jotofilm heeft 5130 reactie(s) geplaatst.
Rechttoe, rechtaan biografie over Duitse krijgsgevangene Bert Trautmann, die in een Engels kamp "ontdekt" werd als een geweldige keeper. In eerste instantie werd hij door de Manchester City fans uitgescholden voor moordenaar en mof, maar later boekte hij grote successen, alhoewel die niet zonder persoonlijke en lichamelijk problemen bereikt werden. Vooral aardig voor liefhebbers van het Engelse voetbal en de geschiedenis daarvan.
Alhoewel ze er met deze remake veel maarschappij kritiek in wilden stoppen ( achterstandswijken, racisme, overgewaardeerd kunstenaarsschap) kon deze film, ondanks Jordan Peele als producer, het niveau van het origineel niet halen, terwijl ook dat origineel wat mij betreft al geen topper was.
Net als deel 1 en 2 alweer een vermakelijke animatiefilm over onze Spaanse Indiana Jones : Ted ( Tadeo in het Spaans) Ook nu vonden de kleinkinderen 'm weer leuk en vanwege de vele verwijzingen naar Amerikaanse avonturenfilms en de (zelfs in de Nederlandse nasynchronisatie) geestige teksten is de film ook voor volwassenen het aankijken waard.. Heel wat beter dan de gemiddelde Europese animatiefilm!
Is deze film een satire op de "macht", die influencers tegenwoordig schijnen te hebben? Of gaat het over een reddende engel, die goedgelovige tieners uit de handen van de kapitalistische consumptie maatschappij wil redden? Of is de nieuwe lerares zelfs de nieuwe Jezus, die zelfs op een moment "Heer, help mij, want ze weten niet wat ze doen" bidt bij een onbestemd altaartje en de kinderen naar het beloofde land leidt? Wat we in ieder geval te zien krijgen is een absurd vervreemdende omgeving, waar kraak nog smaak aan te beleven valt, ouders die totaal disfunctioneel zijn en kinderen die onwetend slachtoffer worden. En de finale maakt alles nog gekker! Maar of we om deze film, die niet ieders meug zal zijn, moeten lachen of eigenlijk moeten huilen over wat we te zien krijgen, blijft de grote vraag.
Waar gaat het in deze film, naar de autobiografie van Maurice Ravel nou eigenlijk om? Het leven van de totstandkoming van zijn piece-de -resistance de Bolero ? Het blijft allemaal wat onduidelijk, evenals zijn ziekte, die op een soort dementie lijkt. De film ziet er qua cinematografie goed uit, de muziek is natuurlijk fenomenaal, maar het geheel oogt wat bloedeloos, waardoor je al snel denkt: "Het zal allemaal wel". Eigenlijk is de optiteling, waarbij tallloos verschillende uitvoeringen van de Bolero de revue passeren nog het aardigst.
Blijkbaar vergeten mijn reactie te plaatsen, maar Fveastbird hierboven heeft, al een reactie gegeven, waar ik me helemaal in kan vinden, dus I'll rest my case!
Een bijzonder coming-of-age drama, omdat het over 2 meisjes uit de Canadees-Indiaanse Innu stam handelt, En dat betekent niet alleen loskomen uit je teenager jaren, maar ook nog eens proberen de stammencultuur op jouw manier te interpreteren, zonder dat je je binding verliest en misschien erger nog je soulmate vrindin kwijtraakt, die keuze heeft gemaakt haar leven met kinderen in het reservaat op te bouwen. Schrijfster van het boek met dezelfde naam, schreef ook het scenario en veel van haar familie speelde mee. Een mooie inkijk in bij een volk, dat, ook in Canada, nog steeds in reservaten verblijft.
Tip vooraf: Heb je de trailer gezien? Daar zitten een paar leuke scenetjes in met Jelka van Houten en Margot Ros. De film hoef je verder dan niet te bezoeken, want voornoemde dames zitten alleen in deze scenes en hebben dus slechts kleine bijrollen. De rest van het verhaaltje is, zoals gebruikelijk weer tenenkrommend. Het scenario is broddelwerk van waarschijnlijk een leerling van groep 8 van de basisschool, waar geen logica in te ontdekken valt, de acteurs hoesten teksten op, die een normaal mens niet uit zijn mond zou krijgen en de hoofdrol speelt een onsympathieke troela, waar niemand zich mee kan vereenzelvigen. Kortom, zoals de hoofdrol in Paul Verhoeven's "Zwartboek" al zei: "Houdt het dan nooit op?" Nog een goed bedoelde tip voor de regisseur: "Gewoon Sinterklaasfilms blijven maken!"
