jotofilm

Reacties


jotofilm heeft 5720 reactie(s) geplaatst.

73 jaar geleden

Moet je natuurlijk gezien hebben vanwege de filmgeschiedenis, maar eigenlijk en alleen daarom

63 jaar geleden

En dan krijg je natuurlijk de copycats van Shaft. Mij kon ie niet bekoren

73 jaar geleden

Blijft nog steeds aardig, maar had niet de impact of het niveau van het origineel.

Vond ik een hartstikke goeie film

53 jaar geleden

Slap verhaaltje. In Amerika gewoon een Tv film.

83 jaar geleden

Keiharde Italiaanse misdaad thriller. De moeite waard, maar dat waren er een heleboel!

73 jaar geleden

Zelfs Kirk wilde af en toe wat bij-schnabbelen. Toch was deze Italiaanse thriller best te pruimen.

73 jaar geleden

Lekkere blaxploitation/wraakthriller. Goede cast en prima regisseur.

63 jaar geleden

Geen echte blackploitation, maar dat kwam waarschijnlijk door de Britse regisseur.

73 jaar geleden

Leuk,maar af en toe wel wat te veel van het goede!

73 jaar geleden

Verfoeid toendertijd! Reactionair,maar een heel spannende en succesvolle film.
Ook hier weer: Waarom een remake?

63 jaar geleden

Alister McLean thriller. De meeste van zijn boeken ,waren beter dan de films.

83 jaar geleden

Topacteurs, prim regisseur een gave actie thriller

63 jaar geleden

En daar is Pam Grier weer, ditmaal in een super "exploitation film Lollig, maar eigenlijk bottum of the line!

73 jaar geleden

Ja, de V.s. moest natuurlijk mee in de Kung Fu hype. Vandaar deze serie, eigenlijk bedacht door Bruce Lee, maar de producers durfden het niet aan hem in de hoofdrol te casten Op een of andere manierwerd de pilot als film verspreid in Europa

83 jaar geleden

PECKINPAH,dat zegt genoeg! En wat een onzin deze titel opnieuw te verfilmen.

83 jaar geleden

prachtige actiefilm, die in die tijd werd weggestopt in bioscopen als de Royal of de Roxy.

83 jaar geleden

Melville, de top van de Franse film noir. Alain Delon op zijn best!

73 jaar geleden

De 7 heb ik waarschijnlijk gegeven vanwege Raquel Welch ( helaas deze week overleden)

Georges Lautner. Dan zat het meestal wel goed.

63 jaar geleden

Verhaaltje hadden niet veel om het lijf, maar Glenn Ford in een tv-serie!!!

53 jaar geleden

Als je zo de lijst eens afloopt, merk je, dat je de meeste van deze bikerfilms een 5 geeft. Waarom er dan toch naar toe? Als jongere was dat natuurlijk iets fantastisch uit de U.S.A, En alles uit dat land was natuurlijk geweldig!

53 jaar geleden

Weer zo één uit de eindeloze rij, die in deze jaren geproduceerd werd. Volkomen inwisselbaar.

33 jaar geleden

Wat de film zo bijzonder maakt is de natuur/Wat een schitterende beelden van IJsland/ Visually stunning!/ Dat is zo ongeveer wat ik in de kritieken over deze film lees. Dan zou ik iedereen een fotoboek over IJsland adviseren (of een documentaire van de BBC),want de film is, net zoals de vorige fim van de regisseur:"A white,white day" weer oeverloos saai en ook nog eens veel te lang.
Misschien dat er daarom voor een Engelse titel gekozen is , want de originele titel is vertaald:
"Miserabel land" en god, o, god, dat kun je ook van de film zeggen.

83 jaar geleden

Heerlijke Franse komedie. Alles klopt. Uitstekend scenario, prima acteurs en een lekkere soundtrack.Duidelijk een tikkie beter dan de gemiddelde Franse komedie vandaag de dag.
Waarom zo'n film nou weer in het art-house circuit opduikt is me een raadsel.. Dit is een film voor een groot publiek. Maar zoals gewoonlijk durven Pathe en Vue weer geen franstalige productie in het zonnetje te zetten.