jotofilm heeft 5267 reactie(s) geplaatst.
Een film over een film, die over een film gaat, waarin de verwikkelingen van de hoofdrolspelers en de regisseur weer een film opleveren. Ingewikkeld? Ja, dat krijg je als Quentin Dupieux zijn hersenspinsels op een scenario (Scenario?Wat voor een scenario?) loslaat. De acteurs kunnen in ieder geval geweldig hun ei kwijt in deze absurdistische en surrealistische chaos.l
Prachtig docu-drama over moeder-en zusterschap in de Tunesisch-Islamitisch maatschappij van na"de nieuwe lente" revolutie. Een verhaal in vele lagen waarin allerlei zaken spelen, die het daglicht niet kunnen verdragen en met een moeder, die zich daar doorheen moet zien te manoeuvreren,wat helaas niet de gewenste resultaten opleverde, want 2 van de 4 do hters sloten zich aan bij "IS". Zeer boeiend!
Weliswaar gemaakt door het team, dat ook het prachtige "Worst person...." produceerde, is deze zwarte komedie, die de constante aandacht van de moderne "kunstenaars elite" op de hak wil nemen, minder succesvol en naar het einde toe, zich constant repeterend, ronduit saai. Jammer, want die zogenaamde elite ,waar dan ook, zou wel eens een rake schop onder de kont verdienen.
Bioscoop release: 6-02-2025
Even invullen bij Suggesties.
Mooie, bijna ouderwetse tear-jerker, die op een fraaie manier de invloeden van de Spaanse burgeroorlog op de Spanjaarden van toen en nu in beeld brengt. Critici zullen het verhaal wel te simpel en te weinig gelaagd vinden, maar voor de gemiddelde Spaanse kijker is dit een interessante instap om eens verder in het verleden te gaan kijken.
De vraag is: wilde de regisseuse een arthousefilm of een commerciële horrorfilm maken? En dat is te merken, als je de film bekijkt. Mooie losse scènes, maar qua scenario steeds vager wordend. Ik was er niet kapot van!
Aardige documentaire met veel nog nooit vertoonde beelden, die vooral laat zien dat het leven van topartiesten ook niet bepaald over rozen gaat. Richt zich vooral op de periode '74 t/m '80.
In '99 al eens in de bioscoop gezien en was er erg van onder de indruk. Kende dus de "verrassing" al, maar dacht, dat ie veel later in de film zat. Na 25 jaar dus weergezien en nog steeds staat de film als een huis. Ik ga hier niet alle principes va Dogma 25 herhalen, maar door de vaak handheld camera kon de regisseur wel heel dicht op de huid zitten en dat is, voor dit verhaal, van essentieel belang. Dus nog steeds zeer de moeite waard.
Groots in beeld gebracht ( wacht niet totdat Apple 'm op 't Tv-scherm zet) is dit een prima instructie film over het wheelen en dealen van een formule 1 team, waarin vooral de nadruk op het teamgebeuren wordt gelegd. Een hele verduidelijking voor iedereen, die alleen maar af en toe naar rondrijdende autootjes heeft gekeken. Ja... en het verhaaltje.......dat is natuurlijk een compleet cliché en Brad Pitt is.....Brad Pitt! Voor iemand, die nooit en te nimmer naar een formule 1 race zou gaan, heb ik naar deze film toch 2 1/2 uur met plezier gekeken.
Een prachtig beeld van de Joodse gemeenschap in Amsterdam tussen de twee wereldoorlogen. Samengesteld uit talloze archieven en privé collecties ontstaat het beeld van een echte Amsterdamse bevolkingsgroep.Aardig is ook het bedachte en door Rifka Lodeizen uitstekend ingesproken verhaal, dat het geheel helemaal begeleidt. Een mooi tijdsbeeld over Amsterdam, toen het nog Amsterdam was! Helaas is daar heden ten dage geen sprake meer van! Film draaide gelukkig wel 3 maanden in 10 Amsterdamse bioscopen!
Leuk met maar één nadeel: Otten is bij tijd en wijle niet te verstaan. Dat ligt niet aan het geluid, maar aan de snelheid van de tekst in combinatie met zijn accent.
Ongelooflijk, maar toch! Na Saw 9 de moed opgegeven, maar ja, de nieuwsgierigheid... En zie daar! Een van de, relatief, betere afleveringen met zowaar een logisch scenario. Slim teruggegrepen op Saw 1 volgen we nu de zoektocht van Jigsaw naar een genezing van zijn kanker. Tot op de helft een goed opgebouwd verhaal met slechts een klein uitstapje naar een, niet ter zake doende martel methode (om de die-hard fans niet kwijt te raken), waarna het in de tweede helft weer los kan gaan, als blijkt dat de behandelende doktoren oplichters zijn. Beter dus, dan Saw2 t/m 9, maar we hebben het nu wel gezien! Maar ja, succes, hè, dus de producers zullen wel doorgaan met 2A, 3A enz. Ze doen maar, ik ga er in ieder geval niet meer voor naar de bioscoop.
