Movielover heeft 1955 reactie(s) geplaatst.
Heerlijk rauwe film en zo aandoenlijk geacteerd. Een situatie van Mice and Men van John Steinbeck. Alleen is hier de kleine man de goedzak en de goedgelovige. Hij neemt wraak maar niet op de manier die hij zelf voor ogen had. Hij weet niet hoe het verder moet en ik als kijker ook niet.
Het kan bij het oordeel over deze film gaan over of de film op feiten is gebaseerd of over dat Benedetta echt door tekenen van God of Jezus is aangeraakt. Dat hoeft niet want het geloof is sowieso fictie dus gaat het in de film eerder over lichamelijk verlangen, vrouwenliefde en mannenmacht. Als het toch over Jezus moet gaan dan "deelt hij zijn liefde graag met de hele mensheid". In deze moderne tijd kijken we wat meewarig naar de keuze voor het leven in het klooster, maar in essentie komt het neer op "dat ik maar één leven heb en voor het klooster heb gekozen. Of het klooster koos mij". Mooie thema's, mooi gefilmd, onderhoudend om naar te kijken.
Best wel goede actie. Volgens mij hebben een aantal Mission Impossible's hier inspiratie aan ontleend.
Aangrijpend. Door de eerlijk gefilmde seksscenes wordt de film pas overtuigend. De opvlammende hartstocht met haar stiefzoon Gustave ontregeld het leven van Anne volledig en voor altijd. Ze denkt eruit te komen door hard te liegen, maar de verwijdering tussen haar en haar man is hard en onvermijdelijk ook al blijven ze samen. Ook Gustave ziet geen toekomst meer.
SF Films gaan meestal over dat de aarde en of het menselijk leven op het punt staan om vernietigd te worden. De vraag in deze film is of de mens waarde heeft om gered te worden. The fifth element Leeloe - onontbeerlijk om voor het redden van de wereld - vindt mensen maar raar. "Jullie maken alleen maar dingen die vernietigen". De gemenerik heeft als argument: "Door af en toe iets te vernietigen, bevorder ik het leven". Gelukkig kan Bruce Willis helpen door het benoemen van de goede en mooie kanten van het leven.
En ondertussen kan de regisseur uitpakken met vermakelijke actiebeelden.
In zijn 1e film(?) oefende Besson al met sf. Helaas heb ik die nog niet gezien dus kan ik niet beoordelen in de context. De trailer is een aaneenschakeling van prachtige zwart-wit foto's maar die maken me niet veel wijzer.
Typische Warmerdam. Lekkere gekke film, naar het einde toe ging de vaart er wat uit.
Ik was 11 jaar toen deze film uitkwam maar zie deze nu pas. Bijzonder getroffen door de muziek en hoe deze is verweven met de film. Opvallend hoe mooie vrouwen - als in Hoepla van Wim T Schipper - door het beeld dartelen.
Een politieagent van het vaste land onderzoekt een mogelijke moord op Summerisle. Gaandeweg het verhaal is hij steeds minder bezig met de moordzaak maar meer en meer met de in zijn ogen losbandige praktijken. De agent kan zijn christelijke waarden niet verenigen met de beleden natuurgodsdienst op het eiland.
Wat wil de film zeggen? Een uitspraak van Lord Summerisle in de film:"Ik mag dan een ongelovige zijn, maar ik ben geen onverlichte". In uitleg over de film is het volgende op Wikipedia te vinden: 'Summerisle' lijkt toe aan een andere nostalgie, het verlangen van de rondzwervende Schot naar zijn vaderland. Een natie, een thuis, een gouden eeuw: dit zijn onvermijdelijk ficties, dus waarom zouden we er niet vergezochte en utopische ficties van maken in plaats van beperkte, op feiten gebaseerde ficties?"
Agenten zijn er om je beschermen. Wie beschermt ons tegen de agenten? Het gaat over een maatschappij die valt en onderweg, om zichzelf aan te bemoedigen, zegt: "Tot nu toe gaat het goed. Het gaat niet om hoe je valt, maar hoe je neerkomt".
Confronterende film. Zie ook Les Misérables.
Een film die stevig onder je huid gaat zitten. Alle mannen opgepast.
Goede actie zonder veel diepgang. Net als de juf met een glimlach naar Jason Statham kijken.
Op den duur wat zoetjes. Wel met mooie kern: Hoe kun je als man een vrouw echt goed begrijpen en aanvoelen. Een aanbeveling is om Lady's Chatterley Lover 2x te lezen.
