Michael1968 heeft 399 reactie(s) geplaatst.
Claire (Michelle Pfeiffer) woont sinds kort in Vermont.
Ze verdenkt haar buurman Warren (James Remar) ervan zijn vrouw te mishandelen en bovendien lijkt het erop dat ze begint te hallucineren; ze ziet tenminste uitermate vreemde dingen plaatsvinden in huis.
Haar altijd nuchtere man Norman (Harrison Ford) die onderzoek doet namens het miljardenbedrijf DuPont stuurt haar naar een psychiater hetgeen bepaald niet zonder gevolgen blijft.
Al met al een prima mysterythriller met enkele horrorelementen die weliswaar enorm traag op gang komt maar uiteindelijk in alle hevigheid losbarst en waarin Michelle Pfeiffer en Harrison Ford een uitstekend double-A-koppel vormen.
Oh ja, wat is dat toch met dat sleuteltje, die steiger en die verdomde badkuip?
7,5/10
"I'm fine!"..."Of course you are!"
"Why don't you just shut up!"
"Tell me please, so we can put this behind us!"
Kom niet aan Jonathans hondje want dat zal je bezuren; hij was afgezien van dierbaar als individu op zichzelf namelijk ook de enige herinnering aan Johns vrouw; zij wist dat zij doodziek was en zou gaan sterven en heeft Jo(nat)h(a)n Wick (Keanu Reeves) het goedmoedige diertje nagelaten om toch nog iets te hebben om van te houden.
Enfin, deze actiefilm vertoont de kenmerken van een goede slapstick maar niet veel meer dan dat; doorfeesten terwijl er om je heen medefeestgangers kapotgeknald worden is enigszins ongeloofwaardig, evenals het zogenaamde Russisch van zowel Viggo Tarasov (de Zweedse Michael Nyquist bekend van de briljante Millenniumserie) en Viggo's zoon Josef Tarasov (de Engelse Alfie Allen) als Gregori (de Israëlische Omer Barnea) en uiteraard de mitella die opeens overbodig bleek.
Al met al staat John Wick garant voor prima piefpafpoefactie maar niet meer dan dat.
Wel moet ik Chad Stahelski complimenteren voor de lichteffecten en voor de rest van de vormgeving.
Wraak smaakt zoet als de zoetste chocolade.....
6,5/10
"Let's not handle on basic instinct but as civilized men!"
"Noise complaint? Yes, noise complaint"
"People don't change, times, they do"
"Pull the contract!"..."Done"
Het zal je maar gebeuren; je hebt ooit gedatet met Louisa Share (actrice Maiara Walsh heeft overigens blauwe, zwartomrande kijkers om in te verzuipen maar dat terzijde), je hebt ondertussen reeds jarenlang een vaste relatie met Katie (Alicia Ziegler) en je mislukte date komt naast je wonen en maakt je vrouw het leven zuur en probeert jou (Dan, vertolkt door Philip Boyd) op alle mogelijke manieren terug te winnen.
Wat mij betreft een prima gegeven voor een hele goede thriller maar helaas bevat The Ex Next Door nou precies van die regiefouten die anno nu écht niet meer kunnen; een vaas neerleggen zonder handschoenen is er één van, een andere is dat wanneer je iemand ná hem of haar te hebben gewurgd alsnog een mes in zijn/haar donder steekt, de patholoog-anatoom meteen al ziet dat het bloed gestopt was met stromen voordat het mes in het lichaam werd geramd.
6/10
"Te veel tapijtreiniger zal je doden!"
Briljante film van ons aller Quentin met een Samuel Jackson op dreef, een op geniale wijze onuitstaanbare Jennifer Jason Leigh en een hele foute Kurt Russell in topvorm. Enfin, kijken dus al weet ik dat deze western gemengde reacties genereert. En hoe zit dat toch met die brief van Abraham?!
9/10
"She's a pepper, ain't she?"
Nu ik het nog eens teruglees, zie ik inderdaad dat ik iets te gedetailleerd op de inhoud ingegaan ben ook al repte ik niets over de climax en de ontknoping. Maar toch: Je hebt inderdaad gelijk, te veel detail😟
Je bedoelt waarschijnlijk The Prestige. Die heb ik op mijn watchlist gezet, hij lijkt me werkelijk geniaal💪🤘
Update 23-7-23: en...dat istie ook!!!
