latevogel

Reacties


latevogel heeft 2180 reactie(s) geplaatst.

7 • 3 jaar geleden

Bijgewerkt naar een 7 na een 2e kijkronde.

7 • 3 jaar geleden

"What happens when you die, better, what happens after you die?"

Dat is de vraag waar de 'denkende' mens al zo lang mee bezig is, zolang de mensheid al op aarde rondloopt. en dat is dus lang.

In dit verhaal komen een stuk of vijf studenten "geneeskunde" (een chirurg heeft dan 12 jaar achter de rug, een huisarts ongeveer 6 jaar) tot het inzicht dat zij de eersten dienen te zijn om de fase na het sterven te gaan verkennen. En zoals in een mooie thriller voorkomt, ook hierin is actie voldoende aanwezig.

Soms lijkt het fout te gaan, gaat het fout? Gelukkig hebben ze meer verstand van de medische wetenschap dan mij, anders was de gehele club begraven en vergeten.

Voor de diehards onder ons, de remake van deze film is er ook al: Flatliners (2017)
Voor deze film met een intrigerend verhaal geven wij als waardering een 7+.

Flatlining: de elektrische activiteit van het hart is geheel stilgevallen.

4 • 3 jaar geleden

Misschien een film voor beginnende regisseurs?
Les 1: "Hoe verpruts ik een beeldverhaal"?
:))

7 • 3 jaar geleden

'Captain Marvel' slaat een brug tussen 'Avengers: Infinity War' en 'Avengers: Endgame' en doet dat goed.
Het grootste deel van de film werkt goed als het op zichzelf staande oorsprongsverhaal van Carol Danvers (Larson), terwijl ze haar verleden samenvoegt. Beginnend met haar al op de Kree (de blauwe aliens, zoals te zien in 'Guardians of the Galaxy') thuiswereld is slim en bespaart het omgaan met het hele aliens op aarde-gedoe. Vers wordt getraind door Yon-Rogg (Law) en heeft bijna geen herinnering aan haar leven op aarde, behalve enkele fragmenten van Lawson (Bening) en Maria (Lynch).

Nadat Carol weer op aarde is beland, begint ze het mysterie te ontrafelen van wie ze is, met de hulp van Nick Fury (Jackson) en (in mindere mate) Coulson (Gregg). Ze herenigt zich met Maria en komt erachter dat ze allebei piloten waren - wat later tot een aantal mooie gevechten leidt! Het belangrijkste plot is echter dat Carol midden in een Intergalactische oorlog tussen de Kree en de Skrulls (de groene aliens, Shapeshifters) zit.
Talos (Mendelsohn) is een Skrull en doet geweldig werk - geweldig om zijn Aussie-accent te horen als hij in Skrull-vorm is! Ronan (Pace) is terug voor sommige scènes, maar de andere Kree-offsiders hebben niet zoveel te doen.

In het begin is het vrij rustig maar wanneer Larson en Jackson samen op het scherm verschijnen, blijkt het een zeer solide actie-/avonturenfilm. Er werd meer in gelachen dan ik had verwacht. De film- en muziekreferenties uit de jaren 90 zijn leuk om te zien/horen. Geweldig om Carol's krachten te zien ontwikkelen en de "twisten" net na halverwege de film.

Als de aftiteling in beeld komt even doorkijken, daarna gebeurt er nog iets met de "Flerken".

Een aardige bijna avondvullende film en onze waardering is een 7+.

7 • 3 jaar geleden

Dat was een goeie film, "An American Werewolf in London", eentje van de beste weerwolffilms aller tijden. Een film met een voor die tijd goeie aankleding en een indrukwekkende weerwolf, mooi grof. Ik weet niet of ze toen al CGI gebruikten.
Gelukkig dat je deze noemde, het is inmiddels wel meer dan 10 jaar geleden dat we deze gezien hebben, hij stond ook niet op mijn kijklijst op deze site. Leuk voor komend weekend!

7 • 3 jaar geleden

Ik waardeer het feit dat deze film niet overdreven onrealistisch was. De afhandeling van de vluchtactiescènes waren geweldig. Het was een traktatie om deze 'oorlogsvogels' uit die periode in een moderne film met alle beelden en geluiden te zien.