Deze film is uit mijn geboortejaar. In perspectief van de tijd gezien nog te doen. Gezien dat jaar een prima film. Nadeel is dat de vrouw als sekssymbool wordt neergezet en dat het tegelijkertijd nogal preuts is gefilmd. De man is de held die een schurk bestrijdt, zie hiervoor ook de supeman-animaties uit de jaren 40. Ik heb een keer een boek van Ian Fleming proberen te lezen maar dat kon me niet zo boeien.
Het liefje gaat dood, de twee minnaars hebben geen tijd voor verdriet. Echte mannen. Film al meerdere keren gezien, steeds fijn om naar te kijken. Dat komt vast door Kevin Coster.
Spannende, onderhoudende film.
Prachtig hoe Amy zelf wordt bedrogen, haar geld kwijt raakt, maar zich dan meesterlijk herpakt. Omdat niet alle beelden 'waar' zijn (Nick ontkent overtuigend Amy niet te hebben geslagen, wat we wel als kijker krijgen te zien, mogelijk als fantasie van Amy), dus wat is nu echt in deze film? Dat maakt de film ook goed genoeg om nog een keer te zien.
Eenmaal crimineel, altijd crimineel. Of je nu wilt of niet.
"Ik heb weinig nodig". "Om gelukkig te zijn?" . "Om te overleven". Een dialoog in de film. Alles kan kapot en dat gebeurt ook in deze film.
"Alles wat verschrikkelijk is, heeft onze liefde nodig". Het blijkt allemaal verschrikkelijk, geen liefde die het kan redden.....
"Alles kan zomaar mis gaan. En dat geldt voor iedereen".
Een film vol met confabulatie en tegenoverdracht🙃. Kijkt lekker weg. Mike is vet narcist en femicide en ziet zijn kans schoon om de aan geheugenverlies lijdende aantrekkelijke Christine aan zich te binden en accepteert geen nee. "We gaan samen of we gaan niet".
Ik had aan het eind nog een plotwending verwacht. Liep daardoor iets te zoet af.
Het Elysium in de ruimte ziet eruit zoals moderne stedenbouwkundigen tegenwoordig de nieuwe stad verbeelden. Terwijl het leven op aarde is als leven in Gazastad (hoe lang duurt de slachtpartij daar nu al?) De vraag is waar het hart klopt, de echte liefde stroomt en waar de held of verkozene bereid is om voor te sterven.
Is dat wat de mensheid en het leven op aarde nodig heeft?
Bedankt voor de tip. Niet bewust de wens om te verklappen.
Lekkere actie. "Het is nooit te laat en je moet blijven proberen". Aangemoedigd door cheerleaders wordt de op hol geslagen trein gestopt en de relatie komt goed. Wel een heel dun romantisch laagje.
Ben je de persoon die in wonderen gelooft? Of de persoon die gewoon mazzel heeft? Toeval blijkt niet te bestaan. Door de dood van zijn vrouw is Dominee Graham zijn geloof in God kwijt. Geen toeval want daardoor kan het zoontje juist gered worden van een achtergebleven alien. Een spannende, mooie film, maar het blijft wel zoeken waarom 'God,' het dan op deze manier duidelijk moet maken.
Façades is een goed gekozen naam. Wat houden we op in onze relaties? "Als mensen elkaar nu eenmaal graag zien moet je daar ruimte aan geven"
Best een lastige klus om een ongeloofwaardig, nooit gebeurd verhaal, geloofwaardig te verfilmen. Dat lukt dus ook niet. Omdat de goden van de farao niks kunnen, winnen de Hebreeuwen. Is dat door hun God of toch door Mozes? In ieder geval stelt Mozes het bij hereniging aan zijn vrouw - naar het einde van de film - voor als 'mijn volk' en niet als volk van God. Nb. Zie ook dezelfde fout in de film Harriet: ons volk.
"Losse eindjes opruimen". Voor mij niet echt een topper. Ongeloofwaardig aan het eind.
Niet echt enthousiast. De ondersteunende muziek zeurt regelmatig. Het plot is ongeloofwaardig. Waarom daar op die onstuimige locatie? Wellicht goed voor de actie maar slecht voor het verhaal. Op de grond stormt het en beuken de golven tegen de kustlijn. Maar boven op de toren lijkt er nauwelijks wind. Een slecht idee om daar als een sniper te gaan zitten....
Het lukte me nog niet om de film af te kijken.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series