jotofilm heeft 5127 reactie(s) geplaatst.
Het zal allemaal best leuk zijn daar in ruigoord, maar via deze documentaire krijg ik weinig inzicht in het hoe, wat en waarom. Er worden mij wat vrolijke scenes voorgeschoteld, waarvan je na de zoveelste denkt: "Ja nou weet ik het wel, geef mij wat interessante inzichten".
Aardige documentaire over één van mijn favoriete acteurs,naar aanleiding van 30 jaar DOGMA 95, die een mooi rondje maakt door zijn professionele leven: begonnen als balletdanser tot zijn waanzinnige dans in de eindscene van "Druk". ARTE France is een specialist in het maken van bio's over filmacteur en dit is er één van. (Deze docu's zijn zeer regelmatig op Arte Duitsland te zien, maar hebben dan weer het nadeel van een Duitse nasynchronisatie)
Hopeloos saaie film, die eigenlijk in niets lijkt op zijn voorganger. Planning by the nummers, zodat de kassa misschien nog even rinkelt vanwege de titel. Te vergeten mislukking!
Wat heb ik gezien? Een adolescente, die uit huis geplaatst wordt, omdat samen wonen met haar nogal manipulatieve moeder niet ging, sterker nog: wie functioneert in deze samenstelling als ouder en wie als kind? In de noodopvang ontmoet ze allerlei andere probleem meiden, die eigenlijk alleen maar meer problemen voor haar opleveren. Bekend verhaal,dat eigenlijk weinig nieuwe inzichten oplevert, of het zou moeten zijn, dat je je problemen met veel expressieve dans weg kunt dansen. Niets aan te merken op de hoofdrol, maar Thekla Reuten vond ik verkeerd gecast en Rifka Lodeizen had een wel heel kleine rol. De rest van de cast ontsnapte helaas niet aan het niveau schooltoneel. Een lange 84 min.-zit!
Een dominee, wiens dochter op een brute manier wordt vermoord vecht tussen zijn wraakgevoelens en zijn bijbelse, pacifistische overtuiging Zijn geloof wordt aan het wankelen gebracht,als hij een inspecteur ontmoet, die de grenzen van zelfjustitie al lang is over gegaan. Harde, soms bijna sadistische wraakthriller, die heel wat verschillende aspecten uit de slashers van de jaren '8o probeert te combineren, met een bloederige finale. De gastoptredens en muziek van allerlei hard-metal sterren maken van het geheel een bizarre productie.
Merkwaardige "slasher", die ons in de eerste helft op een bijna documentaire-achtige manier het leven van sex-werkers laat zien, die hun beroep uitoefenen bij een wegrestaurant,waar ze passerende truckers "van dienst" zijn. In de tweede helft verandert de film in een rechtgeaarde jaren '80 "slasher", met alle kenmerken van een typische B-film.
Potverdikkie, moeten we toch nog naar het museum om werk van Niki de Saint Phalle te gaan bekijken, want de film presteert het, geen enkel werk van haar te laten zien. Nou is dat, gezien haar levensloop, misschien onvermijdelijk want de erven hebben waarschijnlijk zowieso geen toestemming gegeven voor de verfilming van haar levensverhaal, dus de rechten op haar werk waren waarschijnlijk ook niet voorhanden. En met de bizarre levensloop die we voorgeschoteld krijgen, kan ik me er daarbij ook nog wel wat bij voorstellen. Overigens, een boeiende, intense en goed geacteerde film.
Het is zover! Deze film van Wes Anderson had net zo goed in het museum "opgehangen" kunnen worden, in plaats van in de bioscoop vertoond te worden. Schitterende plaatjes, maar qua verhaal weinig inhou En als de scenes stuk voor stuk geintroduceerd worden door dozen, waar de scenes uit te voorschijn komen, weet je al, dat er weinig relatie tussen de verschillende "verhaaltjes" te bespeuren zal zijn. Ik zou willen zeggen: Wes, we hebben deze stijl nou uit ten treure gezien en vaak bewonderd, maar nu weten we het wel! Ga eens iets nieuws bedenken!
Lief verhaaltje wordt op de typisch Amerikaanse suikerzoete manier aan ons verteld, waarbij de "Nonnas" uit de titel geen moment de indruk geven mensen van vlees en bloed te zijn. Oudere actrices passen best in sommige films, maar hebben al snel de neiging te gaan overacten en dus stereotypen neer te zetten.Ook het magere verhaaltje zit helaas vol clichés. De oude tv-serie "Golden girls" was beduidend leuker.
De Dogma regels, opgesteld door ondermeer Thomas Vinterberg, die er mee begon in zijn film "Festen" werpen ook hier zijn vruchten af: de manier om drama in zijn essentie te laten zien, vol emotie, confronterend en levensecht.Een schitterende film, waarin de acteertalenten van een nog jonge Mads Mikkelsen en Nikolaj Lie Kaas al duidelijk aanwezig zijn! Een film, waar je gefascineerd uitkomt. Een essentiële re-release.
Tsja, wat moet je er eigenlijk nog over vertellen? Dat de film wel erg gehypt is? Dat we nu wel weten, dat Tom Cruise zijn stunts zelf doet? Dat Ethan Hunt aan het eind van de serie wordt gepresenteerd als onze nieuwe Lieve Heer, die over ons allen waakt? Ik weet het niet, maar we zijn ondertussen ver verwijderd van het uitstekende deel 1 van Brian de Palma! Dit is niets meer of minder dan een, veel te lange, reclame spot voor het product Tom Cruise. Een uur lang terugblikken, 2 oeverloos lang durende stunts (onderzeeër en vliegtuigje/parachute) en een slap humorloos verhaaltje maken de 2.50 uur vol. Voor mij, kortom, een behoorlijke teleurstelling!
