Movielover heeft 1886 reactie(s) geplaatst.
Aparte film. Wel eens eerder gezien, maar ik kan me niet herinneren dat deze zo gek is. Ook in deze film van David Lynch wordt in het duister het spoor via de middenstrepen van een autoweg gevolgd. Dit keer trager gefilmd. De film speelt zich af in Hollywood, maar eigenlijk weet je niet waar je bent. Net als de twee prachtige hoofdrolspeler die elkaar ontdekken, dicht op elkaar komen en weer van elkaar verwijderd raken, niet weten waar ze zijn. Als kijker kom ik er ook niet echt achter. Ongemakkelijke kijkervaring.
Zombies in overtreffende trap. Brad Pitt brengt redding. Matig verhaal, wel veel spektakel.
Regisseur Diederik Koopal is bekend van twee films én van reclames. O.a. Rolo met de olifant. De Marathon gaat over mannen die zich willen bewijzen. Een beetje manneneigen. Volgens Netflix kijkers de beste Nederlandse film ooit. Tsja, op Netflix kun je niet alles zien.
Regisseur Diederik Koopal is bekend van twee films én van reclames. O.a. Rolo met de olifant. Bloed, zweet en tranen gaat over het tragische leven van André Hazes.
Een film uit 1909 over Marinus van der Lubbe? 1909 is zijn geboortedatum. Eens kijken of FV reacties leest en corrigeert🤭
Een film van Doug Liman die door critici voor het plot, de regie, de actiescènes en de uitvoeringen werd geprezen. Het schrijven van het script was geen eenvoudige opgave. Het had nog geen bevredigend einde en ondanks dat de producenten en studiobestuurders zich zorgen maakten over het starten van de opnames zonder een vaststaand einde, koos Liman ervoor om het script af te maken tijdens de opnames(wikipedia).
Liefhebber van de films van Denis Villeneuve en ook deze past goed in het rijtje. Arrival werd lovend ontvangen door critici, met name voor Adams' optreden, Villeneuve's regie en de verkenning van de film van communicatie met buitenaardse intelligentie. Het bijzondere is toch dat het niet duidelijk is of de Aliens goed of kwaad in de zin hebben en dat ze eerst via ratio en communicatie begrepen moeten worden. Een mooie tussenweg.
Vanwege het succes is de Nederlandse Floris bedacht.
Goeie herinnering aan het bijbehorende liedje. We zongen: "ik ben Thierry de slingeraar, ik schop de hele school bij elkaar, ik zet de meester in de hoek.....". Een soort vroege 'i don't need no education' . Of eerder nog:'School's out for Summer'.
Floris was in 1969 het best bekeken programma op de Nederlandse televisie. Hierboven bij FV staat Paul Verhoeven niet als regisseur vermeld, maar dat was hij wel. Hij overschreed het budget met 300 procent, wat ook de reden was dat er na 12 afleveringen geen vervolg kwam.
De muziek van André Hazes wordt nog steeds uit volle borst gezongen. Ik doe er niet aan mee.
Je kunt al aan de beschrijving van FV zien dat het verhaal van deze film niet overhoudt. De beelden zijn prachtig maar wat heb je daaraan? In de 1e film wordt een mens een avatar, zeg maar een beter wezen dan de mens nu is. In deze 2e zijn de avatars net mensen met hun jaloezie en gebreken. De 3 volgende films staan al ingeboekt: deel 5 in 2031.
De meest succesvolle film van Don Siegel. Net als in een aantal andere films had hij hier een goede samenwerking met Clint Eastwood.
Eastwood bewonderde Siegel als regisseur, vooral vanwege zijn efficiënte manier van filmen. De acteur had genoeg van regisseurs die eindeloos veel opnames nodig hadden voor één scène en vaak ver over hun budget gingen. Eastwood wilde films maken die vakkundig werden gemaakt, snel en binnen het budget. Hij zag Siegel als zijn leermeester om het vak van regisseur onder de knie te krijgen (wikipedia).
In de bioscoop of thuis voor de tv kan je deze film als een spannende fantasie over je heen laten komen. Achter de schermen is er een voorbereidend en uitvoerend werk verricht wat nauwelijks voorstelbaar is.
Zo zijn de apen digitaal gecreëerd door de techniek van Motion Capture. Bij motion capture-sessies worden de bewegingen van een of meer acteurs vele malen per seconde gesampled. Het doel van motion capture is om alleen de bewegingen van de acteur vast te leggen, niet hun visuele verschijning (wikipedia).
