jotofilm

Reacties


jotofilm heeft 5136 reactie(s) geplaatst.

5 • 4 jaar geleden

Het zal allemaal wel en het is in en in triest voor de betrokkene, maar wat moeten we hir nou als kijker mee? Deze onthulling zou net zo goed op een pers conferentie gedaan kunnen worden en dan nog. Eigenlijk onzinnig, dat deze "documentaire" in de filmlijst staat. En dat heeft niets met mijn respect voor Peter R. de Vries te maken.

8 • 4 jaar geleden

Hoe lukt het Ozon toch elke keer weer van elk genre film een topfilm te maken, die nooit een moment verveelt. Zelfs dit familiedrama over euthanasie, is niet enkel loodzwaar, maar soms luchtig, op het komische af. Gewoon een film over gewone mensen die moeten dealen met een verzoek van hun vader, een absolute sterrol van Andre Dussollier. Maar eigenlijk izit de film vol topsterren. Een heerlijke film!

4 • 4 jaar geleden

Nora Roberts, schrijfster van meer dan 200 "bouquet" romannetjes, waarvan er 11 voor de tv verfilmd zijn (vertoond op RTL8), krijgt hier haar eerste grotere productie. Helaas is de kwaliteit even beroerd als die van de tv-producties, standaard flutverhaaltje, geen moment een spanningsboog en vooral gefocust op een romance tussen de de hoofdrolspeelster en de dokter, o nee, in dit geval een rechercheur. Verbazingwekkend, dat dit het zo goed doet op Netflix, want het zijn werkelijk 90 verloren minuten.

9 • 4 jaar geleden

Topfilm! Del Toro heeft eindelijk geen monsters meer nodig, om het monster in de mens te tonen. Bradley Cooper speelt de rol van zijn leven als gluiperige non-valeur, die probeert ten koste van alles en iedereen hogerop te komen en uiteindelijk ook weer ten val komt. En dat in een grauwe, groezelige wereld van 3e-rangs kermisexploitanten. Prachtige beelden in een moderne film noir productie met alleen maar top acteurs. Snel naar de bioscoop om straks niet naar een veel te donker TV scherm te hoeven kijken.

6 • 4 jaar geleden

Heavy stuff! En je kunt nu wel zeggen dat het artistiek volkomen verantwoord is, dat toneelmatige, met de oorspronkelijke teksten, maar we hebben het hier wel over FILM. Ik heb deze "film" dus met interesse uitgekeken, maar ik ben bang, dat Apple TV hier toch een kat in de zak gekocht heeft en er op de TV weinig mensen zullen zijn, die het einde halen. Voor mij is de Orson Welles versie te prefereren, maar de beste verfilming vond ik toch die van Roman Polanski.

4 • 4 jaar geleden

Waar het origineel nog een aardig tijdsbeeld gaf (en de muziek van Curtis Mayfield) is dit een domme, vervelend lange videoclip, die alle vooroordelen rond drugdealers, moordenaars, rappers, vrouwenonderdrukking bevestigt. Nee, niet alleen bevestigt, maar verheerlijkt. In deze film ben je een held, als , je dealt, verkracht en moordt. Praten kan men hier niet, alles kan alleen maar opgelost worden met geweld. Wat een domme film.

7 • 4 jaar geleden

"Kingsman: the secret service" uit 2014 vond ik een ontdekking a la "Raiders of the lost ark" en "Back to the future". Het vervolg: "Kingsman:The golden circle" sloeg helemaal nergens op, dus ik was benieuwd of de regisseur zich zou revancheren. Nee, dus. Weliswaar is de film beter dan deel 2, maar dit keer blijft ie teveel op 2 gedachten hinken. Maken we een ietwat grappige geschiedenis film over de 20e eeuw of gaan we voluit in de actiemodus?
Moet je in zo"n film allerlei pijnpunten uit de vorige eeuw zo behandelen? Soms zaten we in de loopgraven van "1917", dan weer in een absurde Wes Anderson film. Heel onevenwichtig dus. Dat neemt niet weg, dat ik me best vermaakt heb, maar het was minder dan ik verwacht had.
P.S. Wel even blijven zitten bij de aftiteling, daar zit nog een aardige surprise in.