Margot (eigenlijk Erin, vertolkt door Anya Taylor-Joy) reist met de ongelofelijke patser Tyler (Nicholas Hoult) mee naar Hawthorne, een eilandje met een super deluxe restaurant.
De ontvangst blijkt - ondanks de $1250,= per persoon die men voor dit arrangement betaalt - niet bijster hartelijk.
Lang blijkt onduidelijk wat Julian Slowik (Ralph Fiennes) voor culinair concept in petto heeft maar dat er kadaverdiscipline heerst blijkt algauw.
Overduidelijk hebben chef Julien en zijn personeel laten blijken over aardig wat voorkennis te beschikken gezien de bijzondere taco's ;-)
Een schitterende, inktzwarte, maatschappijkritische komedie die m.i. ten onrechte als horror wordt aangemerkt. (Zelfs een 27Mc-bakkie komt erin voor!).
8,5/10
"This is the bootcamp of Mount Bullshit"
"You eat less than you desire and more than you deserve!"
Derek Vinyard (Edward Norton) wordt verteerd door pure haat jegens zwarten nadat zijn vader Dennis is afgeslacht.
Wanneer iemand tot overmaat van ramp zijn auto probeert te roven, laat hij hem "zijn tanden poetsen" aan het trottoir en belandt voor jaren in de bak. Ondertussen begint zijn jonge broertje Danny (Edward Furlong) in de voetsporen van zijn grote broer te treden, dit tot groot verdriet van zijn moeder Doris (Beverly d'Angelo) die het ook nog eens met een Joodse man doet - schande volgens haar zoons - en zijn zus Davina (Jennifer Lien). De zwarte rector Sweeney (Avery Brooks) probeert - nadat Danny een opstel met de naam "Mein Kampf" heeft geschreven waarin hij schaamteloos stukken uit het gelijknamige boek van Adolf Hitler nablaat - uit alle macht om Danny op andere gedachten te brengen; Alleen hij gelooft nog dat Danny te redden valt, zijn collegae hebben Danny allang opgegeven. Danny moet van Sweeney dan ook een opstel schrijven met de titel: American History X. Uiteraard zien zijn foute maten dit als regelrechte capitulatie. Wanneer Derek eindelijk uit de gevangenis ontslagen is lijkt hij veranderd maar wat is er eigenlijk gebeurd? En zijn nazi-sympathieën, zijn die nou echt ontstaan door de moord op zijn vader of is er iets anders aan voorafgegaan?
Het best wel verassende geheel is niet gespeend van symboliek (o.a. de teddybeer van Dereks en Danny's jongste zusje waarvan een pootje afscheurt - dit als model voor een familie die verscheurd dreigt te worden - en douchescènes die in dit pijnlijke drama een rode draad vormen waarvan eentje een sterke maag vereist).
Een thema dat telkens terugkomt is dat van individualisme versus de drang (en soms ook regelrechte dwang) om ergens bij te horen, al zou ik zo'n Seth (een moddevette Ethan Suplee op dreef) persoonlijk niet graag op visite hebben, yeach.
10/10
"...with your Jewish, nigga-lovin' hippie bullshit. Fuck you asshole, fucking kabbala reader!"
"You don't know what world your children are living in!"
"You'd better watch ya' ass, 'cause here in the joint you're the nigga, not me!"
"You'll wanna be a nigger? Than we'll treat you like a nigger!"
Charlie (Jack Fulton), het zoontje van Kristen (Sarah Wayne Callies) en Mike (Nicholas Cage) is een fervent Halloweenvierder.
Wanneer het feest enkele dagen voor 31-10 reeds in volle gang is, vraagt de als zeerover verklede Charlie, nadat zowel hij als zijn pa een ietwat opdringerige maraboe hebben gezien, aan zijn vader of de geest moet worden betaald.
Nog geen minuut later is Charlie verdwenen; zijn enige spoor is zijn piratensteek. Uiteraard hoeft Mike met dit verhaal niet aan te komen bij de politie en wordt hij zelfs een tijdje verdachte. Af en toe gebeuren er onverklaarbare dingen, zoals het chroomkleurige stepje van Charlie dat uit zichzelf begint te rijden, alsof Charlie een teken wil geven. Wanneer Mike bij een groep daklozen terechtkomt, wijst een van hen - een man met een verbrand gezicht - hem op een zich herhalende graffititekst die "pay the ghost" luidt.
