jotofilm heeft 5140 reactie(s) geplaatst.
Nou, ja de kleinkinderen vonden het leuk en wie ben ik dan om een oordeel over zo'n poppetjesfilm te hebben?
Wesley Snipes op de Steven Seagall toer. Werkt voor geen meter: een typische B-thriller.
Een soort opvolger van de hitfilm " The Fugitive". Spannende thriller met een topcast.
Uitstekende gangsterfilm, die goed de periode van de drooglegging en de opkomst van het gangsterdom weergeeft. Prima regie en een topcast.
Prachtige film, die door middel van een familie geschiedenis haarfijn laat zien, wat er allemaal mis is in het hedendaagse Iran. Zelfs de lange looptijd (165 min.) valt nagenoeg niet op als je wordt meegezogen in het reilen en zeilen van de familie van Leila, de enige vrouw in een mannenfamilie, maar wel degene met de beste kijk op de maatschappij, waarin zij leeft.Maar om veranderingen te weeg te brengen.....? Een absolute aanrader!
Nogal saai, een complete film, die er ongeveer hetzelfde uitziet als één lange scene uit de Jurassic Park films Adam Driver, toch een goed acteur, rent, schiet, rent, schiet en rent weer verder voorwereldlijke monsters (die er in sommige gevallen nogal klunzig uitzien) vermijdend, naar een ontsnappingsraket, die blijkbaat na de crash wel intact was gebleven om zo terug te kunnen gaan naar...... ??? Geen verrassing a la " Planet of the Apes" want er werd bij aanvang van de film al verteld, dat hij al op aarde was. Misschien als computerspelletje aardig, maar als film volstrekt onvoldoende.
Enorm slap verhaaltje over haaien en het kunnen inschatten van hun intelligentie. Halle Berry is een mooie vrouw, maar daar houdt het dan ook mee op.
Heerlijk, alles klopt in deze thriller Een simpel plan, dat misschien niet zo simpel was, als het leek Toendertijd blanco naar de bioscoop gegaan en dan is het nog leuker zo'n juweeltje te ontdekken
Aardige romkom, waarbij de Aziaten als geld verspillende miljonairs opgevoerd worden. Grappig, maar het zal wel weer tegen het zere been van de "woke" beweging zijn.
Op hetzelfde hoge niveau als zijn eerdere reportages uit Iran. Wat is het toch een voordeel als iemand, die de taal en cultuur kent, zulke programma's presenteren.
Ansiktet De grote Bergman periode nam een aanvang. Veel symboliek in het verhaal. Zweden begon langzaam aanbekend te staan als zwart-wit ( zoals alle Bergmanfilms uit deze periode) en somber!
Bergman brengt hier al veel meer symboliek in het verhaal. Moet je wel gezien hebben, om nog wat wijs te worden uit zijn volgende periode. Grappig detail: De film leverde moeilijkheden op voor de filmkeuring in Nederland.
Bergman van voor zijn "moeilijke" films. Aardig voor de volledigheid, maar daar blijft het ook bij.
Leuke , maar voorspelbare komedie, die het vooral moet hebben van de chemie tussen de topactrices.
Verplicht kijken voor iedere filmliefhebber, die iets van de filmgeschiedenis wil meepikken. En dan natuurlijk wel het origineel en niet die opgepimpte 80 minuten versie, ingekleurd en met Moroder discomuziek uit de jaren '80.
Allereerst : ik ben allergisch voor Nederlandse romkoms, maar..."Huisvrouwen bestaan niet" van Anielle Webster met een scenario van Richard Kemper was een geweldige uitzondering. Dus, ook al gezien de best aardige trailer heb ik me er toch maar aan gewaagd.Dat had ik beter niet kunnen doen. Alhoewel het een romkom met een serieus trekje betrof (in navolging van Soof 3) hebben we hier te maken, met een uitermate flauw verhaaltje over een huwelijkscrisis, waarbij de satire op de vingers van één hand te tellen is. Geen enkele grap komt aan en als zelfs Frank Lammers in een bijrol nauwelijks de handen op elkaar weet te krijgen, dan weet je al hoe beroerd de rest van de cast functioneert. (een positieve uitzondering voor Aiko Beemsterboer) Advies: de trailer bekijken en voor de rest links laten liggen.
Nog altijd een ijkpunt voor horrorfilms, Franksteinfilms in het bijzonder. Leuk om te weten, dat er na de première snel een "happy end" werd bijgefilmd, dat er na het vervolg weer verdween.
Tsja, ik weet het niet echt! Het gegeven blijft leuk, maar om er na 5 afleveringen nog iets van te maken, moet je van goede huize komen. Hier hebben ze er bijna 2 uur en ongelooflijk veel plottwists voor nodig om het verhaaltje rond te krijgen en dan hebben we het nog niet eens over de logica van het geheel! Alleen al met het aantal messteken zou het aantal slachtoffers 3x zo groot moeten zijn, maar helden kunnen hier blijkbaar veel beter tegen messteken dan boeven. Natuurlijk zitten er weer aardig wat in-jokes/filmgrappen in en een enkele scene ziet er uitstekend uit ( ladderscene a la Vertigo, subway scene), maar het geheel geeft toch het gevoel van een rommeltje. Een aardig rommeltje, dat wel, maar bepaald geen hoogtepunt uit de serie! P.s. Bekijk eerst deel 1 en deel 5 eens, als je er direct in wilt komen!
Boy, oh, boy, Ozon! Die man kan ook echt alles. Of het nu een thriller , drama of welk genre dan ook is, het werkt altijd. Ook dit toneelstuk uit 1934 gebruikt hij weer fantastisch om commentaar te geven op... ja op alle zaken, die spelen in de hedendaagse maatschappij! De manier waarop varieert van stomme film tot en met vaudeville en zware overacting, maar hij komt er grandioos mee weg. Als je 'Huit Femmes" of "Potiche" aardig vond, heb je hier een perfecte opvolger, Kortom, een heerlijke film!
Ongelooflijke flutfilm, zo'n invulfilm, die helaas het trademark vormt van Lifetime movies network. Hierbij vergeleken is een willekeurige keuze van een aflevering van GTST een meesterwerk te noemen en dat zegt meteen alles. Skippen, als het even kan!
Romantisch drama of een biografie van een beroemde courtisane? Een beetje van beide, maar alleen de plaatjes van Venetië zijn een lust voor het oog.
Een redelijke thriller, die wat onderschat werd. Ondanks een sterke cast vond men 'm geen bioscoopvertoning waard.
Uitstekende Poolse oorlogsfilm , die weer eens de gruwelen en de dwaasheid van een oorlog laten zien speciaal ook nu er weer op een barbaarse manier op een eerste wereldoorlog manier gevochten wordt in de OekraĂŻne. Waanzin, de wereld lijkt steeds meer op een gekkenhuis met weinig verschillen tussen toen en nu.
Films in 3D voegen 99 van de 100 keer niets aan de film toe. Simpelweg een marketing truc. In de jaren '50 was er ook zo'n opleving( weliswaar metgroen/rode brilletjes), maar die duurde ook maar een blauwe maandag. Ben er van overtuigd, dat ook de huidge 3D opleving weer snel verdwijnt. Het voegt m.i. weinig toe. Sterker nog, het beeld is donkerder, de ondertiteling hangt ergens in de lucht en voor die extra lens voor de projectie betaal je ook nog eens een hogere entreeprijs. Dus, Rakesh, je mist niks!
Fantastisch, de ene film van Jean- Paul Melville was nog beter dan de ander. Helaas overleed hij al op 53-jarige leeftijd en liet slechts 14 meesterwerken achter.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series