7 • 4 jaar geleden

Een beetje botsing van culturen, maar vooral een gebruikelijke Disney feel-good movie, die alle getreden paden stuk voor stuk afwerkt. Neemt niet weg, dat John Hamm een prima rol speelt en het verhaaltje best lekker wegkijkt. Ook de Indiase acteurs uit Life of Pi en Slumdog Millionaire misstaan niet in deze op-en-top Amerikaanse film.

Af en toe wat flauwe grappen, maar over het geheel genomen een leuke moderne versie van het alom bekende verhaal. Zeker als je de saaie Alladinverfilming van Disney net gezien hebt, is deze komedie een verademing.Helaas nooit in Nederland uitgebracht.

6 • 4 jaar geleden

Merkwaardige modernisering van een roman van Gustave Flaubert. Juist in deze periode van de Franse Nouvelle Vague ziet de film er nogal oudbollig uit met nog merkwaardiger muziek bij de nogal truttige liefdesscenes Waarom er dan ook van deze film een gerestaureerde versie gemaakt moest worden, is mij dan ook een raadsel.

9 • 4 jaar geleden

Wow! Anderson is back! Een moeizame liefdesgeschiedenis tussen een 15-jarige jongen en een 28 jarige vrouw vormt de basis van een fascinerende kijk op de jaren '70 in L.A. Heerlijk een film te zien, die geen moment verraadt, waar het naar toe gaat, maar ieder moment blijft boeien, door, niet alleen de hoofdpersonen, maar ook de keur van bizarre bijpersonen, zoals Sean Penn en Bradley Cooper. Werden er maar meer van zulk soort films gemaakt. Topfilm! Zou, zo vroeg in het seizoen, meteen wel eens één van de beste van 2022 kunnen zijn!

7 • 4 jaar geleden

Duitse film, die er onduits uitziet. Klopt, want hij is in het engels in de UK opgenomen met Duitse acteurs. Een film, naar een ook in Nederland populair jeugdboek, die o.a. Ghostbusters en Casper als uitgangspunt heeft. Mijn kleinkinderen (8 en 10) hebben 100 min. geconcentreerd zitten kijken en dat is voor mij wel een norm. Best aardig dus!

4 • 4 jaar geleden

Typisch Brits product uit de jaren '50, toen de Engelse bioscopen nog 2 features per voorstelling vertoonden. De films mochten dus niet te lang zijn en de tweede film moest iets minder zijn dan de eerste.Deze zat bv. achter "Horrors of the black museum" en die was nog wel aardig, maar dit lijkt meer op een slechte aflevering van de "Carry on" serie. Lachwekkende effecten, slechte studio decors en smierende acteurs. Niet spannend en niet grappig. Alleen bekijken, als je de filmografie van de producer compleet wilt hebben.

7 • 4 jaar geleden

In 1969 lukte het Peter Goldfarb Fellini te strikken voor een Amerikaanse tv uitzending voor NBC, waarin de regisseur mocht experimenteren met het medium en een soort spotprent over zichzelf maakte. Blijkbaar was Fellini onder de indruk van het medium want daarna maakte hij, ook voor de Italiaanse Tv I CLOWNS. Aardig voor Fellini fans, maar voor mensen, die onbekend zijn met het werk van de regisseur niet aan te bevelen.

8 • 4 jaar geleden

Goed uitgewerkte, absurdistische, tragikomische film, die ons uiteindelijk een spiegel voorhoudt. De manier waarop de maatschappij met ouderen omgaat, is eigenlijk te schandalig voor woorden, is de uiteindelijke boodschap van deze film, waar ik overigens erg om gelachen heb. Zonde, dat dit weer zo'n eenmalige telefilm betreft. De vele bewonderaars van" de dagboeken van Hendrik Groen" zouden ook deze film bijzonder appreciëren.

8 • 4 jaar geleden

Jonathan Larson brak als musicalschrijver wereldwijd door met zijn alom gewaardeerde musical "Rent", die meer dan 12 jaar onafgebroken op Broadway draaide.Helaas maakte hij dat zelf niet meer mee, want hij overleed op 36-jarige leeftijd, nog vóór de première van deze musical Deze film, doorspekt met prachtige songs, vertelt zijn verhaal naar succes. De fantastische hoofdrol wordt gespeeld door Andrew Garfield, die daar net de Golden Globe voor heeft ontvangen. Een geweldige film, zelfs voor iemand, die niet weg is van musicals. Nu is dit niet een traditionele musical, maar meer een biografie met muzikale onderdelen, die het verhaal zelfs verduidelijken. (denk aan een soort La-la Land). Aanbevolen!

