jotofilm heeft 5137 reactie(s) geplaatst.
Film blanco in de bioscoop gezien. "Het zal wel" was mijn eerste gedachte. Daarna de interviews met de regisseur gelezen. O, daarom..... was mijn constante reactie. Een film, waarvan je eerst de achtergrond en de bedoelingen moet lezen, is als een spreekbeurt met bijgevoegde beelden. O, ja, dat vertelde je enz. Aardig idee, maar totaal mislukt als film dus!
Alleen al de soundtrack geeft je het gevoel, dat er iets grandioos mis zal gaan, onheilspellend. De loner, met een onverwerkt verleden, die "schuld en boete" zo ongeveer in het vaandel meedraagt, op weg naar mogelijke verlossing. Maar de kansen daarop zijn bijna nihil. Een dijk van een film, ik had zelfs even het idee, weer naar "Taxi Driver" te kijken, perfect geacteerd en geregisseerd.
Misschien had ik deze docu in de bioscoop moeten zien.In het donker concentreer je je toch meer en neem je de hoofdpersonen meer in je op, waardoor je je waarschijnlijk meer inleeft in de bizarre verhouding van 2 bijzondere mensen. Op een of andere manier kon ik op de tv maar niet in die belevingswereld komen. Vandaar de 6! Nu moet er direct bijgezegd worden, dat ik in deze coronatijd ook wel een beetje documentaire-moe ben geworden De arthouses gooien je er mee dood en de Pathé 's zijn kinderfilmparadijzen geworden. Waar blijven al die uitgestelde speelfilms?
Aarduge duik in de beweegredenen van Al Pacino om acteur te worden en de problemen, die dat hwm opleverde.De scenes uit al zijn vroegere succesfilms zien er nog steeds fantastisch uit en de films zouden volgens mij zo weer de bioscoop in kunnen.
Nou, dat viel me niet mee. Statisch, toneelmatig, veel decors en maquettes en een cast, die heel wat in zijn mars zou moeten hebben, maar het er niet uithaalt.Bovendien worden er zoveel namen op een vierkante meter gedropt, dat je constant zit te denken: Wie was dat nou alweer? De zwart-wit beelden voor de optiteling, waarin verklaard wordt, hoe Poirot aan zijn opvallende snor gekomen is, slaan helemaal nergens op, want zijn opengereten gezicht ziet er in de rest van de film weer puntgaaf uit. (daar heb je dus geen snor voor nodig om littekens te verbergen).Nee, geef mij de 1978 versie maar.
Coming-of-agedrama of gewoon een romkom? Helemaal duidelijk is het niet, maar met Keira Knightley in de hoofdrol is het een aardige film zonder pretenties geworden, alhoewel ik me afvraag, waarom ie in het programma van IFF Rotterdam zat.p l
Een misdaadfilm, gebaseerd op ware gebeurtenissen. Helaas kunnen de zeer ervaren acteurs te weinig met het nogal onevenwichtige scenario. Is het nou een boevenkomedie of een harde misdaadfilm? Echt spannend wil het maar niet worden, met al die "tongue-in-cheek"teksten. Dat neemt niet weg, dat het natuurlijk altijd aardig is, naar grote acteurs als Caine, Broadbent en Courtenay te kijken.maar ik kan begrijpen, dat deze film in Nederland de bioscoop niet haalde.
Prachtig, die zekerheid waarmee de 4 vrienden, elk om andere redenen, vol blijven houden, dat de aarde plat is. En wat een desillusie, als hun bewijs, een laserstraal van Dover naar Calais laten gaan, niet de gewenste resultaten oplevert, Maar niet getreurd, zij gaan het wel op een andere manier proberen te bewijzen. Regisseur Tim Bary bewees met de film Dunya al, dat hij heel goed mensen in al hun fanatieke zekerheid in beeld kan brengen. Voor mij had de film best wat langer mogen duren.