Het echte verhaal hier had mogelijk een heel interessante korte serie kunnen zijn van enkele uren waarin ze zich hadden kunnen concentreren op alle interacties en situaties die deze mannen maakten tot wie ze waren. Ook had men dan meer diepgang kunnen geven aan de personen zoals Daisy, de vrouw van Jesse.
Helaas is er in de film gewoon niet genoeg tijd om deze aard van karakterontwikkeling adequaat weer te geven en tegelijkertijd vast te houden aan het realisme van de gebeurtenissen in een tijdsbestek van krap aan 140 minuten.

Het acteerwerk en de regie waren goed en het is technisch briljant. Oversized is het op zijn minst marginaal succesvol als film, maar een beetje ontbreekt het aan het creëren van opwinding of interesse die verder gaat dan alleen het documenteren van de geschiedenis. Ik hou wel van historische drama's en ik vond dit geweldig maar de gemiddelde persoon zal waarschijnlijk niet de achtergrond hebben die nodig is om dit verhaal volledig te waarderen en kan het misschien te lang en vervelend vinden.

Voor mij een ruime 7.

7 • 3 jaar geleden

Aardige griezelfilm met de nodige effecten.

Er is met deze film niet iets nieuws onder de horizon maar het verhaaltje is wel aardig om anderhalf uur mee te vullen. Zoals al gezegd, niet nieuws, we hebben het allemaal wel eens eerder gezien.

Afgerond hier, een 6.

7 • 3 jaar geleden

Mike Enslin (John Cusack) is een auteur die eigenschappen onderzoekt waarvan bekend is dat het er spookt; hij gelooft echter zelf niet in het bovennatuurlijke.

Op een dag ontvangt hij een ansichtkaart met een foto van "The Dolphin Hotel" in New York; op de achterkant staan ​​de woorden "Don't Enter 1408". Onvermijdelijk beschouwt hij dit als een uitdaging. Aanvankelijk weigert het hotel hem die kamer te geven en zelfs nadat de boeking is geaccepteerd, probeert de manager (Samuel L. Jackson) hem ervan te weerhouden in kamer 1408 te gaan als hij aankomt. Nadat hem is verteld over de vele doden die daar zijn gevallen, staat Mike er nog steeds op dat hij de nacht in kamer 1408 zal doorbrengen. Bij het betreden van kamer 1408 is hij meteen onder de indruk... al snel gebeuren er vreemde dingen; in het begin vrij kleine dingen maar al snel is hij doodsbang maar hoe hij ook probeert, hij kan de kamer niet verlaten!

Ik dacht dat dit een effectief klein horrorverhaal was. Het begon goed, men introduceert onze hoofdrolspeler en vertelden ons over kamer 1408 voordat we daarheen gaan in de film. Als Mike eenmaal in de kamer is, escaleren de dingen geleidelijk op een manier die de griezelige sfeer laat opbouwen in plaats van ons rechtstreeks in iets echt engs te werpen. De beperkte setting en het feit dat hij er niet uit kan, zorgen voor een indrukwekkend gevoel van claustrofobie.

John Cusack maakt indruk als Mike; hij is de enige persoon die in veel scènes voorkomt en hij draagt ​​​​de film echt! De ondersteunende cast is solide, met veel bekende gezichten; het bekendste is dat van Samuel L. Jackson, die de manager van The Dolphin speelt. De effecten zijn solide en dragen bij aan de engheid. Over het algemeen zou ik dit aanraden aan horrorfans die van een goede enge sfeer houden, maar geen behoefte hebben aan geweld en gore!

Want dat ontbreekt in tegenstelling tot veel andere griezel/horrorfilms. Eigenlijk zouden er 2 subgenres moeten zijn in het horrorgenre. Eentje met het gore en de bloederige effecten en eentje met meer het griezelige verhaal zoals deze film ons toont.
Dan zou dit een griezelfilm zijn.

Een fraaie 7+ als waardering!

3 jaar geleden

"Big Game" is een actiefilm geregisseerd door Jalmari Helander en met in de hoofdrollen Samuel L Jackson, Ray Stevenson en Onni Tommila. De Amerikaanse president (Jackson) is aan boord van zijn vliegtuig, 'Air Force One', als ze geconfronteerd worden om met een ​​grond-luchtraketaanval.