5 • 4 jaar geleden

Waarom zou je een live-action remake produceren, als je eigenlijk niets nieuws te melden hebt? Deze film volgt slaafs het origineel, maar is veel minder leuk en gebruikt ook nog eens zoveel CGI-effecten (slechte!), dat het bijna weer een animatie film wordt.En waarom moet dat alles ook nog eens 45 min. langer duren? Om er nog meer slijmerige musical liedjes in te proppen? Nee, dit is verreweg de slechtste Disney re-make, die ik gezien heb. Stick to the original !

5 • 4 jaar geleden

Onbegrijpelijk, dat deze film het zo goed doet op Netflix. Een slap verhaaltje, Mel Gibson in een bijrolletje als psychiater, dat je zo uit de film had kunnen knippen, karakters ,die consequent merkwaardige keuzes maken en merkwaardige schietpartijn met een Japanees afweergeschut, dat na 75 jaar op een vochtige onderzeeër heeft gestaan en direct feilloos werkt , maken van de hele film een ongeloofwaardig rommeltje. Doe geen moeite.

7 • 4 jaar geleden

Bijzondere film, waarin de regisseur de dilemma's tussen lefde voor elkaar en de lefde voor god wil laten zien. Dat doet hij in wen combinatie van speelfilm, animatiefilm en documentaire, het geheel uitgevoerd alsof we naar Griekse iconen zitten te kijken. Langzaam, maar bijzonder.

Slaapverwekkende koppensneller film, gemaakt na de successen van de zgn. Kannibalenfilms. Werd vertoond onder de ritel "cannibal holocaust 2", maar leek meer op het Duitse " Liane, das Madchen aus dem Urwald" uit 1956 (toendertijd bijzonder, omdat er vrouwelijk naakt in getoond werd).Typisch zo'n film, die alleen verhuurd werd vanwege het spectaculaire hoesje! Doe geen moeite om dit prul te bekijken.

5 • 4 jaar geleden

Gevonden op YouTube en dacht: de laatste film van Italo-icoon Lucio Fulci met, of all people John Savage (van Deer Hunter fame) da's bijzonder! Helaas, dat viel even tegen. In de eerste minuut al, weten we, dat we met een soort " The sixth Sense" film te maken hebben en dan moet de film nog beginnen.De vreemde belevenissen van de hoofdpersoon zijn dan eigenlijk al niet vreemd meer, de symboliek ligt er duimendik bovenop en de film levert dan ook geen enkele spanning meer op. Eigenlijk uitgekeken vanwege de mooie jazz-score. Helaas dus letterlijk en figuurlijk de laatste stuiptrekkingen van Fulci.

6 • 4 jaar geleden

Ja, lastig, want je gaat toch de prachtige, kleine animatiefilm vergelijken met dit overgeproduceerde spektakel En ik snap best, dat je het verhaal als live-actionfilm behoorlijk moet uitbreiden om van de nauwelijks 60 min. 2 uur te maken. Maar toch was het mijn Dumbo niet meer. En eigenlijk was het ook geen echte Tim Burton film. Dus een 6 voor de moeite.

8 • 4 jaar geleden

Goed opgebouwde Noord-ierse thriller Uitstekend debuut voor een regisseur, die alleen wat korte films had gemaakt. Helaas daarna weer veroordeeld tot tv series en één vampier film, die overigens wat prijzen won.

6 • 4 jaar geleden

Imaginaire Henry verschijnt in het leven/ de geest van Erik en voert hem langs allerlei handelingen, die zijn rustplek bij zijn vriendin bedreigen. Meer psychologisch drama dan thriller, deze wandeling door het brein van een patiënt. Toch te "duits" om echt spannend te zijn.

5 • 4 jaar geleden

Overbodige nieuwe kijk op het origineel. De scenarioschrijver daarvan, dacht, na 18 jaar blijkbaar iets te kunnen toevoegen, maar dat mislukt jammerlijk.Gejatte ideeën van o.a Midsommar en The Village plus een stelletje abominabel slechte acteurs (wat doet Matthew Modine daartussen?) en een rommelig scenario maken het voor mij niet meer dan een 5 waard.