Movielover heeft 1985 reactie(s) geplaatst.
Twee verhaallijnen. Eén met Laurel als boxer en de tweede is een massaal taarten gooi en smijt gedoe.
Vandaag op de BBC.
Hoe ver zou je gaan voor de liefde? Nou, niet zover als in deze film. Ten koste van veel je geliefde uit de gevangenis proberen te bevrijden. In welke andere film is dit ook het thema?
Deze film heeft veel overtuigingskracht mede omdat het zo dicht bij de werkelijkheid over komt. En zeker ook door de acteerprestatie van Tom Hanks.
In navolging van de film in 15 hoofdstukken uit 1943 deze met 15 hoofdstukken uit 1949. Het is een soort herhaling. Dit keer heeft de gemaskerde schurk allerlei apparatuur en een onderzeeër tot zijn beschikking (als voorbode op de James Bond films?) maar moeten Batman en Robin het nog steeds met hun vuisten doen. Robin voegt niet echt iets toe. Al bij al voorspelbaar en langdradig. Twee gasten in rare pakjes.
Dit is chapter 1, in totaal zijn er 15 chapters, 14 daarvan staan niet in Film Vandaag.
In navolging van het succes in de comics van Superman verschijnen Batman & Robin in 1939 in stripvorm. In tegenstelling tot Superman heeft Batman geen superkrachten maar moet het hebben van intelligentie en vindingrijkheid, hierin ondersteund door de Butler Alfred. Het is misschien daarom dat Superman in de vorm van animatie op filmdoek wordt getoond (van 1942 tot '43 in 17 animaties van 10 minuten) en Batman als film. In dit deel, chapter 1 uit 1943, klimt en klautert hij in de acties maar meer nog is hij te zien in vuistgevechten. Deze zijn matig opgenomen en Batman incasseert ook veel klappen, wordt gehinderd door zijn cape en verliest ook regelmatig om dan toch later weer met meer succes terug te keren in het gevecht. De vijand, een Japanner, is tot meer in staat, heeft een bovennatuurlijk wapen, kan op afstand per camera meekijken en heeft zijn boevenvertrek beveiligd met handscanners. Linda Page is de mooie vrouw die uit lastige situaties moet worden gered.
Het zijn met name actiefilms die slecht bij me beklijven. Simple Blood is op een andere manier niet makkelijk omdat de film van gekkigheid aan elkaar hangt.
Het leven van een Italiaanse familie in New York loopt uit de hand. Door misdaad verkregen macht en geld geven status maar schijn bedriegt. Michael Corleone trouwt met de vrouw van zijn dromen in Italië maar het geluk spat al snel uiteen. Ook fotografisch, prachtige geënsceneerde film. Soms wat te donker.
Complimenten dan voor je goede geheugen. Het overkomt me regelmatig dat ik een film ooit heb gezien, maar geen idee meer heb van verloop en plot.
Heb je de film opnieuw gezien of baseer je je op die keer in 1985? The Coen-brothers hebben een bijzonder film-ouvre gebouwd wat volop waarde heeft om in stand te houden. Het gehele oeuvre aan publiek tonen en goed bewaren zijn mooie doelen op zich. Films zijn kwetsbaar en vergankelijk (2/3e van alle gemaakte films zijn vergaan). Ook films die gedigitaliseerd zijn vragen onderhoud.
...dan zou de film vast minder spannend geweest 🙂
Duidelijk. Vanaf nu wil ik rijk zijn. Of iedereen armer dan ik.
Onsmakelijk eten. Teveel aan decadentie zakt door de vloer. Vanaf nu voor altijd vegetariër.
Ja, daar heb je wel gelijk in.
"Als je bang bent dat je grenzen overschrijdt, kan ik je vertellen dat het niet zo is. De grenzen zijn verlegd". Als mooie vrouw heeft Kate (Emily Blunt) een neusje voor zich te verdedigen op het juiste moment. Het lukt haar twee keer. Ze is voor right and justitie maar moet in de gevaarlijke mannenwereld van de durgskartels en de bestrijding ervan verder opschuiven dan haar wenselijk is. Helaas begint ze er weer van te roken. Het merk ook duidelijk in beeld. Zo jammer dat regisseurs daar steeds op teruggrijpen. En ze laat zich ook makkelijk door de verkeerde man opwinden. Eigenlijk is ze te fragiel in het samenspel van die harde mannen. Mannen die denken dat de ze de drugshandel alleen buiten de grenzen van de wet kunnen oplossen of beheersen. Wat onzin is. Kate mag haar leven ergens in een klein stadje voortzetten.
Een film van Denis Villeneuve. De muziek (van Johann Johannson) doet me denken aan zijn films Bladerunner en Dune (muziek Hans Zimmer en Benjamin Wallfisch). Het vormt een extra dreiging op de achtergrond.
Het oeuvre van Villeneuve is nog overzichtelijk én hij heeft al een paar prachtige films gemaakt.
Doorspekt met jaren 50 filmpjes uit huishoudelijke doos.
De wens is de vader van de gedachte. Altijd voorzichtig zijn daarmee.
Wel grappig. Nooit meer excuses verzinnen of je telefoon afsluiten.
Vandaag weer eens op tv. Spannende thriller!
Deze is een soort van onnavolgbaar. Nergens echt grappig.
Vermakelijke film waarin een vrouw voor zichzelf op moet komen. Jennifer Lawrence acteert met overtuiging tussen allerlei stereotype gemaakte rollen in. "Als je alleen in een kamer bent met je enige concurrent, pak je dan het pistool dat er ligt?" "Ja, ik pak het en ik schiet". Zelf denk ik wel: ik zou niet in strijd gaan waar maar 1 concurrent is en ik zou zeker niet in die kamer gaan. Maar goed, dan is er ook geen spanning in de film.
Aardige film die aan het einde toch licht gaat irriteren, onder andere als de vrienden Simon afwijzen en dan toch accepteren, ouders die nog wijze woorden moeten spreken en de scène in het reuzenrad wat klef én onwerkelijk wordt. "Het leven voelt als een reuzenrad, soms ben ik bovenin, dan weer beneden". Er is bij Simon geen twijfel over zijn homoseksualiteit, wel over wanneer en hoe te zeggen. Blue, een anoniem waar mee hij een intieme mailwisseling heeft, staat voor hetzelfde dilemma.
Bovenin het reuzenrad krijgt hij een zoen. De film gaat over 'coming out', maar helaas niet over de homoseksuele relatie. De films Brokeback Mountain uit 2005 en Call me by your name uit 2017 maakten die stap wel. Wel is het statement in de film terecht dat hetero's zich ook zouden moeten uitspreken. Maar dat durven ze niet.
Deze film in 1991 in de bios gezien. Heerlijk! Ondeugend ontwikkelend vrouwenbewustzijn. Loopt het nu wel of niet goed af? Al heel wat goede films van Ridley Scott gezien, dit is ook een topper. Na de sf films Alien en Bladerunner had hij minder goede films (wel actie maar weinig goed acteerwerk) maar met Thelma en Louise komt het allemaal goed. Vrouwen komen op de goede manier aanbod en Brad Pitt laat zich zien.
Jason Statham in actie. Aangenaam vertier.
Er is slechts plek voor één sailor. Met spinazie lukt het Popeye dat te zijn. Sindbad wordt verslagen en Olijfje gered.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series