De president wordt naar de ontsnappingscapsule (pod) geleid en overboord gegooid, stort naar de aarde en komt tot rust in de wildernis van Finland. De pod wordt gevonden door een jonge jongen genaamd Oskari (Tommila), die alleen op jacht is, om zijn mannelijkheid te bewijzen. Na enkele minuten nadenken volgt Oskari de instructies van de president, opent de capsule en laat hem los. Na enkele minuten ondervragen geeft de jongen eindelijk toe dat de man zonder schoen die voor hem staat, in feite de president van de Verenigde Staten is.

Dus de machtigste man op aarde moet nu zijn vertrouwen stellen in een dertienjarige jongen terwijl ze zich door de wildernis worstelen. Hun problemen beginnen echter pas als ze ontdekken dat een toegewijde groep huurlingen, waaronder het hoofd van de beveiliging van de president, de achtervolging in zit.
Een film die volgens mij bedoelt is voor het wat jongere filmpubliek. (10-30 jaar)

Een 6+.

Ik heb een paar maal een relatie gehad over de grens en bijna overal wordt gesynchroniseerd.
En als je dan vraagt of ze dat mooi vinden dat b.v. Jack Nicholson in hun taal te horen is, beantwoorden de meesten daarop positief. Ze zouden niet graag zoals ons ondertiteling willen hebben zeggen ze.
Ik kan er niet bij en ben op deze momenten weer dankbaar dat mijn ouders Nederlander zijn, dus ik ook! ;)

7 • 3 jaar geleden

Bedankt voor de informatie YouriDonatz, dit was voor ons onduidelijk.

8 • 3 jaar geleden

"The Usual Suspects" heeft even nodig om tot zijn recht te komen, maar als het eenmaal zover is, blinkt het echt uit.
De 5 hoofdpersonages zijn allemaal behoorlijk intrigerend, met allemaal een interessante chemie en solide uitvoering.

Het verhaal is sterk met een niet-lineaire flashback-stijl, begeleid door een onbetrouwbare verteller. Dat is wat de film echt tot iets speciaals maakt. De manier waarop het verhaal zich ontvouwt en hoe het wordt verteld is erg slim en vermakelijk en bouwt op naar een fantastisch einde.

Verschillende elementen en stilistische keuzes zijn in de 27 jaar sinds de release niet echt ouder geworden maar dat is eigenlijk een ondergeschikt punt. Een geweldige misdaadthriller.

Een ruime 8!

7 • 3 jaar geleden

Prima actiefilm met een van mijn favoriete acteurs Sean Penn.
Er zaten een paar zaken in die mij iets verwonderden, in het einde lijkt het alsof hij totaal geen straf krijgt en dat is er eentje van.

In zijn totaal bekeken vond ik het een leuke film die wel even op gang moest komen maar alla, een 7-.

7 • 3 jaar geleden

Bij deze film spreken de waarderingscijfers voor zich.
Prima film, enige nadeel misschien is dat het zwart-wit beeld is maar daar wen je snel aan.

Een 7.

3 jaar geleden

Tip voor als je dat niet weet, als je jouw verhaal heb geplaatst, kan je vaak erin nog veranderen en aanvullen via de knop eronder "Bewerk", ongeveer op dezelfde plaats als "Plaat reactie".
Maar misschien reageer je op jouw eerste bericht SJoKoReeP, dan heb ik niets gezegd. ;)

Deze film staat nog niet op onze gezien lijstje, lijkt aardig dus....
Misschien is de volgende een tip voor jou, heeft qua trefwoorden wel iets met deze film:
"Only Lovers Left Alive"

Iemand schreef over "The Addiction" dit op een andere filmsite: "Samen met Only Lovers Left Alive (2013) het bewijs dat je prima de diepgang op kunt zoeken met dit subgenre. Bepaald geen film voor iedereen vermoed ik, maar wel eentje in mijn straatje".

Als het geld opbrengt, gaan sommige mensen tot het uiterste!
Ik ken deze lui niet, wil hen niet kennen en kijk nooit realityshows.
Als hier mensen voor naar de Bios gaan, vrees ik voor het besef van het culturele film-erfgoed van de Nederlandse film als het peil al zover naar beneden is gezakt. Breng a.u.b. eens iets goeds op de markt, met dit schaam ik mij in het buitenland om te moeten bekennen dat ik Nederlander ben!

De kunst van die lui is dat als je er een paar maal naar kijkt, jij ze gaat "kennen" en uiteindelijk het gaat volgen.
Waarom zal ik mensen volgen die niet in mijn kring van vrienden/familie en kennissen behoren en die maar 1 ding in hun leven kennen, een nepleven met veel geld!
Jouw reactie begrijp ik dan ook heel erg goed.