In bijna documentairachtige stijl wordt hier de oplossing van een moord getoond met behulp van DNA Dat dit alles meer dan 10 jaar duurde, laat eens te meer zien, wat een inzet ervoor nodig is om zo'n zaak helder te krijgen. Het waargebeurde verhaal is vergelijkbaar met de hier lopende Nicky Verstappen zaak.
Aardige jeugdfilm over een nogal precair onderwerp: echtscheiding en de invloed daarvan op de 10-jarige hoofdpersoon. Dacht en met heavy stuff te maken te krijgen, maar de kleinkinderen, die in dezelfde situatie verkeren, vonden het prachtig en de reacties logisch. Nou, wie ben ik dan om kritiek te geven.
Mooi gefilmde, maar statische "oer"Agatha Christie. Gelukkig was er Glen Close, die als altijd op haar top is. Heel veel praten, maar weinig actie. Valt helemaal door de mand als je er de er op lijkende "Knives Out" van 2 jaar later tegenover zet.
Het lukt meestal maar matig een Dan Brown boek in een 2 uur durende speelfim te vertalen. Dat is waarschijnlijk ook de reden, dat "The Lost Symbol" een serie is geworden, die ik overigens nog niet gezien heb
Een bedrijfarts probeert werknemers te helpen, die in de "ratrace" van het bedrijfsleven dreigen onder te gaan. Met alle rampzalige gevolgen vandien, want alleen drastische maatregels kunnen de directie op wat humanere gedachten brengen. En dan nog.... Goed, Isabelle Adjani weer eens in een hoofdrol te zien!
Het idee van een Telefilm, om daarmee nieuwe regisseurs een kans te geven, is op zich sympathiek. En soms levert dat een uitstekende film op, die dan ook nog eerst in de bioscoop vertoond kan worden. Maar het kan ook hopeloos mis gaan. Dit is er zo één.Goede bedoelingen, maar een saai verhaal, matig geacteerd en een vage boodschap. Ik heb 'm uitgekeken,maar de rest van de familie haakte na 3 kwartier af. (en dat gebeurt zelden). Eerst wat scenario- schrijflessen nemen,zou mijn advies zijn.
Wat moeten we hier nou mee aan? Werkt het om zo'n oude franchise opnieuw tot leven te wekken? Nou, meestal niet en ook hier zijn de scenariowendingen af en toe tenenkrommend. Ik had af en toe het idee met een spoof te maken te hebben. Merkwaardige karakters, messteken, die blijkbaar weinig schade opleveren, een dader of daders, die onmogelijk op sommige crime-scenes op tijd aanwezig kan/ kunnen zijn, oeverloos smijten met teksten over andere horrorfilms......het was allemaal veel te veel van het goede.niet, dat ik me niet vermaakt heb, maar het was nou niet bepaald een film die Wes Craven gemaakt zou hebben! En, o ja, kijk uit voor fans van horrorfilms.
Een mooie unkijk in het leven van "echte" Amsterdammers. De moeite, die het een dochter kost om zich los te maken van de lieve, maar haar o zo claimende moeder is liefdevol in beeld gebracht.
Er wordt wel heel veel hooi op de vork genomen in dit "coming-of-age" drama.De hoofdrol heeft te dealen met een moeder, die, uit het niets, zich bekeerd tot de Islam en daarna blijkbaar verwacht, dat dochterlief wel volgt. Dat doet ze ook, tot aan de hoofddoek toe, maar is het bekering of heeft ze een oogje op een leuke islamitische jongen? En o,o,o, wat zijn de ouders van die jongen progressief. Ze roepen zelfs de iman tot de orde als die het in zijn hoofd haalt tijdens de dienst, commentaar te leveren op geposte foto's van haar op instagram. Er gebeurt veel, weinig wordt uitgewerkt en het woord "EO-film" bleef maar door mijn hoofd spelen. Dat neemt niet weg, dat de film er gelikt uitziet en een uitstekende hoofdrol heeft.
