Collins heeft 754 reactie(s) geplaatst.
Sinds Stranger Things heeft David Harbour de rollen voor het uitzoeken en hier laat hij weer even zien waarom hij dat verdient. Als Santa gaat hij helemaal los in deze erg leuke atypische kerstfilm die ook een ode is aan andere kersttoppers (lees hierboven maar welke ;)). De acteurs hebben er allemaal duidelijk zin in, de lol en energie spat van het scherm af. Dit soort kerstfilms mag vaker gemaakt worden, ho ho ho!
Ricky Gervais, altijd goed en scherp. De mens helpt zichzelf en de wereld om zich heen om zeep. Maar wat of wie zal het laatste zetje geven? Het klimaat? Een pandemie? Dat we te overgevoelig zijn geworden, niet meer snappen wat satire is, en elkaar daardoor niet meer begrijpen? Aan Gervais kan je dat soort onderwerpen wel overlaten. Niet z'n beste show, maar zeker een ruime voldoende waard.
Deze special nodigt niet bepaald uit om de serie te gaan kijken. In geen enkel opzicht boeiend en grappig.
En daar hebben we de zoveelste slappe variant op Scream. De eerste 45 minuten zijn dodelijk saai, daarna wordt het vooral strontvervelend en voorspelbaar. Het kerstthema voegt ook niks toe. Een 4 van mij omdat het kerst is (anders was het een 2 geweest).
Zack Snyders interpretatie van Star Wars is spectaculair en visueel prachtig, maar met zo'n enorm budget had er wel wat meer aandacht geschonken mogen worden aan het script. De zoektocht naar hulp wordt wel heel kort door de bocht gebracht, terwijl die juist gebruikt had kunnen worden voor het uitwerken van de diverse karakters. Nu hebben de meeste hoofdrolspelers na twee uur en vijftien minuten nog steeds de inhoud en diepgang van een zakje paprikachips. Neemt overigens niet weg dat ik de film vanwege al het spektakel in een zucht uitkeek en ik benieuwd ben of we in het tweede deel nog wel wat meer te weten komen over al die 'legendarische' strijders. Al ben ik er vanwege Snyders reputatie op dat gebied bang voor dat het een herhaling van zetten wordt.
Rare en overbodige mix van The X-Files, Independence Day en Alien (al beledig ik die films en serie daarmee, sorry) die vooral ergernis oproept. Dat komt omdat de hoofdpersonen (een stelletje irritante jongeren natuurlijk, what else) zo nietszeggend zijn, dat je alleen maar hoopt dat de aliens snel korte metten met ze maken. Helaas doen ze daar 100 minuten over. Boodschap aan de aliens: voortaan wat sneller graag, want dan heb ik nog wat tijd over voor een film die wel de moeite waard is.
Redelijk, maar verre van hoogstaand. Het begint allemaal nogal standaard met een groep vervelende personen die een bootreisje gaan maken en waar je je binnen een half uur al dood aan ergert. Het wordt daarna interessanter als je in de 'loop' belandt, maar als je als filmmaker aan zoiets begint, zorg dan dat je voor de samenhang ook echt aandacht besteedt aan alle details en dat is niet gebeurd, er zitten gewoonweg te veel gaten en onduidelijkheden in het 'verhaal' (als je het zo mag noemen).
Want uiteindelijk zit je te kijken naar een vrouw die haar kind de dood in jaagt, dan doodleuk op een plezierreisje gaat met vrienden en deze vervolgens zonder reden vermoordt (de 'loop' moet namelijk ooit ergens begonnen zijn), tja... dat is allemaal zo vergezocht (zo niet onzinnig) en maakt de film niet zo mysterieus en doordacht als deze zich doet voorkomen.
Het eerste deel heeft nog een redelijke opbouw met een zekere spanning, halverwege val je bijna in slaap, waarna het tenslotte in een complete chaos ontaardt zonder enige logica. Hoe hebben ze Val Kilmer in godsnaam zo ver gekregen om hieraan mee te doen? Of moet hij de centjes ook al bij elkaar schrapen? In ieder geval kan deze film ook weer bijgeplaatst worden in het rijtje van 'had meer ingezeten'.