Hennie Huisman (had ik al nooit een hoge dunk van) is schijnbaar door zijn vrouw van zijn zakgeld berooft want waarom leent die man zich voor dit soort ongein?
Oh......., nou weet ik ook waarom mijn dunk van hem nooit hoog was, ik zag dit toen al aankomen.

Met de trailer heb ik weer voor minimaal een jaar onnozelheid binnen gekregen en wat de kinderen betreft die hierin meespelen, zou de kinderbescherming hen niet in bescherming moeten nemen?
Toen ik zo oud was, speelden we echt!

7 • 3 jaar geleden

Nu pas zie ik jouw reactie op mijn verhaal, sorry maar je bent ertussen door geglipt.
Inderdaad een aardige kijk op de film en ik kan daar in meegaan. De buurt is uitgestorven en er zouden weinig (3) mensen kunnen wonen. Gezellig is anders maar sommigen houden van rust om de deur. ;)
Paar leuke foutjes in de film, die 15 jaar van de zwerver, was mij inderdaad niet opgevallen.
Ondanks alles was het een leuke film en dat zie je ook terug in de reacties en waarderingscijfers.

7 • 3 jaar geleden

"Freeway" maakt nogal voor de hand liggende (en vaak onhandige) toespelingen op het verhaal van "Roodkapje", te beginnen met de geanimeerde aftiteling, opdat niemand het punt zou missen. Halverwege het verhaal verandert de film echter van genre naar de categorie 'Wilde vrouwen in de gevangenis', voordat hij terugvalt naar het sprookjesachtige verplichte einde bij oma. Het is verrassend genoeg behoorlijk gewelddadig en bloederig, en behandelt een aantal ongemakkelijke onderwerpen, maar verbazingwekkend genoeg is het niet zo'n slechte film.

Reese Witherspoon, in wat blijkbaar haar eerste grote filmrol was (deze werd gemaakt in 1996), speelt het personage "Roodkapje", met een interessante twist; ze wordt gedwongen naar oma te gaan als haar eigen junkie-prostituee moeder en "overdreven vriendelijke" stiefvader naar de gevangenis worden gesleept. Onderweg wordt ze opgepikt nadat haar 'eigen auto' pech heeft op de snelweg door Keifer Sutherland (die werd aangekondigd als de ster) wiens personage "Bob Wolverton" heet. De film wordt interessanter gemaakt door enkele van de andere bekende gezichten die onderweg opduiken. De film wordt interessanter gemaakt door enkele van de andere bekende gezichten die onderweg opduiken.

Een onherkenbaar mollige en brunette Brittany Murphy (die ook een kleine rol had in "Clueless") verschijnt als een lesbische gevangene in de vrouwengevangenis die interesse toont in Reese.
Reese die een grofgebekte delinquent en parttime tienerhoertje speelt, is heel anders dan de "America's Sweetheart" die ze nu portretteert. Ze blijkt fel en vindingrijk te zijn, en indien nodig ook gewelddadig. Haar zeer sterke zuidelijke accent (zeer misplaatst in de setting van Los Angeles van het verhaal) verraadt haar geboorteland Tennessee opvoeding en haar vroege jaren vóór stem coaching (hoewel een onhandige verwijzing naar Texas in de film probeert dit probleem aan te pakken). Brooke Shields is verschrikkelijk als de onwetende vrouw van Keifer. Het is een harde film over een aantal harde kwesties, maar het is ook de moeite waard.

Een 7 als waardering.

7 • 3 jaar geleden

Inderdaad, een vriend van mij heeft gelijk met het feit dat het een originele, aparte en ook goed gespeelde film is. Het is inmiddels al weer een drie maanden geleden dat we hem gezien hebben maar de indruk die achtergebleven is, is prima.

Goede en spannende sciencefiction film op redelijk hoog niveau!
Een ruime 7!

5 • 3 jaar geleden

Helaas een mindere Villeneuve en geen waardig opvolger van de legendarische 'Blade Runner' wat mij betreft. Visueel duister en strak - best interessant, maar niet zo hoogstaand als menig mens beweert. Wel wat leuke vondsten hier en daar. Vond de film, gezien het relatief simpel te vertellen verhaaltje, vooral te lang en te traag. Maar bovenal liet deze prent (incl. de karakters) me echt totaal koud. Erg jammer.

