jotofilm heeft 5133 reactie(s) geplaatst.
Jammer, dat een sympathieke kleine productie met veel sponsorgeld ten onder gaat aan een warrig scenario, beroerd acteren en een belachelijke filmscore De makers waren waarschijnlijk beter uitgeweest met een groter budget en wat betere acteurs. Het geheel oogt nu teveel als een uit de kluiten gewassen amateurfilm.
Je hebt dezelfde reactie, waarschijnlijk per ongeluk, ook onder de film "Das Lehrerzimmer" gezet. Kun je beter even weghalen.
Nogal saaie, pretentieuze gangsterfilm, waarbij blijkbaar gesuggereerd wordt, dat alles zich afspeelt in het hoofd van Stratham. Ziet er nogal pompeus uit met veel te veel zogenaamd intellectuele overheadteksten, die mij het gevoel gaven, dat Ritchie er van overtuigd was, dat ie hier een regelrecht meesterwerk had gemaakt. Voor mij helaas een mislukt "meesterwerk"!
En ramp, die je van mijlen ver aan źag komen. Waar de eerste film het moest hebben van de problemen tussen de verschillende sociale klassen en de grappen, die daarover te maken waren, krijgen we hier een simpel verhaaltje over een gezamelijke inzet van die klassen tegen wat megalomane projectontwikkelaars. Wat spaarzame leuke grappen,John Buijsman valt nog positief op, maar voor de rest is het basisschool toneel, dat behoorlijk beroerd is uitgevoerd. Maar ja, de wet van de kassa, hè, die is veel belangrijker dan een goed product!
Hoger op komen in betere klassen is voor de hoofdpersoon Nelie maar op één manier mogelijk: Liegen en bedriegen en dat gaat haar wonderbaarlijk goed af. Ze neemt de identiteit van een schijnbaar overleden vrouw uit die klasse aan en werkt zich zo op. Helaas duikt die vrouw weer op en moet ze zich weer in allerlei bochten wringen. Mooi kostuumdrama, dat ook de ondergeschikte rol van de vrouw in het begin van de 20e eeuw aan de kaak stelt.
Aardig als ( niet geheel correcte) geschiedenisles, maar wel een opsomming van geĂŻllustreerde feiten. Die zijn natuurlijk prachtig verfilmd (zij het wat donker), maar van een echt verhaal, waarin een karakter zich ontwikkelt, is er, behalve de gemankeerde liefdesgeschiedenis met Josephine, dan geen sprake. Alles bij elkaar een goede, maar geen top Ridley Scott film! Misschien, dat de aangekondigde 4,5 uurs versie een ander licht op de film gaat werpen.
Leek als gegeven aardig, maar duurde veel te lang. Begreep, dat de film gemaakt was naar aanleiding van een short met hetzelfde onderwerp. Heb die niet gezien,,maar ik denk, dat die waarschijnlijk meer "to the pointj" geweest is. Zeker het einde past veel beter in een korte film. Jammer, want de hoofdrolspeelster deed haar best en de film zag er sfeervol uit.
De beste vorm om zo dicht mogelijk bij de comic-books te blijven is natuurlijk de animatie film. 9 van de 10 keer gaat het dan als nog mis, maar deze film is compleet raak. Fantastisch, deze animatie. Ik ben niet gauw onder de indruk van animatiefilms, laat staan van superheldenfilms, maar hier is ieder shots zo'n beetje een kunstwerk. Het verhaaltje en de lengte nemen we dan maar op de koop toe, maar je mag hier met recht spreken van een meesterwerk.
Shaun met kerst! Ik mijd alle kerstfilms altijd als de pest, maar voor Shaun moet ik wel een uitzondering maken. En, zoals gebruikelijk, weer fantastisch geproduceerd in de stop-motion techniek, met aardige grappen en precies een goede looptijd. Te gek!( en niet alleen met de Kerst)
Maffe, dik aangezette, cynische satire op de moderne "happy few" (Wie zijn die mensen?), die Parijs en tegenwoordig alle grote steden van het Westen bevolken. Ja, het lijkt enigszins op een boulevardklucht, maar wel een, die op een heerlijk lichtvoetige manier gebracht wordt, daarbij geholpen, door de schitterende fotografie van meesterfilmer Vittorio Storaro en de heerlijke jazzmuziek van o.a. Nat Adderley en The Modern Jazz Quartet. Geen top Woody Allen, maar ondanks de Franse taal, wel degelijk een Woody Allenfilm.
Gekke, dik aangezette cynische satire op de "happy few" van vsndaag de dag, die allemaal schitterend in hun hemd worden gezet. Ja, het lijkt af en toe op een boulevardklucht, maar met de schitterende fotografie van
Waarschuwing vooraf: Ga deze film niet met een lege maag bekijken! Een schitterende liefdesgeschiedenis, niet alleen in de persoonlijke sfeer , maar ook een liefdesgeschiedenis voor voedsel. "De liefde van een man gaat door de maag" is hier voor 100 % op van toepassing. En dan hebben we het nog niet eens over de sublieme acteurs, die het summiere verhaal dragen. Julliete Binoche, als altijd geweldig, maar ook Benoit Magimel schittert in zijn rol als "voedsel-fetisjist". En dan de gerechten! Het water loopt je bijna uit de mond en na afloop is het aan te raden snel een goed restaurant op te zoeken. ( Al zul je het daar waarschijnlijk met minder moeten doen, dan met wat je net gezien hebt!)