Aardige variant op de klassieke Dracula-films. Dracula is dit keer een echt monster, en niet de obscure graaf waar nog een gesprek mee te voeren valt. Op zich prima, en het vrachtschip als plaats van handeling is ook goed gekozen. Maar het duurt allemaal wel te lang, de overload aan sentimentele scènes komt de spanning niet ten goede, een half uur had er makkelijk vanaf gekund. Ik had van de regisseur van The Troll Hunter (ga die zien!) toch iets meer verwacht.
Aan de vormgeving is nog wat tijd en geld besteed, maar verder is het allemaal van een zeer bedenkelijk niveau. Scholierentoneel is hierbij vergeleken Oscarwaardig. En het ergste is nog, dat er gehint wordt op een vervolg. Ik adviseer: blijf ver van deze film vandaan!
Je vraagt je soms wel eens af wat je moet kunnen om scenarioschrijver te worden. Nou, heel weinig dus, dat bewijst deze slappe kidnapfilm wel weer. Na een half uur begon de ergernis het al over te nemen van de spanning, en dat gevoel ging niet meer weg. Een paar duizendjes extra uitgeven aan wat special effects van acceptabele kwaliteit was ook geen slecht idee geweest. Dit is allemaal al veel vaker veel beter gedaan.
Typische Landkrimi met alle kenmerken die daar bij horen: een klein conservatief bergdorpje met dorpsbewoners die het niet zo hebben op invloeden van buitenaf, veel onderlinge intriges die men 'in gezamenlijkheid wel oplost', en dan een moord die alles op z'n kop zet. Tussendoor worden Karintische tradities en gerechten flink gepromoot, en passeert er natuurlijk ook nog een karrevracht aan mooie bergbeelden de revue. Aan het verhaal schort wel het een en ander, en de editing is warrig uitgevoerd, maar dit soort films is altijd wel genoeg voor een kleine voldoende.
Wat een ongelofelijk irritante en vermoeiende film, je wordt als kijker gewoon als een idioot behandeld. Gooi een seriemoordenaar met 948 levens, een zwakzinnig politiecorps (ze hadden beter de parkeerhandhaving op de moordenaar af kunnen sturen) en wat debiele tieners bij elkaar, laat die de meest stompzinnige dialogen met elkaar voeren, laat de politie eindeloos in elke voorspelbare val van de moordenaar trappen en sluit dan tenslotte af met een einde dat zelfs Ed Wood niet zou verzinnen, dat is het zo'n beetje. Zelfs de kills zijn nogal simpel en weinig origineel. Snel verbieden deze film, voordat iemand op het idee komt om een vervolg te maken.
Een getraumatiseerde jonge vrouw krijgt de opdracht om een oude molen te restaureren en hoopt daarmee haar leven weer een beetje op de rails te krijgen... en toen raakte ik het spoor volledig bijster. En ik ben niet de enige blijkbaar, want de synopsis hierboven klopt ook van geen kant. De regisseur moet de verdovende middelen maar laten liggen bij het maken van zijn volgende film.
Voor de gore zit je hier wel aardig, en de geflipte Kerstman ziet er ook wel angstaanjagend uit. Maar verder... tja, verder spat de knulligheid en het amateurisme er weer vanaf. Iedereen speelt een karikatuur van zichzelf en het halfbakken komische toontje komt niet over. Al met al weer zo'n slasherfilm waar meer in had gezeten. De regisseur moet, ook gezien de rest van z'n erbarmelijke repertoire, duidelijk eens volwassen gaan worden. Wat verder opmerkelijk is, is dat Prime deze film over een paar dagen van z'n platform haalt, terwijl de echte kerstperiode op het punt van beginnen staat... bijzondere timing.