Tennis als metafoor voor het leven en de liefde! Een film, waar je zelf verliefd op kunt worden. Alles klopt hier gewoon. Zelfs de talloze flasnbacks zijn als keiharde smashes functioneel om het verhaal weer een "boost" te geven En zo tennissen we in 3 sets door de intrigerende en uiteindelijk verrassende drie-hoeksverhouding, opgezweepd door een uitstekend passende techno-score, om uiteindelijk tot het bevrijdende matchpoint te komen. Een heerlijke film!
Tamelijk mislukte bio over een middeleeuwse Tsjechische volksheld, die als militair strateeg geen enkele lslag verloor. Klinkt interessant, maar de makers hebben bedacht er een soort "Game of Trones" van te maken en mislukt van alle kanten Wat we vooral zien zijn breed uitgesponnen bloederige slachtpartijen met daar tussen door wat vaag politiek geklets, waardoor onze volksheld behalve als vechter, nauwelijks uit de verf komt. De enige terzake doende informatie wordt als teksten aan het eind van de film geprojecteerd. Is er dan niets in orde aan de film? Jawel, hij ziet er goed verzorgd uit en werd zelfs genomineerd voor de Tsjechische "oscars" voor art direction en kostuums, voor design, voor geluid en voor make-up. Maar wat heb je daaraan, als je geen fatsoenlijk scenario hebt, waar acteurs iets mee kunnen. O, ja, Michael Caine zit ook nog in twee kleine scenes van de film, dus doet hier duidelijk een "Bruce Willisje".
Op zoek gaan naar je roots pakt niet altijd even goed uit. Zeker niet als er zulke grote cultuurverschillen zijn. Blijkbaar waren de frustaties van de regisseur groot toen hem duidelijk werd, dat de hereniging met zijn vader niet direct een liefdevlolle was, omdat vaderlief hem eerder zag als pin-automaat dan als verloren zoon. Triest te zien, dat verschillende culturen blijven botsen en een oplossing daarvoor nou niet bepaald voor handen is.
Definitief afgehaakt bij deze serie. Voor zover het een interessant verhaal zou zijn, wordt het compleet om zeep geholpen, door een slechte regie, acteurs, die nog in de GTST-modus staan en er dus van naturel spel geen sprake is. Nou is dat waarschijnlijk ook moeilijk, want de aangeleverde teksten zijn van een abominabel niveau.En dan hebben het nog niet eens over de vele niet terzake doende scenes, die louter en alleen zijn toegevoegd om 8 afleveringen te kunnen vullen en de plot bepaald niet vooruit helpen. Nee, er zijn de laatste tijd prima Nederlandse series gemaakt , maar daar hoort deze helaas niet bij!
"We hebben een geweldig origineel idee" moeten de makers van deze Nederlansdse romkom tegen de producent gezegd hebben. "We nemen Utrecht als plaats van handeling!""En verder?" "Nou, verder niks, we maken gewoon de zoveelste romkom! U kent het stramien toch? Daar willen we absoluut niet van afwijken!" En zie hier: de -tigste overbodige Nederlandse film. Geeft niet, hoor, de bouquet reeks is ook bij deeltje 1500 aangekomen en het verkoopt nog steeds! I'll rest my case!
Heb Butler wel eens in betere actiefilms gezien. Niet dat de film onvoldoende is, maar de schitterende scenery vraagt eigenlijk om een goed scenario en dat is hier helaas afwezig. Te simpel, te weinig verrassingen, echt een verhaaltje, dat je in 10 zinnen achter op een sigarendoos neer pent. "Body of lies" was in dit genre een stuk betere film.(maar ja, die was dan ook van Ridley Scott )
DFW is tegenwoordig van Pathé
En dat is me toch een rommeltje!