Als opmerking plaats ik er nog bij, dat ik de eerste "Blade Runner" ook met een 5 beoordeelde. Dit soort van films boeit mij schijnbaar niet, terwijl ik bv wel kan genieten van "The Avengers" en "Captain America". Misschien de somberheid van de wereld waarin deze mensen leven? De karakters?

Een 5.

6 • 3 jaar geleden

Een redelijke oorlogsfilm.
Maar als je b.v. 'Fury' hebt gezien, dan weet je dat er betere films zijn gemaakt over de tankoorlog dan deze film.
Dit is de derde deel uit de reeks Saints & Soldiers al, en hij past wel in het rijtje.

Een 6-.

7 • 3 jaar geleden

"The Ghazi Attack" vertelt over ontstaan van de oorlog tussen India en Pakistan einde 1972. Het verhaal gaat over hoe de aanval op de stad Vizag werd voorkomen door de marine strijdkrachten van Indië.
De film bevat ervaren acteurs zoals Kay Kay Menon als de kapitein, Atul Kulkarni en wijlen legende Om Puri en Tapsee Pannu in hoofdrollen. Topprestaties van allemaal hielden het publiek tot het einde in de ban, ook al was de eerste helft traag.

Wat irriteert tijdens de film is het feit dat het vereren van Indië in de film erg op de voorgrond treedt.
Je wordt eerst bijna 4 minuten met een disclaimer geĂŻnformeerd over van alles en nog wat, het staat op schrift in beeld maar ook nog een voice-over die het voorleest.
Dit was echt de eerste keer dat ik dit in film/serie meemaakte. Nu kijk ik niet zoveel films of series maar toch was dit echt iets opvallends!
Ook wordt het volkslied gezongen in de duikboot ((S21) op 350 meter diepte om de Pakistani te verleiden in actie te komen, zodat ze hen kunnen torpederen.

Mijn totale conclusie is dat de film voor ons als leken wel spannend is nu en dan maar het geheel niet boven de gemiddelde maat uitkomt. Ik heb begrepen dat het de eerste film uit Indië is die over duikboten ging en vergeleken bij de Amerikaanse films omtrent dit onderwerp was het niet slecht.

Een 6,5, dus afgerond komen we uit op de 'beroemde' 7 van mijn gemiddelde waarderingscijfers.

3 jaar geleden

De film scoort goed bij de "deskundigen", voor ons was het het ietwat teleurstelling na de grote verwachtingen die we hadden in deze film. Dit was voor ons geen horror/mysterie, het kwam op ons over als een vorm van filmkunst en we hebben "Suspiria" halverwege afgezet.
Vandaar, geen cijfer.

8 • 3 jaar geleden

Het is gewoon ongelooflijk hoe deze Malik, een frisse jonge crimineel manieren vindt om zijn medegevangenen in te slim af te zijn. 'Un prophète' lijkt een 'hoopvol' verhaal te zijn voor jonge Frans-Arabische mensen die gevangen zitten tussen twee werelden maar misschien ben ik op het verkeerde been gezet. Misschien zegt de titel het al; Malik is niet minder dan een soort heilige, visionaire man die uiteindelijk aan de Arabische kant belandt en César (what's in a name) verraden op zijn knieën op de binnenplaats van de gevangenis achterlaat.

Dan zijn er de stilstaande beelden met de namen van sommige personages in grote letters op het scherm maar waarom? Als je oplet, is het gemakkelijk genoeg. Er is de 'ziel' van Reyeb die Malik heeft vermoord, die blijft rondhangen; nogmaals, waarom? Het is niet meer dan een bovennatuurlijke aanraking die intrigeert (net als sommige woorden die op het scherm verschijnen, zoals 'lezen' en '40 dagen 40 nachten', of de scènes met de profetie) maar er is geen echte reden - of ik heb het gemist. Het is 'slechts' een misdaadverhaal van opkomst en ondergang, behalve hier, Malik valt eerst, daarna staat hij op.

Het acteerwerk en de sfeer voelden levensecht aan en hoewel het verhaal niet geloofwaardig is, is het meestal erg vermakelijk (en goed verteld) maar ik weet niet zeker of dat het hoofddoel was...?

Laten we er een 8 van maken.