Waar het tweede deel nog een onbehouwen schiettent was, pakt het succesvolle duo Fuqua-Washington het hier wat anders aan door dit derde deel rustig en gedegen op te bouwen tot het kookpunt waarop Washington als 'Equalizer' de verhoudingen natuurlijk weer gelijk trekt. Prachtig camerawerk ook in het nog prachtigere Atrani, dat hier voor de gelegenheid Altamonte is genoemd. Het enige minpunt is dat de trilogie nu ten einde is.
Volslagen idiote film, vol met volslagen idiote scènes en een scenario dat kant noch wal raakt. Gezien de dialogen en de manier waarop alles in beeld komt, waande de regisseur zich een soort Tarantino, maar als je naar z'n carrière kijkt, heeft hij sinds z'n officiële debuutfilm in 2003 eigenlijk nooit meer iets acceptabels afgeleverd. Toch bijzonder, aangezien hij hier de beschikking had over topacteurs als Patrick Wilson (The Conjuring & Insidious), James Belushi (Sahara & Twin Peaks) en Ian McShane (John Wick). Al met al een rare film waar je niet voor thuis hoeft te blijven.
Bijzonder matig. Het nogal simpele verhaaltje over een conflict tussen grootgrondbezitters en immigranten in Wyoming wordt onnodig breed uitgesmeerd in lange, groots opgezette scènes, waarvan er veel ook helemaal niks toevoegen. Er is werkelijk niet doorheen te komen. Het eindgevecht en de laatste paar scènes zijn zelfs een complete chaos. Regisseur Michael Cimino had het een beetje hoog in z'n bol en wilde na The Deer Hunter van Heaven's Gate een nog groter meesterwerk maken, maar de film werd een gigantisch fiasco. De initiële versie van meer dan vijf uur (!!) lang werd niet geaccepteerd door de studio, een tweede versie van ruim drieënhalf uur werd al na een week uit de bioscoop gehaald en de derde versie van nog 'maar' tweeënhalf uur lang werd ook niet gepruimd door het publiek. De filmstudio United Artists ging financieel kapot aan de film en moest worden verkocht, maar een nog groter gevolg van deze mislukking was dat filmstudio's korter op het productieproces gingen zitten en een beetje klaar waren met al die vrijzinnige regisseurs van de New Hollywood-beweging. Ik kan de studio's op basis van deze flop geen ongelijk geven, maar het heeft er wel voor gezorgd dat Hollywood sindsdien treinladingen aan eenheidsworst aflevert. Zo is Heaven's Gate dan toch op zijn manier legendarisch geworden. Bedankt Michael Cimino!
Je denkt in het begin nog met een variatie op Falling Down van doen te hebben, maar deze film slaat na een aardig begin andere wegen in (zowel letterlijk als figuurlijk) en zakt dan langzaam als een plumpudding in elkaar. Er is gewoonweg niet genoeg verhaal voor 90 minuten, hoe goed de hoofdrolspelers ook hun best doen. Volgende keer nog iets meer tijd besteden aan het script, Fares Fares!
Ziet er goed gemaakt uit, maar dat plot... man man man... dat is gewoon een belediging voor de inlichtingen- en veiligheidsdiensten. We zien een rechercheur die op eigen houtje een terroristische aanslag probeert te voorkomen vanwege wat oude demonen in z'n hoofd, een AIVD die zich als een of andere knokploeg manifesteert, een politietactiek van likmevestje (niet mogen ingrijpen bij een slachtpartij omdat er eeuwig op de DSI gewacht moet worden die doelloos rondjes door Amsterdam lijkt te rijden), een EOD die van het onschadelijk maken van explosieven een lolletje maakt (laten we er een kinderliedje bij zingen!)... echt wat een ongelofelijke onzin! Blijkbaar was het budget na al dat mooie camera- en montagewerk op, want een beetje research vond men niet nodig. Als dit de manier is waarop we in Nederland terrorisme bestrijden, dan kunnen we net zo goed allemaal een wapen in huis halen zoals in Amerika. De enigen die wel echt overtuigend overkomen zijn de terroristen, zij spelen hun rol angstaanjagend goed en maken het soms tenminste nog spannend, en vandaar ook het zesje.
