jotofilm heeft 5136 reactie(s) geplaatst.
Het blijft een beetje voortborduren op het succes van seizoen 1. Laten we zeggen, dat het dit keer niet zo slecht was als seizoen 2, maar de afloop was eigenlijk een behoorlijke slappe hap. Duidelijk geschreven om er nog een seizoen tegenaan te gooien. Nou, ik heb het nu wel gezien.
Altijd leuk een compleet andere mening te horen.
Aardige documentaire over, in dit geval, fraude bij een sushi-keten. De handelingen, inclusief de invallen, van de FIOD worden op de voet gevolgd met als resultaat dat er meer dan 22 miljoen zwart geld in beslag werd genomen. De boel werd afgekocht met 15,5 miljoen, maar de eigenaar van de keten kreeg een proces aan zijn broek, waarin 22 maanden celstraf werd geëist. De man werd echter vrijgesproken, omdat !! na protesten over de uitzending van deze reportage de gedaagde en zijn advocaat met succes de illegaliteit daarvan bepleitten.
Tragische liefdesgeschiedenis tussen een uitgerangeerde amateurbokser van middelbare leeftijd en een jonge jongen. Mooi verfilmd, bepaald niet spectaculair,maar je kon "de laatste ronde" natuurlijk wel van mijlenver aan zien komen. En op een of andere manier maakte dat de film er niet beter op. De uitbreng van de film beperkte zich dan ook tot een serie "gay" filmfestivals over de wereld. In bioscopen was ie verder niet te zien.
Nou, heb je even? Kreeg deze film in de adventskalender van Pathe thuis en verwachtte de -tigste Nicolas Cage B-film, ook al door de beschrijving hierboven. Krijgen we een Japanse co-productie voorgeschoteld van Sion Sono, een regisseur, waar ik als zgn. filmkenner nog nooit van gehoord had. Blijkt de beste man al 56 producties achter de kiezen te hebben en is dit zijn eerste Engelstalige productie. De wereldpremière was afgelopen jaar op het Sundance festival en dan weet je, dat je met een artfilm te maken krijgt. Nou, dat kun je wel zeggen: de hele film geschiedenis passeert zo ongeveer de revue Een kruising van Mad Max met spaghettiwesterns en samuraifilms, maar dan verfilmd als een surrealistisch Salvador Dali schilderij., met invloeden van Lynch, Jodorowsky en Tarantino. Een soort Nicolas Cage in Wonderland escapes from L.A en Fukushima. Op zijn minst een bizarre film te noemen, maar voor iemand die overdonderd wil worden door het wonderlijke brein van de regisseur de moeite waard! (Maar hoe zo'n film, als een soort actiefilm bij Pathé-thuis terecht komt, is me een raadsel).
Een mooi drama over het feit, dat het in deze maatschappij moeilijk blijft je ware gevoelens te tonen.. Als je er aan toegeeft, loop je de kans je hele familie te kwetsen, zelf in de put te raken en er zelfs van overspannen te raken. Een film over moeilijke keuzes, maar toch lichtvoetig gebracht.
Leuke, niets om het lijf hebbende jeugdfilm, die de kijkers een klein lesje vaderlandse geschiedenis geeft zonder daar te pedagogisch/didaktisch over te doen. Alleen de titel lijkt me, vooral voor kinderen, die niets van het schilderij weten, nogal saai.
In deze tijd van talentenshowprogramma's aardig passend cliché verhaaltje. Wel goed verfilmd met een prima hoofdrol van Ella Fanning, die alle, door bekende popsterren geschreven, liedjes zelf zingt. Je zou zeggen, dat de film in de bioscoop een behoorlijk meisjespubliek zou kunnen trekken, maar de Nederlandse distibuteurs zagen er geen brood in.
Geeft een aardig beeld van de onvolledige gezinnen, die te maken hebben met schulden, verdovende middelen, stress enz. Hoe kan de jeugd in deze omgeving opgroeien zonder daar de groots mogelijke littekens van op te lopen? En als de hoofdpersoon dan ook nog te maken heeft met een egocentrische, liefdeloze en verslaafde moeder is het bijna godsonmogelijk.Een somber toekomstbeeld.
Een wel zeer bijzondere romkom/coming-of-agefilm, over een jongeman, die sexueel opgewonden raakt van oudere mannen (vandaar de titel).De grap is, dat deze film gemaakt is door Bruce LaBruce, een notoir regisseur van hardcore gay pornofilms. Hier blijkt de regisseur echter een vrij normale speelfilm af te leveren over een toch tamelijk bizar onderwerp en wordt het een soort "100- jarige man, die uit het raam klom...." Strange!
Direct bekijken, als je van Lynch, Jodorowsky of walerian Borowczik houdt. Absurdisme ten top.Of is het een feministisch statement (les garçons zijn nl. vrouwen.) Of is het gewoon een moderne bewerking van Jules Verne's Mysterious Island ? Ik weet het niet, maar de film is in ieder geval fascinerend!