Wat een ongelooflijk wanproduct! Alsof wat geile pubers een filmje mochten maken en daar op een of andere manier hun idiote brain tics in mochten verwerken. Tsjonge, jonge, zelden zoiets slechts gezien. Een algeheel verbod voor de cast en de crew om ooit nog een film te mogen maken, zou hier op zijn plaats zijn.
Heden (d.w.z. 1981) en verleden, twee werelden. Maar kun je er van los komen of blijft het verleden je achtervolgen? En als je ermee af wilt rekenen, loop je dan toch misschien in je eigen val, omdat keuzes maken zo moeilijk blijkt te zijn. Zie hier de problematiek waar de hoofdrol speelster mee te maken krijgt. Fantastisch geacteerd, waan je je terug in de tijden van het grauwe communistische verleden, ook al door de fotografie. Ook het in dubio staan is prachtig verbeeld. ( zie poster) Mooie film!
Helemaal eens met de laatste zin
Technisch kan het er dan misschien goed uitzien, maar wat is dit een flauwe, nietszeggende productie. Nou zijn de Turtles toch al niet bepaald mijn favorieten maar hier is van het originele concept helemaal niets overgebleven. Nee, dit is wat je noemt: een gemankeerde poging een Marvelfilm na te maken. Niet om aan te gluren!
Leuk om de, mij onbekende, maar in Brazilië blijkbaar populaire, stierenshows te zien, waarbij de stier aan de staart omver getrokken moet worden , voordat hij over een witte lijn komt.We volgen een groepje exploitanten van zo'n show in hun wel en wee. Maar er is weinig karakterontwikkeling in het scenario, zodat de film eigenlijk meer op een soort van documentaire lijkt.
Een traag en tragisch psychologisch portret van een jonge moordenaar, die geen enkele empathie heeft voor wie dan ook. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal zien we hoe het zover is gekomen. Zware kost en eigenlijk een film om flink depressief van te worden.
Denken filmverhuurders nou werkelijk, dat we debiel zijn? Hoe is het anders mogelijk dat de titel van deze film: "Les femmes au balcon" veranderd moest worden in een Engelse titel? Nou ja, wat we voorgeschoteld krijgen is een combinatie van alle genres film, die er maar te vinden zijn, horror, thriller, drama, spookhuis liefdesgeschiedenis, komedie enz. met een grote boodschap: Blijf met je tengels van vrouwen af, want we bevrijden onszelf uiteindelijk toch. Koste wat kost! Film zal niet naar ieders meug zijn (er waren nogal wat zaal verlaters) maar ik heb me kostelijk vermaakt.
Een realistisch drama, dat er bij tijd en wijle uitziet als een thriller, waarin de de hoofd persoon verwikkeld raakt in spanningen tussen culturen, systemen en persoonlijke verwachtingen, die niet altijd even goed voor het voetlicht komen. Zo werpt de eindscene nog alwat vraagtekens op.
Gebaseerd op een waar verhaal over 3 agenten, die in Marseille het recht in eigen hand nemen, om in te kunnen grijpen in criminele wijken van de stad. Uitstekend geacteerd met tal van realistische actiescenes, die af en toe bijna ogen als een documentaire, is de film uiteindelijk niet veel meer dan een prima actiethriller. Maar daar is niets mis mee !
Wat je allemaal niet wilt doen om een influencer, en dus beroemd wilt worden. Dat lukt pas, als je de misdaad ingaat en dat op je blog vertoond. Wat mensen allemaal niet willen doen om "likes" te krijgen. Film blijft wat oppervlakkig, maar heeft een geweldige hoofdrol.
Ze duiken nog wel eens op bij Filmbox, het gratis filmkanaal, dat de meeste providers leveren, maar een heleboel kijkers niet kennen, omdat het niet in gidsen vermeld wordt (wel Tvgids.nl)
Typisch ouderwetse, zich voortslepende tear-jerker, die je geen moment het gevoel geeft, dat je bij het verhaal betrokken bent. Blijkbaar had de schrijver van het boek eerst " Mijn naam is Sarah" gelezen en gedacht:""Dat kan ik ook!". Niet, dus! Zelfs de muziek van Thomas Newman komt je op den duur de strot uit. En dan hebben het nog niet eens gehad over de beroerde manier van het "terug in de tijd" vertellen en wijze lessen van oma! Zou misschien wat geweest zijn, als ie in de jaren '50 gemaakt was, maar anno 2025: Oudbollig!
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series