SJoKoReeP heeft 2023 reactie(s) geplaatst.
Hahaha! 😊
Het valt misschien mee, @latevogel , wie weet. Het is wel een vrij relaxte film met een wat spannender einde..
Met een beetje geluk komt ie in de herhaling nog een keer voorbij dit weekend op cathodetv.com. Hij was vanmorgen (zaterdag) als eerste aan de beurt, het programma lijkt deze keer zo'n 27 uur te duren en ze herhalen het hele programma (bijna) altijd.
Dit weekend hebben ze een thema dat iets is als femme fatale, vrouwen en autos, vrouwen en roadmovies, iets in die geest. Ik kan het niet precies duiden, maar veel goede (wat oudere) thrillers.
Hier staat iets meer over cathodetv: Class of 1999 (1990)#reactie-22470 mocht het je interesseren..
Uiteindelijk werd deze roadmovie thriller wel een beetje spannend, maar ik vond dat er wel erg veel tijd genomen werd om het verhaal op te bouwen.
De nadruk ligt lange tijd nogal op het leven van de trucker, zijn dingo, zijn gepraat in zichzelf en één of twee (onnodige) akkefietjes onderweg. Het thriller gedeelte komt pas na een hele tijd echt op gang.
Als dat dan gebeurt is het wel aardig, maar het blijft allemaal wel erg klein en persoonlijk. In dit geval tè klein wat mij betreft.
Ik denk dat als je zin hebt in een film over een trucker die een spannend avontuur beleeft, dat je hier dan goed zit. Als je een echte spannende thriller zoekt, dat is dit 'm waarschijnlijk niet.
Ik kan hier toch net geen voldoende voor geven. Dat doe ik dan ook maar niet.
Prachtig coming of age drama dat zich afspeeld in de Italiaanse wijk in de Bronx. Misdaad, geweld, racisme, (vader)liefde, levenswijsheid en romantiek, er zit van alles in, maar het ging vooral over hoe de hoofdpersoon zijn eigen weg moet vinden in een wereld waarin er van alle kanten aan hem getrokken wordt.
Het verhaal zat goed in elkaar en werd mooi verteld. Er werd goed gespeeld en de toffe muziek maakte het compleet.
Maar dragonden90 heeft ook wel een beetje gelijk dat een en ander ook wel wat cliché in elkaar zat. Voor mij was dat hier echter niet storend.
Of het klopt weet ik niet, maar ik heb de indruk dat er in de jaren negentig een hoop van dit soort films gemaakt zijn, met deze manier van verhalen vertellen, en een vergelijkbare 'toon'. Hoe dat ook zit, Ik heb ervan genoten.
Een vraag blijft een beetje hangen: waarom hebben de makers ervoor gekozen om de witte jongens die op een gegeven moment donkere jongens in elkaar willen gaan slaan, in hun auto Jimi Hendrix als hun soundtrack te laten draaien..? Was dat een soort grap..? 🤔
Goed.
Tja, in drie minuten kun je natuurlijk maar heel weinig, maar hier wordt met weinig middelen wel even een goede griezelige sfeer neergezet.
Voldoende.
Mooie beelden en goede shots! Best goed gedaan en lekker creepy sfeertje. In zeven minuten kun je natuurlijk niet veel doen, maar voor zo'n kort horrorfilmpje, vond ik deze best goed.
Ruim voldoende.
Voor zo'n kort filmpje best aardig, deze. In ieder geval wat griezelig van sfeer en goed uitgevoerd.
Ik vond deze wel leuk voor zo'n kort filmpje. Best goed uitgevoerd, en beetje mysterieus, klein beetje creepy, en geen al te afgezaagde clou.
Voldoende plus.
Best geinig verfilmd verhaal, was het niet voor het gruwelijk houterige acteerwerk en de dooi opgedreunde laffe teksten. Mijn Heer wat droogkloterig en suf gespeeld. Nou weet ik niet of de acteurs er met deze teksten er überhaupt iets van hadden kunnen maken, maar het verpest in ieder geval de hele, toch niet zo hele korte film..