Dat competitie niet altijd het beste in mensen naar boven haalt, mag een gegeven zijn, maar als het een competite tussen man en vrouw wordt, die voor eenzelfde hedge fonds werken en ook nog eens samen een relatie hebben, dan lijken de druiven op den duur toch wel heel zuur te worden. Zeker als de vrouw "wint" en een, ook door de man begeerde, topfunctie aangeboden krijgt. Vanaf dat moment is de relatie vergiftigd en lopen de spanningen huizenhoog op. Een spannend relatiedrama, dat uiteindelijk een regelrechte thriller wordt. Fantastisch geacteerd stelt de film vragen over de man/vrouw verhouding in deze moderne maatschappij, die meer op "greed" dan op liefde gebouwd is! Uitstekende film.
Interessante cultuurclash, waarbij je je afvraagt hoe het mogelijk is na 15 jaar Europa terug te gaan naar je originele roots. Blijkt ook hier voor de hoofdpersoon een ware helletocht van misverstanden en niet meer begrepen worden. De film vertoont ons een intrigerende cultuur, maar hoe die ooit zou moeten rijmen met de westerse, lijkt ook hier weer, n.b. geregisseerd door een Belg met roots in Congo, verder weg dan ooit.
Wat is dit voor een onbeschrijfelijke rommel? En hiervan zouden de productiekosten honderd miljoen dollar geweest zijn? Nou, dat is dan voor 100% opgegaan aan salarissen en GCI! De film geeft helemaal de indruk van een AI project, want wat is het nou allemaal? Een paar oude mannen, die pief,paf, poef mogen doen in een studio (waarschijnlijk een oude boerenschuur, waarin de decors van de plattelands toneelvereniging nog stonden) moeten een boef vangen! Nou, dat wordt ie! Einde verhaal. O, ja, er loopt ook nog een botox vrouw mee, die maar één gezichts uitdrukking heeft en na alle gevechten er precies zo uit ziet als ze net uit de make-up komt! Tsjonge, jonge, wat een troep. Gelukkig zal ons een vijfde deel bespaard blijven, want de film leverde slechts 50 miljoen op.(en da's nog 50 miljoen teveel).
Nog steeds de beste van de 3 films over het leven van Abbe Pierre
Wat een oeverloos saaie, vervelende film. En ook nog eens volkomen overbodig na " Hiver 54, l'abbe pierre" uit 1989 De film, met overigens prachtige fotografie, ziet er uit als een regulier geschiedenislesje, waarvan je na 90 min. denkt: 'Ja, nou weet ik het wel", maar dan is er nog 45 min. te gaan, waarin overigens niets nieuws wordt verteld. Ik heb de film afgekeken, maar links en rechts vertrokken toeschouwers en tijdens de aftiteling zat ik nog in m'n eentje in de zaal. Wat was in vredesnaam de bedoeling van deze film? Een nieuwe Jezus neerzetten? Een noodkreet daklozen in Parijs anno nu te helpen? En wat bezielde de distributeur deze film naar Nederland te halen? Zelf was ik overigens meer onder de indruk van " Les Chiffoniers d'Emmaus" uir 1955/ in Nederland vertoond in 1957. ( maar ja, toen zat ik nog op de lagere school)
Coming-of-age film, die wel erg veel tijd neemt om to the point te komen. Niet vervelend, maar ook niet bepaald een dijenkletser. De regisseur zou eens bij John Hughes in de leer moeten gaan.
Een zooitje ongeregeld moet orde op zaken stellen, als de vriendin van de hoofdbewoonster van het huis, waar ze allemaal wonen, overlijdt en 2 kinderen achterlaat. Wat volgt is een chaotische race om de kinderen in de ongebruikelijke gezinssituatatie te houden en overheden ervan te overtuigen, dat er een klassieke man/vrouw situatie bestaat. Goed geacteerd komedie/drama, wat af en toe compleet absurd overkomt.
Prima film en een 5?
Meer dan interessante film, die het Lolita verhaal omkeert. Hier is de 18-jarige degeen, die de leerkracht overdondert Wat volgt is een sensueel woordenspel, waar in principe alleen maar verliezers (met een wijze les) zijn. Op een of andere manier bleven de woordwisselingen boeiend, waarbij het af en toe wat toneelmatig werd (in de goede zin van het woord) De moeite waard, maar het is mij een raadsel, waarom deze film alleen in de VUE's en PATHE's van ons land vertoond wordt, terwijl ie het waarschijnlijk in de art houses beter zou doen.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series