Movielover heeft 1985 reactie(s) geplaatst.
Ook kinderen hoeven Jerusalem niet te bevrijden.
Vanwege de film Leon kan Luc Besson niet veel bij mij fout doen. Lucy is iets minder maar met Scarlett Johansson (Lucy) en Morgan Freeman nog steeds erg goed. De mens gebruikt maar 10 % van zijn hersencapaciteit (en wat nou als dat er 100 worden? En daardoor dichter bij God? In de wereld van Besson wordt dat aan een vrouw toebedeeld op zo'n manier dat het er voor mannen niet rooskleurig uitziet.
Mijn vraag is nog welk deel van de 10% hersens stelt vast dat 90% ongebruikt is? Lucy kan het weten.
Een film vol goede bedoelingen over het nemen van afscheid, gefilmd in een onveilig land, waarschijnlijk low budget, waar je als kijker toch enig geduld bij moet hebben. Rayan speelt ontwapenend.
Best vermakelijk maar inmiddels zonder Matthijs van Nieuwkerk
Vedder heeft een opdracht om een kraak uit de een viool te halen. Het ding gaat meerdere in en uit elkaar, hij krijgt het niet voor elkaar. Het is zijn enige klant, verder komt er niemand als klant de winkel. Zijn zoon komt ook vertellen dat hij zijn eigen leven gaat leiden. Zo zit hij gevangen in zijn huis én in zijn werk.
In deze film transformeert Jason Statham van een zwerver in een goed geklede Engelse vechtjas die wat onrecht gaat rechtzetten. Het geweld krijgt een goedmakend sausje door het contact met een non.
In deze sf hebben de aliens geen goede bedoelingen. Echt iets anders dan E.T.(1982) en meer richting de film Alien uit 1979. Waarom is er een verschuiving van een zachtaardig naar een meer gewelddadig karakter van de aliens?
In een onderzoek (bachelor geschiedenis; N. Kooi, juni 2023) wordt het volgende geciteerd: De verhalen waarin aliens naar de mensheid toekomen of wij, mensen, de aliens opzoeken, zitten gevuld met historische weerspiegelingen van de mensheid zelf. Slusser en Rabkin stellen hierbij dat alienverhalen ons leren over onze acties, hopen en angsten. Wetenschappers Heidi Kaye en I. Q. Hunter haken bij dit idee aan en voegen toe dat het gehele concept van de ‘alien’ gebaseerd wordt op de definitie over onszelf door de ‘ander’ te definiëren.
Best interessant. Blijkbaar verschuift de het denken over hoe we tegen onszelf aankijken in de loop van de tijd. Niet perse een optimistische ontwikkeling, maar wellicht wel een mooie spiegel.
Fan van Theo Maassen. Best 24 uur mee uit te houden.
Eventjes heel populair. Zelf niet zo'n fan van Diederik Ebbinge
Goede regisseur, ook met een liefde voor de schrijver Louis Couperus
Mooie zwart-wit film. Fraaie enscenering. Aan het begin is een mooie verzameling van het beste van de Franse schilderkunst te zien. De vrouwelijk conservator geeft er een mooie omschrijving bij. Je zou het kunnen omschrijven als de ziel van de natie. Ook al hebben veel mensen weinig aandacht voor kunst. De Duitsers willen met deze Glory of Franch aan de haal. Paul Labiche (Burt Lancaster) is ontvankelijk voor het pleidooi en de hint van de conservator en bereidt een sabotage voor. Met als gevolg haast een onnavolgbaar gedoe met treinen en wissels. In één daarvan is de kunst verborgen. De Duitsers zijn makkelijk te misleiden.
Aan het begin van de film worden de Franse spoorwegen bedankt en dat is meer dan terecht.
Steeds hetzelfde format. Ergens wordt er een dreigende puinhoop gecreëerd en moet iemand wat doms worden gedaan.
Een korte film door 15 mensen op Imdb met een 8,9 gewaardeerd. Op you tube een korte trailer waar de eenzaamheid wel duidelijk zichtbaar niet maar de hoop niet. Waar is de film wel te zien?
Geslaagde, ophartige film.
17 dec 24 zijn Huub Stapel en Tatum Dagelet bij Eva te gast om te praten over Amsterdamned 2. Omdat er nog een scène nodig is met blaadjes aan de bomen is het wachten op het voorjaar met een premiere eind 2025.
Een film met André van Duin. Die kan ik niet anders zien dan een creatieve lolbroek van enigzins volkse humor.
De film balanceert letterlijk en figuurlijk in riskant evenwicht.
Gisteren door een vriend getipt op nog eens naar de playlist bij deze film te luisteren. Een aanrader dus.
Is het veilig? Nee, het is absoluut niet veilig. Spannende thriller met een hoofdrol voor Dustin Hoffmann.
Het deel van de film wat zich in de bioscoop afspeelt, laat letterlijk en figuurlijk zien hoe explosief film kan zijn. Er komt veel samen: de 'grandeur' van een kleine filmzaal, de vertoning van een film, het misbruik wat met film gedaan kan worden (waar de Duitsers volop gebruik van hebben gemaakt), maar ook de brandgevaarlijkheid van het oude filmmateriaal. En daarnaast ook vergankelijk. Vele oude filmbeelden zijn vergaan of vragen herhaaldelijk deskundige conservering. In eye, filmmuseum Amsterdam, wordt het mooi uitgelegd.
Leuk om te zien, fijne vrolijkheid. Ik was er al snel te oud voor.
Er kan natuurlijk heel veel tussen liefde komen. Een miljoen dollar is een van de mogelijkheden, maar het is toch vooral gevoel en aantrekkingskracht. Dat is niet perse aan een persoon verbonden.
Geslaagde film. Super actueel.
Het tot een verbeelding sprekend verhaal. Goud waard, zo'n geweldige klassieker. Door Walt Disney redelijk goed verfilmd.
Kan de onsterfelijkheid van Wolverine opgedaan worden gemaakt? In ieder geval wordt hij kwetsbaarder en gevaarlijker dan ooit.
Zwaarmoedige film met serieus kijkende acteurs. Alles is zo zorgelijk.
Terzijde: benieuwd naar Abdul Alhazred. Komt voor in de Marvel comics maar volgens mij niet in de films.
Bron wikipedia) 'Alhazred is een vaste superschurk geworden in het Marvel Universum, en een vaste vijand van onder andere Wolverine. Alhazred, alias "de gekke/gestoorde Arabier", is een personage bedacht door de Amerikaanse schrijver H. P. Lovecraft jaren 20 van de vorige eeuw'. Ik lees nu zijn verhalen, ooit geïnspireerd door het uitstekende essay van Houellebecq over deze schrijver.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series