De serie kon natuurlijk niet ontbreken na Undercover en de film, en maakt de verwachtingen helemaal waar. Het verhaal van Ferry en Danielle was in Undercover al het meest interessant en vroeg toen al om meer, de film was een leuk tussendoortje. Maar in de serie duiken we pas echt in Ferry's wereld, in een echt goed gemaakte productie met veel spanning en hier daar een vleugje New Kids Turbo om het soms ook luchtig te houden. Ik las hier en daar wel wat teleurstelling over het feit dat Ferry's karakter niet verder uitgediept wordt en dat het te veel op Undercover lijkt. Ik denk echter dat er nog wel wat voor de volgende seizoenen wordt bewaard, over Danielles jeugd krijgen we namelijk al wel meer te weten. Niet alles hoeft in één seizoen gepropt te worden. Kom maar door met dat tweede seizoen!
Het ziet er allemaal weer prachtig uit, en de actiescènes zijn onovertroffen. Maar het lijkt wel een losgeslagen trend te worden om verhalen in meerdere delen op te knippen om maar zoveel mogelijk te cashen. Het werd min of meer in gang gezet met de Lord of the Rings-trilogie, waarvan ik nog wel begreep dat je dat verhaal niet in één film kon vertellen, maar daarna gingen onder andere James Bond (Casino Royale en Quantum of Solace, die laatste was ook meteen de minste van het Daniel Craig-tijdperk), Dune, John Wick en nu weer Mission Impossible ermee aan de haal. Het kan op zich werken, als je maar zorgt dat je er een enigszins afgerond verhaal van maakt waardoor je in het vervolgdeel niet midden in een lopend verhaal valt en al moet afhaken voordat je doorhebt waar we waren gebleven. Dat laatste is echter steeds vaker gemeengoed, en ik vind dat je je als bioscoopganger dan best bekocht mag voelen als je na een half verhaal naar huis gestuurd wordt om twee jaar later maar eens het vervolg te mogen komen bekijken. Ik heb het gevoel dat dat deze Dead Reckoning-reeks ook gaat overkomen, hoe spannend het ook allemaal is. Het vervolg komt nu naar verluid pas uit in 2025... tja... En nog een ander klein dingetje trouwens: hou toch eens op met Russen die in dat rare gebroken Engels met elkaar communiceren! Met zo'n gigantisch budget mag je daar wel wat meer aandacht aan besteden.
Zeer degelijke en mooi gemaakte miniserie over datgene wat de John Wick-films interessant maakte: het iconische Continental-hotel met al zijn mysteries en geheimen. Toch is het hotel in de eerste twee afleveringen wat onderbelicht, pas in de derde aflevering krijgen we alle uithoeken van het Continental te zien. Overall is het verhaal oké (soms wel wat te simplistisch), het acteerwerk sterk en de algehele kwaliteit van de productie hoog met veel fraaie actiescènes. Wat soms wel op de zenuwen werkt is de score, men dacht blijkbaar dat lollige deuntjes als de Pac-Man theme wel zouden passen bij serieuze vechtscènes, maar het leidt alleen maar af. Wel leuk om Mel Gibson weer eens in een goede productie te zien schitteren, want het was allemaal niet best wat we de afgelopen jaren van 'm zagen.
Goeie, spannende thriller met topacteurs als Rolf Lassgård en Peter Stormare (o.a. The Big Lebowsky). Al heel snel is duidelijk wie de moordenaar is, maar toch blijft het tot aan het einde toe boeiend, omdat het lastig is bewijs te vinden tegen de dader. De afgelegen, omvangrijke bossen van Noord-Zweden doen ook een spannende duit in het zakje. Prima film om een regenachtige avond mee te vullen.
Die scène is natuurlijk enkel en alleen zo gemaakt om de aanwezigheid van een bovennatuurlijke kracht te suggereren, daar wordt in het eerste deel van de film voortdurend op gezinspeeld. Verder niet te veel achter zoeken 😉
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series