jotofilm heeft 5295 reactie(s) geplaatst.
Prachtig drama met in de hoofdrol een fenominale Emma Mackey (waar ik nog nooit van gehoord had).Je kunt letterlijk meevoelen hoe zij , als vrouw, in een keurslijf geperst werd, niet opgaf en uiteindelijk een meesterwerk produceerde. Ook de fotografie en de schitterende muziek (hoorde ik nou af en toe vleugjes John Barry) dragen bij aan een perfecte bioscoopervaring. Van harte aanbevolen.
Grappig "Kammerspiel" met 2 mannen en 3 telefoons. Hen wordt telefonisch een moord meegedeeld, waarna de chaos kan losgaan. Ieder telefoontje levert weer meer problemen op en de mannen raken steeds verder in paniek. Uiteindelijk is er inderdaad een "deus ex machina" nodig om een punt te zetten. Heerlijke chaos in zwart-wit en da's helaas af en toe problematisch omdat de Nederlandse vertaling ( en die is nodig!) af en toe slecht te lezen is (wit op wit).
Ontzettend overbodige animatie verfilming van het welbekende verhaal. Waarom Netflix hier geld aan heeft besteed is me een raadsel : slechte animatie, sullige liedjes, een opbouw, waaruit iedere spanning verdwenen is, zorgden ervoor, dat ik het na 20 min. wel gezien had en de kleinkinderen na 3 kwartier ook weer aan de TikTok waren. Weinig origineels te bekennen en dan hebben we nog niet eens over de tenenkrommende Nederlandse nasynchronisatie gehad. Advies: Een leuke Kerstfilm voor je kinderen opzoeken!
Leuk om te constateren, dat jouw mening in ieder geval zoveel interesse opwekt, dat men bereid is, de film ook eens te bekijken. Dat is ook eigenlijk de reden, waarom je überhaupt Iets schrijft. Overigens een mooi ter zake doend verslag.
De "partij voor de dieren" komt de laatste tijd wel aan zijn trekken. Eerst moesten we het leven van een varken in "Gunda" al op ons laten inwerken, nu volgt het dagelijks leven van een koe. Alhoewel direct bestempeld als een meesterwerk door de gezamenlijk critici, zei het mij niet zoveel. Een tamelijk eentonig en saai leven, dat wel (geen bommetjes !!!), maar hebben de meeste mensen dat ook niet? Duidelijk niet aan mij besteed en de volgende docu, die waarschijnlijk "Horse" gaat heten zal ik dus ook met liefde overslaan!
Film over eenzaamheid en dromen, die niet te verwezenlijken zijn. Contacten maken of je je juist terugtrekken in een vakantiewoning.Maar wat gebeurt er, als je plotseling opgezadeld wordt met een meisje, in wie je je eigen jeugd weer terugziet? Sfeervolle, maar trage film met mooie rollen.
Het blijft moeilijk, mensen aan de praat te krijgen over de geschiedenis van Suriname sinds 1975. Pro-Bouterse, Anti-Bouterse we gaan er niets over zeggen, vinden het niet belangrijk of durven het niet. Wel klinkt door: laten we naar de toekomst kijken, laat het verleden rusten.Zou het dan toch zo zijn, dat Nederlandse Surinamers zich drukker maken over het verleden van het land dan Surinaamse Surinamers?
Aardig melodrama over de prestatiedrang, die een top ballerina ervaart en die niet kan handelen. Ook haar concurrente/vriendin lukt het niet haar te helpen. Af en toe wel erg dik aangezet en wat sentmenteel. Vooral het einde ligt er zo duimendik bovenop, dat het wel een parodie leek.Het verhaal speelt zich af in de jaren '70, maar behalve wat rokende mensen, wat discomuziek,wat opvallend neergezette oude auto's op een gracht en Peter Paul Mullers rare pruik en kostuum was daar weinig van te merken.Het onderwerp zou in deze tijd geplaatst nl. niet veel verschillen opgeleverd hebben.Alles wordt wel zo compact aangetipt, dat ze er misschien beter een serie(tje) van hadden kunnen maken.Een 6.5
Had ik nou maar eerder naar de beoordelingen en reacties gekeken......want dit is geen domme film, dit is een superdomme film! Brax????? een soort uitvergrote playmobiel met lichtjes komt iedere 6 jaar om te vechten tegen een groepje Jiu -jitsu vechters. Waarom? Joost mag het weten, maar waarschijnlijk, omdat ze anders geen film konden maken. Fx's op mijn oude school gemaakt, achtergronden getekend door een groepje kinderen............ Waarom maak ik hier nog woorden aan vuil? Regisseur had blijkbaar "Predator" gezien en moet gedacht hebben:"Dat kan ik beter" Hoe bestaat het dat zoiets nog wordt uitgebracht? Nou ja, misschien dachten ze het publiek blij te maken met 10 minuten Nicolas Cage. Maar ook die is hier alleen maar weer zijn malle zelf! Vermijden, je bent gewaarschuwd!