Zag deze serie zo'n 5 jaar geleden en het enige wat ik er nog van weet is, dat het een soort Nederlandse versie van de oude serie The avengers probeerde te zijn. Iets wat hopeloos mislukte, wat, boy, oh, boy, wat werd er beroerd in geacteerd
Een feest van herkenning, jaren '60 in Londen, maar ook in Ansterdam. Eindelijk die saaie, dogmatische jaren '50 verdwenen. Niet, dat we alle mogelijkheden gebruikten, helaas, maar we konden experimenteren! En dat deden we! Michael Caine neemt ons mee door die fantastische periode; ja, het geheel heeft wel een behoorlijk "jeugdsentiment" gehalte maar is toch een Aanrader!
Aardige film over een onderbelicht aspect van de 2e wereldoorlog. Afrikaanse, arabisch sprekende joden konden onderduiken in de moskee van Parijs, van waaruit ze in veiligheid gebracht werden.
Paul Schrader voert zijn zoveelste getroebleerde karakter op. Ook hier, net zoals in "Taxi Driver" , weer een man, die de huidige maatschappij helemaal niet aankan en denkt, dat de enige manier om daar wat aan te doen, drastische maatregels zijn.. Ingetogen drama, meer Bergman in de uitvoering dan Scorcese, met in de hoofdrol een geweldige Ethan Hawke. Voor de fijnproever!
Heb de Amerikaanse remake uit 2007 gezien, maar blijkbaar was die zo slecht, dat ik me het verhaal niet herinnerde. Nou is dat niet zo erg, want ook dit verhaaltje ( het origineel dus) ben je zo weer kwijt. Blijkbaar was het onderwerp toendertijd in de mode (the sixth sense enz.), maar om nou te zeggen, dit was een herverfilming waard?
I knew maar neemt niet weg, dat één seizoen van 4 afleveringen toch wel erg mager is.
Dan kan dit eraf
Tsja, dat verwacht je niet. Een, voor mij, compleet onbekende film op Canvas. En wat voor een! Een echte psychologische thriller, die me meteen aan één van mijn topfilms deed denken: Jagten. Nu wil ik niet zeggen, dat deze film dat niveau haalt, maar het nare: "het wordt nooit meer wat het was" zit er wel degelijk in. Een film, die nauwelijks ergens te zien is geweest en dat is toch eigenlijk zonde. Aanbevolen!
American Pie meets Groundhog day. Ja, het blijft allemaal een beetje hetzelfde, weinig origineels in te ontdekken. Er zal wel een markt voor zijn
Het zal aan je overtuiging liggen, hoe je naar deze documentaire kijkt: voor mij persoonlijk is het de ultieme godsdienstwaanzin in beeld. Ik wil geloven, dat mensen rust en geborgenheid in hun geloof kunnen vinden, maar op deze kermisachtige manier oogt het toch wel heel banaal. Dat is dus aardig in beeld gebracht, alhoewel ik er niet zeker van ben, dat dat ook de bedoeling van de regisseurs geweest is. Ik zou zeggen: bekijk de documentaire en huiver!
Wat een draak van een film, niks nieuws, alles al een keer gezien en het leidt ook nergens toe. Alle verfilmingen van Alice in Wonderland zijn kunstwerkjes vgl. met dit slappe verhaaltje.Alle clichés zitten erin. Eigenlijk een aanfluiting voor een Disneyfilm! Gewoon links laten liggen. Snap, dat Lasse Hellstrom het uiteindelijk voor gezien hield! Was dan ook, voor een Disneyproductie, een behoorlijke flop.
Jongens, wat is dit in vredesnaam? Een film van Almodovar? Saw? The human centipede? 2 mensen aan elkaar vastgenaaid, als een ersatz siamese tweeling, als een 2-eenheid want 2 is de volmaaktheid? Prachtige theorieen over het pi-getal 2, maar laat je in dit geval geen oor aannaaien (pun intended), behalve het aanvangsgegeven lijkt de film nergens op! Niet als experimentele film, niet als arthousefilm en niet als horrorfilm! Nou ja, het is een horror om er naar te kijken.
M-G-M, TECHNICOLOR, VINCENTE MINNELLI en JUDY GARLAND, wat kan er dan nog misgaan? Nou, helemaal niets! Gewoon bekijken als de klassieker, die het is! En iedere keer weer de verwondering, dat die kleuren zo fantastisch blijven.
Grappige nep documentaire, in de vorm van een thriller, over de ge-fake-te landing op de maan. De makers hebben handing gebruikt gemaakt van alle roddels, die toendertijd de ronde deden (Stanley Kubrick zou destijds het geheel in een studio verfilmd hebben). Leuk, naast het Franse Operation Lune, Capricorn One en Apollo 11.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series