Kijk dit is, hoe je een aardige horrorfilm moet maken. Het publiek mee laten zoeken, hoe het slachtoffer bloederig aan zijn eind komt en het dan net daarvoor toch nog op het verkeerde been zet. Heb me geen moment verveeld ( en overigens ook geen last gehad van de vaak genoemde slechte CGI effecten) Prima roller-coaster!
Een merkwaardige combinatie van keihard realisme, SF en horror en wat porno elementen vertelt het verhaal over de besognes van een groepje mensen uit een Mexicaans dorpje. Het zal allemaal ongetwijfeld diepere bedoelingen hebben, maar het kwam bij mij over als een rariteitenkabinet!
Waarschijnlijk had de scenarioschrijver net alle boeken van Franz Kafka gelezen, toen hij deze nachtmerrie op weg naar waanzin neerpende. Of is het een Lsd-trip? In ieder geval heeft de regisseur de juiste acteur gevonden, die deze waanzin kon verbeelden. Nicolas Cage is weer op de top van zijn kunnen in deze bijna surrealistische zoektocht naar verloren jeugd, mannelijkheid en werkelijkheid. Bizarre film, maar waarschijnlijk niet voor ieders meug.
Standaard romkom, die weinig nieuws oplevert, maar gelukkig gered wordt door prima acteurs.
Opgepompte LifeTime 13-in-een-dozijn thriller, die alles volgens de regeltjes afwerkt en dus geen enkel origineel idee oplevert. Professioneel ingeblikt, maar we hebben het al tientallen keren eerder gezien.
De volgende game verfilming, die voor geen meter werkt. Ik ben geen gamer, herken dus niets van de animatronics en vindt het zeker geen horrorfilm figuren. Neem daarbij het flutverhaaltje en je hebt een productie, die, vooral omdat ie van Blumhouse is, vreselijk tegenvalt. En dan te bedenken, dat er al weer een deel 2 geproduceerd is. Als dit het voorland van horrorfilms is, kunnen we dat genre van mijn lijst strepen !
Moeder en zoon ontdekken, dat hun, nogal narcistisch,"goed doen" voor de wereld, weinig te betekenen heeft, als het "goed doen" voor hun "eigen wereld" op een laag pitje staat. Aardig filmdebuut van Eisenberg, waarin allerlei thema's ter sprake komen,die pas in zijn tweede film "A real pain" beter uitgewerkt werden. Desalniettemin een fantastische hoofdrol voor Julianne Moore in deze satire op een gemankeerd gezinsleven.
En je beoordeling?
Een psychologisch overlevingsdrama, dat zich voornamelijk afspeelt in de hersenspinsels van de hoofdrolspeler. Knap geacteerd, maar het einde leverde bij mij toch wel vraagtekens op.
Weer eens wat anders: Een speelfilm maken over een mislukte diefstal van waardevolle boeken uit een bibliotheek in Kentucky en het geheel laten becommentariëren door de echte dieven, die er net 7 jaar gevangenisstraf op hadden zitten. Even lastig om in 't verhaal te komen (zie Jan Schoofs hierboven), maar daarna boeiend om te zien, hoe 4 gesjeesde studenten dit absurde plan op een ongelooflijk amateuristische manier tot een goed einde trachten te brengen.
Prima show over omgekeerde "dingen des levens" Da's ook waar de politiek eens over zou moeten gaan.
Een bijzondere combinatie van een horrorfilm met een survival thriller. Door de broeierige sfeer in combinatie met de soundtrack en uitstekende acteurs is het een uitstekende, spannende film geworden over een familie, die met hun minieme inkomsten moet zien te overleven in een angstaanjagende wildernis.
Bij de NOS moet 500 miljoen bezuinigd worden. Prima, maar hoe lang gaat het duren, voordat het Nederlands Filmfonds eens een veeg uit de pan krijgt? Welke mafkees vindt het noodzakelijk dit soort wanproducten te subsidieren? Een stukje schooltoneel, in scene gezet door de plattelandstoneelvereniging,"acteurs", die geen zin naturel uit hun mond kunnen krijgen, kortom, alles op niveau "Bassie en Adriaan". Maar goed, de hele productie zal er een gezellige vakantie in Frankrijk aan over hebben gehouden. Wanneer worden we eens bevrijd van dit soort malligheid?
Weird! Da's, wat we al na 3 minuten kunnen concluderen, als onze "held" op zijn motor vanuit zijn antiek shop per motor oeverloos door Manchester rijdt en een vrouw zich voor een kerkdeur uitkleedt en naakt de straat oversteekt. Een signaal? Een vooraankondiging van komende gebeurtenissen? Niets van dat alles! Blijkbaar een gewoon straatbeeld!? Na 10 min. aan Engels landschap wordt de motor van onze held bij een benzine station in elkaar gereden en lift hij verder mee met de veroorzaker van het ongeluk, die op zoek is naar haar zuster.Op zoek naar het adres komen ze landbouwers tegen, die een machine ( bouwjaar 20 b.c.) uitproberen, die insecten hun eigen soort laat vernietigen. Nee, niet schadelijk voor de mens!!! Daarna begint alle, behoorlijk door Netflix gecensureerde ellende. Onlogisch, slecht in scene gezet, te snel afgespeeld ( sneller dan 24 p sec) en met acteurs, waarvan je hoopt, dat ze maar rap gezombiet worden.En dan hebben we het nog niet eens over de allerbelabberste Engelse na-synchronisatie gehad. Collins hierboven heeft helemaal gelijk: eigenlijk een prul van een film en niet alleen vanwege de censuur. Onbegrijpelijk, dat deze film zo hoog gewaardeerd wordt.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series