Weliswaar niets nieuws onder de zon, maar deze harde "straight to video" thriller profiteert toch van een paar goede acteurs, zodat je redelijk geboeid tot het eind blijft kijken
Er moet wel wat gebeuren, als de film wordt aangekondigd als een horrorfilm, maar het eerste uur is het meer "Downton Abbey" dan horror. De sfeer is aardig, maar niet ,om nou te zeggen, angstaanjagend.Dat de kasteelheer, een soort Sean Connery in zijn "Dr. No" dagen, niet deugt, is wel duidelijk voor ons, maar blijkbaar niet voor de hoofdrolspeelster. Dat ontdekt ze pas op driekwart van de film. Daar moet dan wat aan gedaan worden en de film ontaardt in een "middle-of- the- road" Hammer film uit de jaren '60, inclusief het afgezaagde einde. Al met al redelijk om aan te zien, maar niets bijzonders
Heel leuke satire op van alles en nog wat. Behoorkijk ondersschat en ten onrechte slecht bekeken. Jammer, maar gelukkig komt er een volgend seizoen! Zet hem op, Roel!
All the president's men 2.0 ! Aardjge onderzoeksfilm over het (dis)functionerenv van hoge pieten in de filmwereld. Zou deze film uitgebracht zijn in het kader van de Matthijs bashing van de afgelopen week? In ieder geval een spannende journalistenfilm, waarvan de uitslag natuurlijk al lang bekend was. (dus knap, dat je er nog zo'n film van kan maken).
En daar hebben we Bruce weer, d.w.z nog net geen15 minuten, want hij is een politieman, die zijn collega de klusjes laat opknappen, dus behalve een begin- en eindscene valt hij op door afwezigheid. De film op zich had nog wat kunnen worden als ze bij de goede sfeer ook een goed scenario geschreven hadden. Want de spanning is er na 40 min. wel af als de oplossing met twee vingers in de neus te raden is. Hoofdrol Devon Sawa doet het niet eens zo gek, maar zonder een behoorlijk script kom je toch geen stap verder. Een behoorlijk gemiste kans, kortom!
Absurde zwarte humor, tot bijna het einde doorgevoerd. Geen enkel sympathiek karakter en da's ook wel zo leuk. Beschouw het als een klucht, die extreem wordt doorgevoerd. Ik heb er hartelijk om moeten lachen en was verrast dat Hollywood zich zulke grofheden kon permitteren Jammer, dat het einde dan wel weer de straf voor schofterigheid in zich had en dan zie je weer dat Hollywood de echte absurditeit tot aan het einde niet aandurft. En dat die highbrow zeurpieten van de Volkskrant en de NRC er geen aandacht aan besteden is begrijpelijk, want die voelen zich al jaren boven het volk verheven. Moet zelfs af en toe goed nadenken of ik de film wel wil zien, als de Volkskrant weer eens 5 sterren uitdeelt!
Bijzonder aardige documentaire over Dean Martin met veel filmuittreksels en interviews met bekenden. Vooral een trip door "memory lane", als je zijn carrière al sinds zijn samenwerking met Jerry Lewis gevolgd hebt. Zeer de moeite waard. (Dook vorige week zo maar op bij RTL-Z)
Als je Arabische staten zo makkelijk omkrijgt naar een westerse moderniteit als deze film wil doen geloven, zijn alle problemen, met de achterstelling van de vrouw in die gebieden in één klap uit de lucht. Jammer genoeg werkt het in werkelijkheid niet zo. Daarom wordt er in deze komedie wel heel lichtzinnig over gedaan en wordt de gemiddelde Noord-Afrikaan wel heel karikaturaal neergezet, waardoor de, waarschijnlijk goedbedoelde, film zijn doel behoorlijk voorbij schiet.
Schitterende satire op de tegenwoordige poeha dinercultus. 3-sterrenchefs zijn tegenwoordig de pop-sterren van de "boven-ons-gestelden". Het kan niet gek en duur genoeg zijn, die food-cultus en je telt in Nederland pas mee, als je je gezicht regelmatig in overpriced 3-sterren restaurants laat zien. En ook de chefs in kwestie gaan behoorlijk naast hun schoenen lopen en hebben soms de meest idiote gerechten op het menu staan. En dan heb je 'last but not least" de critici van Michelin en consorten, die alles weer met een pennestreek en een slechte dag kunnen verpesten. Kortom, een allround gekkenhuis en dat is ook zo ongeveer de inhoud van deze waanzinnige satirische horrorfilm. Gaan bekijken en je durft de komende tijd geen 3-sterrenzaak meer te bezoeken. Heerlijk!