En als dat de film niet al verpest had, dan was het wel de ontzettend suffe en al hinder keer verfilmde clou, die al van verre te ruiken was, en waarvan ik me na twintig minuten nauwelijks meer kon voorstellen dat ze die nog zouden durven presenteren.
Een ruim onvoldoende voor het verspillen van mijn tijd. Ach, en voor het uiteindelijke product eigenlijk gewoon ook.
Deze Engelstalige korte film van Nederlandse productie is errug mooi en professioneel uitgevoerd, maar ook erg saai voor een tien minuten filmpje. Het verhaal is gewoon te summier.
Het einde is wel aardig.
Bijna voldoende.
Mooie (ex)gangster film met genoeg en uitstekend drama. Ze nemen de tijd om het verhaal op te bouwen en te vertellen, en dat doen ze goed.
Het geluid was erg goed gemixt waardoor de prachtige muziek van de soundtrack nauwelijks opviel, maar juist ook daardoor heel goed hielp om de sfeer te verhogen en spanning op te voeren.
Vanwege de openingsscène dacht ik dat dat niet meer zou lukken, maar het einde was toch spannend.
Penn (ik had hem in eerste instantie niet herkend) heeft een niet zo fraaie, maar belangrijke rol en die speelt hij erg goed. Pacino is natuurlijk sterk als altijd.
In eerste instantie schrok deze serie me erg af, oa vanwege de vorm van grofheid (iets waar ik, naar eigen idee, niet snel last van heb), de lelijkheid van sommige van de personages en Morty's irritant pieperige zeurstemmetje. Maar eenmaal door de eerste aflevering heen (ik geloof dat ik 'm wel drie keer afgezet heb en pas veel later, uit verveling, opnieuw aangezet), begon ik het idee door te krijgen en werd de serie steeds inventiever in zijn wild bizarre en onmogelijke verhalen.
Na een aflevering of vier was ik echt héél blij dat ik toch die paar herstarts heb gemaakt, want nu vind ik het een van de meest vermakelijke en originele animatieseries die ik ooit gezien heb. Stampvol idiote actie en werkelijk zeer fanatsievolle, inventieve en grappige verhaallijnen.
Afleveringen gaan vaak zeer snel en zitten tot aan de nok gevuld met maffe sci-fi en horror-ideeën, alles door elkaar heen, terwijl er tegelijk met alles en iedereen (zichzelf en de fans inclusief) de spot wordt gedreven.
Je moet wel een beetje chaos kunnen verdragen, en bekendheid en affiniteit met de bovengenoemde genres hebben, om dit leuk te vinden, denk ik.
Absoluut een van mijn favoriete animatie series tot nu toe! Minstens zo goed als South Park (1997– ) (al heeft het niet helemaal de geweldige maatschappijkritiek van South Park), en beter dat Brickleberry (2012–2015) en Final Space (2018–2021)
De afleveringen hebben vrijwel altijd een compleet eigen verhaal, maar er wordt heel soms wel verwezen naar gebeurtenissen eerdere afleveringen.
Tot nu toe (ben net aan seizoen zes begonnen) een zeer goed van mij. Nu maar hopen dat het nivo zo hoog blijft..!
Ah, ik ga toch meer zeggen! 😅
Ik lees dat deze docu bekritiseerd word vanwege eenzijdigheid. Dat de zaak voornamelijk in elkaar is gezet door vrienden, familie en fans. Dat mensen die kritiek (zouden kunnen) hebben, en wat mee negatieve kantjes van de hele historie zouden kunnen belichten, erbuiten zijn gehouden, en een en ander aan scherpe randjes tot comfortabel nivo zijn afgezwakt.
Ik was er niet bij en ben niet zo bekend met de geschiedenis en het onderwerp, dus kan er niet over oordelen, maar vermoed toch wel dat daar wat van klopt.
Een ander kritiekpunt is dat het, vooral op het laatst wel een beetje erg begint te ruiken als een uitgebreide commercial (voor Apple en Dr. Dre koptelefoons vooral). En dat kan ik wel een beetje beamen.