Een bijzonder familiedrama gemaakt door een bijzondere filmfamilie! Vind ervan, wat je wilt, een te simpel verhaaltje, een wel heel flauwe oplossing aan het eind, maar ondertussen valt er niet te ontkennen,, dat Shady El-Hamus een natuurtalent is, die een verhaal uitstekend in beeld kan brengen en de coleur locale van Amsterdam prima weet te treffen. Daarbij treft hij het ook, dat zijn broer en zijn vader uitstekende acteurs zijn, die fantastisch "naturel" kunnen acteren. Ik was aangenaam verrast. Dit gaat in de toekomst nog wat worden!
Een typisch Britse feel-good film, waarop de Engelsen blijkbaar het patent hebben. Je neemt een simpel gegeven (de terugkeer van de verloren zoon/in dit geval dochter), contracteert de crème-de-la crème van Britse actrices en Bingo!, daar is de volgende winner.
Wat is Beppie Melissen toch een dijk van een actrice. Met het grootste gemak zet ze allerlei types van vrouw op middelbare leeftijd geloofwaardig neer. Ook in deze productie is ze weer het stralende middelpunt. Natuurlijk is het een Nederlandse romkom, maar hier worden ons echte mensen van vlees en bloed voorgeschoteld en dat kunnen we van het meeste romkom aanbod bepaald niet zeggen. Kortom, een klein wonder: een Nederlandse romkom, die ik ruim voldoende beoordeel.
Helaas, ik heb geen Sky, maar heb ook gezien, dat dat nauwelijks iets extra's oplevert (ook geen prime of Disney). Wel een Pathe- en een Cineville kaart. Misschien wat ouderwets, maar ik vind een film in de bioscoop bekijken nog steeds de beste ervaring en maak daar dan ook optimaal gebruik van.
Klopt, als je alle omgeslagen boten onder één kopje wilt vangen. Ik bedoelde natuurlijk een film met dezelfde naam : " The Poseidon adventure" uit 1972 ( en het vervolg "Beyond the Poseidon adventure" uit 1979)
Het gezinsleven op de rails houden, als je man manisch-depressief is, lijkt een godsonmogelijke opgave. En dat is het ook in dit goedgeacteerde, maar loodzware drama. Zelfs als kijker, vraag je jezelf af, of je nog wel verder wilt kijken, zo moe wordt je van de man in kwestie. Daarom lijkt de film ook meer op een psychiatrische case-history dan op een speelfilm en ik weet niet of de gemiddelde filmbezoeker daarop zit te wachten.
Terwijl we dachten, dat "Welkom bij de Romeinen" van Nick Barentzen (en alle vervolgseries daarop) een orgineel idee was, om de jeugd op een grappige manier kennis te laten maken met de geschiedenis, blijkt dat dit concept al jaren via elk maar mogelijk medium populair was in Engeland onder de titel "Horrible Histories". Zo populair zelfs, dat er nu van een van de onderwerpen deze speelfilm gemaakt werd. Was dat een goed idee? Nee, want van een satire op de Romeinen, bedoeld voor de jeugd, kun je wel een halfuurs serie maken, maar 92 min. Is teveel van het goede! Een grabbelton aan ideeën van Monty Python, Mel Brooks, Asterix, "Carry On" films tot zelfs musicals is voor kleine sketches misschien leuk, maar ontaardt hier uiteindelijk weer in een tamelijk kinderachtig verhaaltje. Film was dus ook in Engeland een behoorlijke flop! (Een 5 voor de mislukte poging!)
Redelijke psychologische thriller, gemaakt voor de Franse tv. Jammer, dat daardoor alles in een format van 90 min. gepropt moet worden, waardoor er te weinig tijd is de karakters optimaal te ontwikkelen. De geloofwaardigheid van het verhaal lijdt daar wel onder. En behalve dat het verhaal zich afspeelt in de sneeuw, slaat de titel nergens op.
Tsjonge, jonge.. dan heb je een dijk van een cast, een ,op zich, aardig gegeven en dan maak je er zo'n rommeltje van! Slechte opbouw, een hopeloos scenario en een slechte acteursregie, waarbij bovendien 2 van de 4 top-of-the-bill sterren nauwelijks wat te doen hebben. Je moet toch wel een oen van een producent zijn om zoiets te financiëren! Gewoon niet kijken, zonde van je tijd !
Lekker oudbollig feel good programma, wat eigenlijk te truttig is voor woorden, maar op een of andere manier prettig wegkijkt. Je hoeft er bepaald niet voor thuis te blijven en de kans is groot, dat je naar een zoveelste herhaling kijkt, maar ach, het blijft aardig tv-behang.
Hopkins en Wahlberg? In welk deel dan?
Chevy Chase, een comedian met " Saturday Night Live" roots speelde Fletch in de gelijknamige film uit 1985 en inet vervolg "Fletch lives" Dit is dus een derde poging, waar we 34 jaar op hebben moeten wachtn. Was dat wachten de moeite waard? Nou, nee, wat we krijgen is een 2.0 versie van Chevy Chase, John Hamm, die het op zich aardig doet, maar het origineel niet kan vervangen. Dit was dus een prima film als tussendoortje, ook al omdat ie gratis was op Ziggo go in combinatie met Skyshowtime
Wat is dit in vredesnaam? Ik heb net gekromde tenen zitten kijken naar, ja naar......ik weet het eigenlijk niet. Maar dit is zo verschrikkelijk slecht, dat de 8e-groep toneelstukjes op de vrijdagmiddag hiermee vergeleken ware meesterwerken zijn. Dit kan je echt niet maken, van der Wal. Dit is koren op de molen van lieden, die de NPO maar willen afschaffen.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series