Mooi, maar traag drama, dat probeert de verschillen tussen geloof en wetenschap in beeld te brengen. Het is maar een verhaal, wil de regisseur ons meegeven en hij begint zijn vertelling dan ook vanuit de filmstudio. Het blijft een kwestie van afwegen wat is waar, wat is onzin? Ben je als Ierse katholiek ontvankelijker voor wonderen, dan een Engelse protestant? En wat is een wonder eigenlijk? Vragen, vragen, vragen. Jammer dat er zo'n simpel einde aan de film gebreid wordt.
Een schijnbaar rustiger film van shock regisseur Gaspar Noue blijkt uiteindelijk even hard en genadeloos. De laatste maanden van een lang getrouwd koppel intellectuelen, die langzaam uit elkaar gegroeid zijn (prachtig verbeeld door de acteurs in 2 verschillende kaders te plaatsen, die elkaar nog maar zeldem overlappen) De vrouw heeft Alzheimer, de man hartklachten en hun enige zoon, die nog wat orde zou kunnen scheppen in hun steeds chaotischer wordende levens heeft een levensgroot drugsprobleem Schokkend deze, niet te keren, aftakeling mee te maken. Fantastisch gespeeld door de acteurs, waaronder mijn favoriete cult-regisseur Dario Argento! Zeer de moeite waard, maar zware kost.
Deze zgn. harde misdaadthriller is in feite een enorme aanklacht tegen het hypocriete Iran. Welke walgelijkheden ook worden begaan, zolang het in het straatje past van de enge regering van ayatollah's, kom je er mee weg: "zondige" vrouwen mogen vermoord worden en de moordenaars krijgt zowaar een soort heldenstatus totdat het niet meer uitkomt. Maar het meest verontrustend was wel het filmpje van het zoontje van de moordenaar, waarmee de film afsloot! Goede film!
Volgens mij zeer ten onrechte verguisde serie, die op zich, nog een braaf inzicht gaf, in het reilen en zeilen op de redactie van "personality" talkshow. De kritiek, dat het onaardig zou zijn tegenover een tv-criticus slaat natuurlijk helemaal nergens op, want de hele cast zet zichzelf en het complete "gooische matras" compleet voor gek! En als we de heisa over de gebeurtenissen bij DWDD van deze week aanhoren, mogen we concluderen, dat de gebeurtenissen in deze serie nog redelijk mild zijn. Ik heb me in ieder geval best vermaakt en voor mij mag het 2e seizoen er komen!
Qua productie ziet deze serie er perfect uit. Helaas moest ik wel constateren, dat ik na 3 afleveringen wel zo ongeveer verzadigd was. Misschien komt dat, omdat een week pauze tussen de afleveringen te lang was om de spanning van, wat tenslotte allemaal in 1 gouden uur gebeurt, vast te houden. Het verhaal zou strakker en scherper geweest zijn, als het een gewone speelfilmlengte van 2 of 2 1/2 uur had gekregen. De slappe eindscene (we willen graag een vervolg maken) moeten we zowieso maar op de koop toenemen!
Een ode aan de betekenis van verhalen en het vertellen daarvan. Want zonder verhalen en mensen, de ze willen horen, zou deze wereld kil en koud zijn. Ook in deze film bestaan de mensen/ of djinns vanwege het feit, dat ze willen luisteren en verliefd worden op die verhalen en de personen, die ze vertellen. Een prachtige les aan de kunst van het vertellen van en het opgaan in de kunst daarvan.. Misschien moeilijk, maar voor de regisseur van "Mad Max" een meesterlijke wissel tussen zijn actiewerk en de meer beschouwende cinema. Ben alleen bang, dat de film, ook vanwege de uitbreng in Pathé, niet het juiste publiek gaat bereiken . Wel naar de bioscoop gaan, want het is zonde, als je 'm na 15 januari op he te kleine beeld van Prime Tv ( waar ie voor gemaakt is) gaat bekijken!
Aardige komedie/drama, over een vrouw, die de raadsels rond de dood van koning Richard III eigenhandig wist op te lossen, maar de credits daarvoor niet kreeg. Die gingen n.b. naar de Leicester University, de partij, die nu juist ieder fatsoenlijk onderzoek boycotte! Weer een aardig voorbeeld van het niet serieus nemen van de bijdragen van vrouwen aan de wetenschap en een schoolvoorbeeld van de nietsontziende macht van de ambtenarij. De universiteit in kwestie klaagde overigens na de uitbreng , dat hun medewerkers in de film in een kwaad daglicht werden gesteld! Je moet maar durven!
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series