Deze serie is trouwens een goede bijlage bij de film: Straight Outta Compton (2015)
Toffe dramatisering van het ontstaan van, en de gebeurtenissen rondom N.W.A., die de gangster-rap voor het eerst echt op de kaart zette met nummers als "Fuck Tha Police" en "Straight Outta Compton".
Ik had wat moeite om sommige stukken in het verhaal echt helemaal te kunnen volgen, met name tegen het einde. Waarschijnlijk omdat ik de geschiedenis niet goed genoeg ken. Een tijd terug zag ik The Defiant Ones (2017) (aanrader!) en dat gaf wel wat meer achtergrond, maar ik had er helaas niet genoeg van onthouden om er hier echt veel profijt van te hebben.
Maar desalniettemin een vermakelijke en informatieve film, natuurlijk met de toffe muziek!
Leden van N.W.A. waren betrokken bij het maken van de film (oa Ice Cube en Dr. Dre als producers), dus er zal wel niet al te veel fantasie in de film zitten, maar ik las wel dat ie enige kritiek kreeg voor "historical inaccuracies" (historische onjuistheden), en het wat afzwakken van de scherpe randjes.
Misschien ook nog leuk om te weten is dat De rol van Ice Cube hier door zijn eigen zoon wordt gespeeld.
Dikke ruim voldoende.
Dit is een remake van The Defiant Ones (1958) die op IMDb veel betere punten krijgt. Ik heb deze remake niet gezien, maar het origineel wel, en het leek mij overbodig die opnieuw te maken..
Grappig om deze meteen na In the Heat of the Night (1967) te zien. Sidney Poitier in een van de hoofdrollen, hetzelfde onderliggende thema, maar dan zo'n tien jaar eerder behandeld.
Ik vond deze ook tof, maar niet zo goed als de film waar ik zojuist naar verwees. Het verhaal was in zichzelf simpeler en was simpeler verfilmd. Ook de spanning was een stuk minder.
Toch zaten er wat goede scherpe momenten in de film en was ie nergens saai of zo. Het was ook sfeervol (een beetje film noir, zeker in dat zwart wit) op een manier die goed pastte bij het verhaal. En ik vond het heerlijk wat te ontspannen met het niet al te hoge, maar ook weer niet te lage, tempo.
Er zaten wat (te) korte stukjes geinige rock 'n roll deuntjes in (gespeeld op de draagbare radio van een van de personages), die ik helaas niet kon identificeren (misschien alleen voor de film gemaakt), en Sidney zong het thema lied, maar verder was er geen muziek. Ik heb het hier ook niet echt gemist.
Sidney Poitier was de eerste mannelijke acteur met een donkere huid die een nominatie in een acteer categorie van de "Academy Awards" kreeg. Voor zijn rol in deze film kreeg hij een "Best actor" nominatie.
Er is een remake gemaakt die beduidend minder punten krijgt op IMDb: The Defiant Ones (1986) Mij lijkt het onnodig deze film opnieuw te doen, maar ik heb de remake niet gezien, dus kan er niet echt over oordelen.
Een tikje naar boven afgerond, ruim voldoende.
Toffe, spannende film vol raciale spanningen die erg goed uitgespeeld worden in een spannend en onderhoudend verhaal over een onverwachte moord in een dorpje ergens in het zuiden van de US.
Wat me wel vaker opgevallen is bij films uit die tijd, is dat ik de kleuren (DeLuxe) en kwaliteit van de film erg mooi vond. Dat gaf ook sfeer.
Het is misschien wel aardig om erbij te vertellen dat er gezegd wordt dat dit de eerste film was waarin er bij de belichting werkelijk rekening werd gehouden met mensen met een donkere huidskleur, zodat deze ook goed en duidelijk te herkennen in beeld kwamen. Dat was in die tijd iets ongebruikelijks, lees ik.
Er werd goed geacteerd, maar ik vond dat de 'zuiderlingen' misschien net een tikje al te dom werden neergezet. Gelukkig was dat niet al te storend.
Interessant om te horen dat het woord "negro", hier nog als het 'nette' woord werd gebruikt.
