 'n soort film hij aan het maken is. Daardoor ontstaat er een mengelmoesje van romkom tot Hitchcock. Jammer, want qua idee had er een dijk van een film ingezeten.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series