jotofilm heeft 5135 reactie(s) geplaatst.
Volkomen overbodige film in het toch al uitgekauwde bezetenheidsgenre. Geen sprankeltje orginaliteit en goedkoop gemaakt. Vóór de optiteling erger je je al aan de papier-maché decors van "stenen" gewelven en ook de buiten opnamen (dorpje) ogen als een filmset. Schrikeffecten? Langzaam benaderen van de achterkant en het enge hoofd plotseling vertonen, nou, schrikken, hoor! Onbegrijpelijk, dat zo'n film nog 5 weken Pathé doet!
Films, die zo omstandig door filmcritici uitgelegd moeten worden, daar ga je a priori al vraagtekens bij zetten. Als dan blijkt, dat de film alleen maar gedraaid heeft op filmfestivals, waarvan je weet, dat het publiek applaudiseert voor: hoe vreemder, hoe beter en dan nog constateert, dat er in Nederland slechts 2000 bezoekers kwamen, is het niet zo gek dat ik dit experiment maar moeilijk door kon komen.Het kostte me time, maar geen quality time. Geef mijn portie maar aan fikkie!
Leuk niemandalletje over een reclame man, zo uemand als Kluun, die in een midlife crisis raakt.Ook hier blijkt, dat uiteindelijk de vrouw er weer het sterkst uitkomt.De finale komt wel erg plotseling en lijkt meer op een totaal andere film, waardoor die afbreuk doet op de rest van de film.
Ongelooflijk oudbollige film, waarin geacteerd werd ,alsof men op het toneel stond. Ooit in City Amsterdam gezien en daarna is ie verdwenen. Nou ja, je mist er niets aan, hoogstens als curiositeit.
Het begin van carrière van Adriaan Ditvoorst. De stijl was even wennen, maar het blijft een intrigerend werkje.
Leuk! Lekker gekke komische filmpjes (8 stuks), maar niet om allemaal achter elkaar te vertonen, zoals de VPRO op moederdag deed
De 3 tekeningen strip in het Parool was leuk, maar dit zijn teveel 3-strips achter elkaar en op een of andere manier werkt het dan niet meer. Het tekenwerk is prima, maar het verhaaltje is wel erg gezocht. Bovendien deugen de stemmen niet.(of zou dat komen door de Vlaamse co-productie?)Dus Heinz moet maar een krantenstrip blijven.
Bijzonder, een LifeTime productie, maar toch een goede film. Een afschuwelijke zaak, die werkelijk gebeurd is ( de serie moordenaar uit de film kreeg zijn dodelijke injectie in 2019) De werkelijke Lisa blijkt vandaag de dag een politieagente. Maar in hoeverre ze iets heeft overgehouden aan de hele affaire blijkt nergens uit. Hier moet toch jaren van psychiatrische aan vooraf gegaan zijn.. Goed geacteerd. Al met al een aardige aankoop van Netflix.
Wrong time, wrong place , dat is Steve Harron, als hij opgepakt wordt voor medeplichtigheid op de moord van een winkelier. Netflix doet helaas alleen, of het een film is met John David Washington (zoon van Denzel en hoofdrolspeler in Tenet), maar die komt in de film eigenlijk maar even voor. Dat is verder geen probleem want de hoofdrollen worden vakkundig vertolkt. Een mooie film
Van regisseur, hier producer Matteo Garrone (Gomorra, Dogman) had ik eigenlijk meer inbreng verwacht bij dit debuut van een van zijn medewerkers. Hier krijgen we een redelijk saai verhaaltje, dat er weliswaar fraai uitziet, maar eigenlijk dramatisch weinig om het lijf heeft. Ik had een meer originele benadering verwacht.
Aardige film van Ben Sombogaart, alhoewel het onderwerp me nu wel een beetje de neus uitkomt. Het is allemaal zielig, allemaal gemeen en het is allemaal onterecht. Slachtoffers, slachtoffers, slachtoffers en dan hebben we het nog helemaal niet over die andere miljoenen, die wel op hun thuisplek verblijven. Het zou prettig zijn om eens een keer een genuanceerd beeld te krijgen van het vluchtelingenprobleem
Wat is dit eigenlijk? Want alhoewel de film begint met de tekst: "naar ware gebeurtenissen", is het een opeenstapeling van vaak ranzige clichés. Het onderwerp zou vrouwenhandel moeten zijn, maar de film is al over de helft voordat daar iets van blijkt. En dan kun je aan het eind nog wel wat dramatische teksten zetten, over hoeveel die "Traffik" in de VS voorkomt, de zuivere bedoelingen zijn dan al 90 min. onder het tapijt geschoven en het enige wat blijft hangen is een vieze smaak in de mond.