Muziek werd er hier maar heel spaarzaam gebruikt, dat was ook niet nodig, maar wat er ingezet werd was fijn en paste goed.
Het einde was mooi gedaan. 🙂
Iets naar boven afronden en ik kom uit op een goed.
Broeierige, en onderhuids spannende film over het 'glamoureuze' leven van een dure huurmoordenaar. Ik las hierboven het woord "steriel", dat vind ik ook een goede omschrijving.
Ik vond het eerste stuk mooi en intrigerend gedaan, maar toen gebeurde er iets wat erg belangrijk was, maar ik hier ongeloofwaardig gedaan vond. Daar hadden ze echt iets beters van moeten maken, toevalliger en minder voorspelbaar.
Dat de killer, na al die praatjes, de trekker overhaalde vlak nadat er iemand, die al heel duidelijk een aanwezig schotsveld risico vormde, in het vizier bewoog, vond ik wel zo'n grote misser na zo'n grote bek. Echt een heel zwak punt. Z'n zogenaamde 'camouflage' stak trouwens ook uit als een zere duim, om maar eens een mooi anglicisme te gebruiken.
Maar al snel zat ik er weer goed in en vond ik het de moeite waard om verder te kijken. Het was af en toe even wat opletten om de details ook echt te kunnen volgen.
De man zijn muzieksmaak was in ieder geval wel goed. 😂 De rest van de soundtrack vond ik trouwens ook tof en goed passend met veel sfeer.
Van die donkere, onderkoelde, film noir achtige sfeer, met uitbarstingen, moest de film het voor een groot deel hebben. Het verhaal was in de basis niet al te ingewikkeld, maar de details waren mooi uitgewerkt.
Goede harde knokpartij in de tweede helft. 👍
Goed en origineel idee, prima uitgewerkt. Ik vond vooral ook de stem van de man aan de andere kant van de telefoonlijn erg goed gekozen en ingesproken. Die stem had ik natuurlijk moeten kennen, maar dat kwam pas op het allerlaatst.
De film heeft een kleine inleiding, maar gaat daarna redelijk snel van start. De spanning zit dan ook meteen vrij goed in, maar wordt nog steeds verder opgevoerd tot de heftige ontknoping.
Misschien goed om te onthouden dat deze film al twintig jaar oud is.
Geinig, ik besefte deze tweede keer kijken dat dit een soort voorloper was van een heel bekende serie horrorfilms, toen ik 'm voor het eerst zag had ik dat dan ook nog niet kunnen weten..
Ruim voldoende plus.
Wat jammer van die dikke spoiler voor mensen die deze film nog willen kijken, @Movielover
Wist je dat je zulke spoilers af kunt dekken door op een nieuwe regel de knop met de driehoek met het uitroepteken te gebruiken of: ">! " te typen? Een witregel breekt het afdekken weer. Zo kunnen mensen zelf kiezen of ze een belangrijke twist in de film willen lezen.
Groeten! 🙂
Wat een slome film..
Ik vond Anna Faris een stuk leuker in Scary Movie (2000) , hier doet ze wel heel erg suf als mega stoonde sukkel. Krasinski is al helemaal te goed voor deze film (dat vond ik ook te merken).
Ik vond de beschrijving leuker dan de film. Het was allemaal te verdreven en te kinderlijk voor mijn smaak. En het einde was ook echt een teleurstelling.
Maar als je Dude, Where's My Car? (2000) echt leuk vond, en dat liedje: "Because I got high", dan vind je dit misschien ook wel leuk? Of misschien als je zelf apestoond bent? Aan mij was het niet besteed.
Onvoldoende.
Tja, in vele (alle?) opzichten duidelijk het jonge zusje van Sharknado (2013) Als je oplet, dan zul je ook de korte, directe verwijzing (ontmoeting) niet missen. Het meeste aan de film is erg hetzelfde, maar dan niet echt anders. 😜
Zelfs de oplossing is hetzelfde. Al klopt er hier van het idee natuurkundig gezien al echt helemaal geen donder meer van. 😂
Hoe dan ook: een oude filmster, Los Angeles en een aardbeving met 'lavaspinnen', dat somt het hele verhaal wel zo'n beetje op.