En dit is nog maar een beetje info over de techniek....snel weer terug naar de fantasie.
Vermakelijk om naar te kijken. Een aardig verteld verhaal met een wat mager slot. Goed camerawerk van Jan de Bont. Opgenomen in Gouda.
Best goed gefilmd. Alles in de tijd zien. Ik vind het wel spectaculair.
Aardig gefilmd. De eindscene stelt teleur, maar het ongemakkelijke geflirt is goed verbeeld.
Een korte film in zwart wit met een tekst van Faulkner als inspiratie. Met een paar mooie existentiële overdenkingen. Toch gek om jezelf te zien met je liefje.
Zwart wit film. Doet aan als een film rond 1930, net na afloop van de stomme film.
Een filmische oefening. Een kopje koffie met wat fantasie.
Behoorlijk geweldadige film waar bij het geweld wordt gerechtvaardigd door de aanpak van schurken en het nemen van wraak. Uitoefening van de plicht met de meest moderne robottechniek en reageren vanuit menselijke gevoelens raken verstrikt. Het verhaal is geschreven door Michael Miner en Edward Neumeier.
De film is geregisseerd door Paul Verhoeven met camerawerk van Jan de Bont en Jost Vacano. De muziek is van Basil Poledouris. De film speelt in een dystopische versie van de Amerikaanse stad Detroit, Michigan, ergens in de nabije toekomst.
Tijdens het Nederlands Filmfestival van 2008 werd Zwartboek verkozen tot beste Nederlandse film aller tijden. We zijn nu 17 jaar verder. Is dat nog steeds zo?
Haar met een Gouden Kalf bekroonde rol in Zwartboek (2006) betekende voor Carice van Houten de start van een internationale carrière. De doorslag om ooit actrice te worden gaf was voor haar het zien van de musicalfilm Annie (1982). "Ik trek de kleren aan van mijn personage en zeg haar teksten, maar verder ben ik gewoon mezelf. Ik transformeer nooit helemaal tot een ander iemand"
Het grote voordeel bij die realisatie was dat Michael Mann de film eigenlijk eerder al eens gedraaid had. In 1989 bracht hij ‘L.A. Takedown’ uit, hetzelfde verhaal maar met een veel kleiner budget gemaakt. Uit die ervaring had hij geleerd: voor ‘Heat’ trok Mann de straat op, voor draaidagen op locatie in plaats van in een studio. Om zo realistisch mogelijke actiescènes te verkrijgen verplichtte hij al zijn acteurs om schiettraining te volgen en plaatste hij bijkomende microfoons in de straten van L.A., waardoor de vuurgevechten nog meer impact kregen. Een investering die loonde (Pickx)
Dante Spinotti (Tolmezzo, 22 augustus 1943) is een Italiaanse cameraman. Spinotti is vooral bekend om de films The Insider (1999), Heat (1995) en L.A. Confidential (1997). Vanaf 1986 werkte voor het eerst samen met Mann. Spinotti viel (ook in Heat) vooral op omwille van de blauwe kleurenfilters die hij gebruikt. De steriele omgeving die zo gecreëerd wordt, gebruikt de regisseur om z'n personages emotioneel te ontleden naar het publiek toe. Spinotti staat dan ook bekend om het realisme dat hij in z'n werk legt (wikipedia).
Vooraf was het veel zorg vanuit de fossiele industrie op deze film. Er werd stemming gemaakt en er werd zendtijd voor reclame tijdens deze film ingekocht.
Gus Green Van Sant Jr. (geboren op 24 juli 1952) is een Amerikaanse filmmaker, fotograaf, schilder en muzikant die lof heeft verdiend als onafhankelijk filmmaker. Zijn films gaan doorgaans over thema's van gemarginaliseerde subculturen.
Niet gek op musicals, het zingen vertraagt de vaart in het verhaal. Qua vormgeving en casting heel mooi met zeer actueel thema. Mensen creëren hun eigen heksen.
Nee joh, gewoon nieuwsgierig naar Film. Die begint meteen emotionele indruk op mij als kijker, vervolgens word ik nieuwsgierig naar de bedoeling van de maker, hoe de acteurs daar uitdrukking aangeven, op welke wijze de cameraploeg dat opneemt etc. Meerdere lagen dus. Per film onderzoek ik steeds een laag.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series