Bijzondere thriller, je zou zeggen, typisch Spaans met een heel cynische afloop. Hoe kom je in de ellende en hoe kom je er nooit meer uit? Cryptisch, maar de moeite waard om deze film even te bekijken.
Ik ga er niets meer over zeggen, maar het blijft een merkwaardig fenomeen: tienermeisjes ( want die zijn de doelgroep) die in katzwijm liggen voor een 27-jarige You Tube ster. En helaas kan ook in deel 2 niemand acteren.
Een niet zo'n spannende thriller in de "Borgen" stijl. Beetje overbodige herverfilming van de film uit 1977 met dezelfde naam. Dir keer is er een ecologisch sausje overheen gegooid, want de boef is een milieu activist, die toevallig ook een niet onverdienstelijke amateur schutter is. Begrijpelijk, dat deze productie de Nederlanse bioscopen niet gehaald heeft.
Alhoewel meestal weinig gecharmeerd van "tijdreisfilms", was deze productie een prettige uitzondering, temeer omdat de karakterontwikkeling van de hoofdpersoon centraal staat. De perioden , waarin het verhaal zich afspeelt (1988-2024) zijn stijlvol in beeld gebracht en het verhaal blijft spannend. Aardige, over het hoofd geziene, film.
Leuk om wat te weten over het ontstaan van de Vespa (wesp) van Enrico Piaggio, maar dramatisch is het een enorm saaie film geworden. Hier was een documentaire beter op zijn plaats geweest.
Een wel heel simpel scenario: men neme de 2 hoofdpersonen uit "the conjuring" , laten die de Annabellepop ophalen, zetten die in een kamer met paranormale ramp-items, laten hun dochter met oppas alleen thuis (op haar verjaardag!) en vertrekken. Oppas nodigt vriendinnetje uit die de kast met de Annabelle pop opendoet en het spoken kan beginnen: weerwolf, check, samurai, check, bruid in het wit, check etc. Allemaal boe geroepen? Pop weer in de kast, ouders komen thuis en vieren verjaardagsfeestje! Een kind kan de was doen! Da's toch geen scenario? Da's een ritje door een krakkemikkig spookhuis! Slechte film!
Mager familiefilmpje, dat teveel jat uit andere producties, die stuk voor stuk allemaal veel beter waren bijv. Adventures in babysitting, the party enz. Weet ook niet welke doelgroep hiernaar blijft kijken.
Niet te evenaren familie amusement.Jarenlang aan 8e groepers vertoond en iedereen vond 'm prachtig. Zag 'm in 2020 voor het laatst en kan nog uitstekend. Chris Columbus, grote klasse!.
Moeten we, speciaal voor Netflix nou "John Wick" nog een keer overdoen? Zelfde verhaaltje, nog wat bloederiger en lang niet zo fraai in scene gezet. Deze hadden we kunnen missen.
Een soort van "dirty dozen", maar dan gemaakt met een fractie van dat budget. Het betreft hier een zooitje ongeregeld, maar dan aan de Duitse kant (een van de reden, waarom er in de VS klachten kwamen over de uitbreng). Geen nazi-verheerlijking, maar simpelweg een groep, die alleen maar op elkaar kan bouwen en zeker niet op de Duitse commando. Typische jaren '80 film met gevechten, humor en matige special effects. David Carradine en Oliver Reed duiken nog even op als Duitse generaals. Redelijk vermakelijk, als je een paar uurtjes niets te doen hebt, maar zeker geen "must"!
Prachtige poetische film, die met allerlei stijlmiddelen, via een verhaal over een violist, de ondergang van Iran vertelt. De liefde voor Iran, die onmogelijk is in deze barre tijden Jongens,jongens, jongens, wat een mooie film. Deed wat denken aan Amelie Poulain
My god, wat is dit? Een bizarre Monty Python komedie? Een satire over Zambia? Een inkijkje op de Middeleeuwse gebruiken, die blijkbaar nog steeds normaal zijn in Zambia? Ik lees, dat de regisseur, Zambiaan van geboorte, zijn hele leven in Engeland gewoond heeft.. Wat wil de beste man dan over Zambia vertellen? Dat het achtergebleven gebied is? Dat veel Zambianen een klap van de molenwiek gehad hebben? Of is een kritische noot de bedoeling? Ik heb geen flauw idee, maar deze onzin draaide wel op heel veel festivals, ook in Rotterdam en zelfs op het festival Movies that matter. Nou deze movie mattered van geen kant. Als ik Zambiaan was, zou ik goed de pest hebben, over de manier, waarop mijn land getoond wordt!
Aardige, goed gespeelde serie over de problemen, die ontstaan bij een scheiding, terwijl er kinderen in het spel zijn. Schijnt mode te worden in Nederlandse tv-series! Ook Oogappels tipt het probleem aan. Overigens zijn de 6 delen genoeg, een tweede serie zou echt een ander onderwerp moeten hebben
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series