Voor deze film zijn een paar acteurs uit Police Academy (1984) uit de koelkast getrokken (nou ja, de ene was wonderlijk genoeg eigenlijk nog vrij actief, maar de ander kwam echt uit de vrieskist). Er zijn ook wat verwijzingen naar die film (en andere?), voor wie ze door heeft.
Verwacht hier vooral het ergste van, en heel misschien valt het dan nog mee. Hoewel.. Doet u mij maar een B-films uit de eighties, of eerder.. Uhm.. Of later..
Hoe dan ook, goedkope B-zut met slechte CGI uit de pijp van Syfy Channel. Als je Sharknado te gek vond, zeker kijken!
Duidelijk een ruim onvoldoende waardig.
Pfft.. Wat een slappe hap..!
Ik heb deze film tot nu toe vermeden omdat ik het vermoeden had dat ik um erg flauw zou vinden. Maar vanavond was er een aanleiding om het er dan toch maar eens op te wagen.
En ik moet zeggen: mijn verwachtingen werden ruimschoots overtroffen! Niet alleen was het super flauw, maar ook nog erg saai. Veel, veel minder grappen, en ook nog veel minder chaos dan verwacht. Wat die laatste twee dingen betreft overtrof de film mijn verwachtingen dan dus juist weer niet.
Toegegeven, ik heb ergens in het begin twee keer gegniffeld, en ik dacht nog even dat ik me misschien toch nog zou vermaken. Helaas, pindakaas..
Het geheel sukkelt een beetje door, en ik was blij toen de finale in zicht kwam (die was dan nog wel aardig qua feel good, met een aantal van de recruiten toch wat geleerd hebben en gegroeid zijn). Misschien was het nog een klein beetje leuk toen het net uitkwam. Maar, oef, ik denk ook toen al niet voor mij.
Deze is ook wel leuk gedaan, al vind ik de haastige vertelwijze onplezierig, maar duidelijk minder dan The Wonderful Story of Henry Sugar (2023)
Bij dit verhaal vind ik ook echt dat de vertelwijze afdoet aan het verhaal.
Ik ben het zodoende wél en níet eens met de mensen die hierboven zeggen dat ze het verhaal niet boeiend vonden. Wél omdat ik het hier ook niet boeiend vond, en níet omdat ik het (korte) verhaal gelezen heb, en het toen heel anders, en veel beter binnenkwam.
Er blijft door de gimmick van de vertelwijze (als iemand dat met zoveel korte verhalen op dezelfde soort wijze doet wordt het een gimmick, vind ik, ook al is het een leuke en goed uitgevoerde gimmick) eigenlijk weinig over van het drama van dit verhaal en het wat 'dromerige' einde. Erg jammer..
Onvoldoende, omdat de vertelwijze het verhaal overdonderd, en dat is hier gewoon niet ok, vind ik.
Simpel, licht, maar best leuk, en bij vlagen iets grappig, sci-fi actie kijkvermaak. Niets buiten de gebaande paden, maar wel gewoon degelijk uitgevoerd.
Het laatste kwartiertje begon ik me wel iets te vervelen. Het verhaal was wel zo'n beetje voorbij, alleen de spectaculaire finale moest nog en die eindigde natuurlijk met een mooie knal.
Ik vond de alternatieve toekomst sex scène in Barbarella (1968) leuker. 😅
Anyway, hij was wel ok. Bijna genoeg om af te ronden naar een ruim voldoende, maar toch nog net niet.
Best leuk. Maar wel veel van hetzelfde.
Ik merkte dat het uitwerken van de ethische questie me eigenlijk het meest interesseren. Helaas lijkt dat vooral te zijn gebruikt om de film te vullen, niet echt om het onderwerp uit te diepen. Wel een beetje, maar niet genoeg om het interessant te houden.
Gelukkig hebben we daar The Boys (2019– ) voor. 😃
Voor de rest bestaat de film vooral uit gevechten.
Misschien lag het aan mij, maar het persoonlijke drama in deze Marvel film raakte me niet.
Kleine ruim voldoende.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series