De Italo-westerns van Sergio Corbucci, uitgelegd en verklaard door niemand minder dan Quentin Tatantino! Fantastisch! Heel veel scenes uit de originele, Italiaans gesproken films. Extra commentaren van ,de originele Django, Franco Nero en Ruggero Deodato. Een absolute must voor alle filmliefhebbers van het genre , maar eigenlijk voor iedereen, die van film houdt!
Aardige sportfilm over de vader van gezusters Williams, die alles op alles zette, om van zijn dochters de beste tennisters ter wereld te maken. Vooral de eerste periode wordt gevolgd, waardoor de man, prima gespeeld door Will Smith, er ondanks zijn fanatisme wel heel positief uitkomt. Dat schijnt later behoorlijk wat minder te zijn geworden, maar, daar wordt, ook al omdat de Williams's de film mede produceerden, verder wijselijk niet over gesproken. Dat de film 2 1/2 uur duurt was zelfs geen enkel bezwaar. In ieder geval is Will Smith terug als acteur..
De "real- life" verfilmingen hebben mij al nooit kunnen bekoren en deze animatie versie werkt ook niet voor mij. Op een of andere manier is het niet leuk genoeg, tel angzaam en te simpel als verhaaltje. Als je deze film tegenover welke "hotel Transylvania " dan ook zet, valt ie helemaal door de mand. Zelfs het originele liedje, net voor de aftiteling ziet er saai uit. Verbaasd mij dan ook dat er in 2021 een tweede deel gemaakt werd.
Een amour fou, die begint als een komedie, maar zich langzaam ontwikkelt tot een noodlotsdrama over manische depressiviteit. Op de helft had ik het idee naar een soort "Turks Fruit" te kijken die ook gaat een vrouw wiens "moeurs" constant veranderen (daar onder invloed van een tumor). De film zal door de beroepscritici wel weer als slappe hap weggezet worden, maar ik vond 'm zeer de moeite waard.
Aardige combinatie van geschiedenis en thriller. Zelfs als je de geschiedenis kent, blijft het een interessant verhaal. Robert Harris' roman over Dreyfuss was beter (de verfilming door Polanski ook), maar deze film verveelt geen moment.Jammer, dat je dit niet in de bioscoop kunt zien. Zo'n 1: 2.35 beeld is toch echt niet geschikt voor tv.
Aardige film, die als zgn. jeugdfilm tal van misstanden van het Iraanse regime aan de kaak kan stellen. Dit alles op een bijna vrolijke manier, en soms zelfs in de vorm van een spannende avonturenfilm. De srekking was, wat mij betreft, na 80 minuten wel duidelijk en ik vond de film daarom een klein tikkie te lang duren. Verder zeer de moeite waard.
Interessante aannames van boswachter Peter Wohlleben, die de internationale bestseller van dezelfde naam schreef. Mooie tijdopnames van groei van bomen, maar alles bij elkaar kon ik toch niet van het "Prinses Irene boomknuffel" syndroom afkomen. Bovendien.....wat doet zo'n documentaire in de bioscoop? Lijkt me echt meer geschikt voor een EO tv uitzending. (Zou je nog de vraag kunnen stellen, waarom ik er dan naar toe gegaan ben. Simpel: Er draait niets, wat ik nog niet gezien heb)
Geen fan van games, dus waarom bekijk ik dit prul? Om Ron Perlman even te zien? Om te kijken of de samenwerking met de Japanse TOHO studio's nu eindelijk eens betere monsters oplevert, dan die uit de jaren '50 en '60? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet, is dat je een game een game moet laten en er zeker geen film van moet maken. Treurig gewoon! (Volgens mij zijn de bioscopen 14 december 2020 gesloten, omdat deze ellende aan zijn 2e week wilde beginnen!)
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series