Al met al een uitstekende horror (geloof de lage IMDB-score niet, zou ik zeggen) al doet de maraboe bij het vliegen soms ietwat plasticachtig aan.
8/10
Gezien op RTLII.
Alles is nagesynchroniseerd, een typisch Duitse en wat mij betreft nogal nare gewoonte aangezien een in het Duits kleppende Nicholas Cage toch ietwat gekunsteld aandoet.....
In 1935 heerst er in de South States een apartheidsregime waar de blanke Zuid-Afrikanen na 1948 hun vingers bij af zouden likken.
Melvin Tolson (Denzel Washington) geeft leiding aan de pikzwarte dwerguniversiteit Wiley in Texas, een staat vol met bloeddorstige hillbilly's die een "nigger" overduidelijk als Untermensch beschouwen en er niet voor terugdeinzen om onder het luikende oog van de (stiekem applaudiserende) blanke politie menig Afro-Amerikaan dood te martelen, op te hangen en/of in brand te steken. Melvin probeert - met hulp van leraar Henry Lowe (Nate Parker), Doctor James Farmer (Denzel Washington) en de eveneens superintelligente schoonheid Samantha Booke (Jurnee Smollett) op Wiley een debatcultuur op te tuigen en zodoende via de kracht van het argument de blanke rijkeluiszoontjes van de Harvard University op hun knieën te krijgen.
Uit het varkensincident lijkt overigens dat de blanke boeren (treffend gespeeld door Jackson Walker en Tim Parati) zichzelf weliswaar superieur achten aan zo'n stelletje "zwarten-in-blik" maar op verbaal en intellectueel vlak ondertussen niet in de schaduw kunnen staan van Dr. James Farmer Sr. (Forrest Whitaker) en James Farmer Jr. (Denzel Whitaker, niet de zoon van Forrest Whitaker maar wel vernoemd naar Denzel Washington).
Al met al een prachtig tijdsbeeld van het vooroorlogse Amerika en bovendien getuige de moord op George Floyd door een grijnzende "cop" en het gestaag verder radicaliserende extreemrechts ook anno nu nog immer actueel en met een mooie spanningsopbouw tegen het eind.
"I won't let my son be corrupt!"
Sinds Annie (Cameron Diaz) vanwege haar zwangerschap hals over kop met haar grote liefde Jay (Jason Segal) is getrouwd, raakt hun aanvankelijk uitermate bevredigende seksleven nogal in de versukkeling.
Om de spanning weer wat op te krikken (sic) besluiten zij een pornofilm van zichzelf te maken.
Annie werkt bij kinderspeelgoedfabrikant Piper's Brothers dat zich ook op de volwassenenmarkt wil gaan richten middels seksspeeltjes; Annie wordt gevraagd sappige commercials in te spreken. Jay werkt in de muziekstreamingdienstenbranche en verhuurt i-Pads. Hij heeft echter Frankensync op de apparaatjes geïnstalleerd zodat de bestanden die op hun laptop staan worden gesynchroniseerd met alle devices van iedereen aan wie Jay ooit een afgedankte i-Pad heeft weggegeven en dus ook onbedoeld hun "slaapkamerdocu". Om te voorkomen dat het drie uur durende MP4'tje de hele wereld over gestuurd wordt, proberen Jay en Annie op alle mogelijke manieren de tablets te pakken te krijgen die zij ooit hebben uitgeleend of weggegeven. Maar ja, dit heeft nogal wat voeten in aarde en Jay komt er bepaald niet zonder kleerscheuren vanaf, mede dankzij de nogal fanatieke herdershond Ariel van Piper's-Brothers-CEO Hank Rosenbaum (Rob Lowe).
Een - ondanks de slechte recensies - wat mij betreft helemaal niet onaardige komedie en zeg nou zelf, welke vent wil er nou geen soms spiernaakte, dan weer rollerskatende, coke snuivende en naar Slayer luisterende Cameron Diaz aanschouwen?
Ze wordt overigens wel érg hieperdepieper van dat ene lijntje.
7/10
PS: Howard is evil.....
"Who forgot to erase the tape has food poisoning, that's the rule!"
"With cocaïne?! Is this fucking Scarface?"
Middels kunstzinnige beeldbewerkingen - waarin de Nederlands-Russische Aliona van der Horst filmmateriaal eruit laat zien als tekenfilmsketches om de schizofrene situatie te scheppen waarin de Russen nu leven - laat deze documentairemaakster duidelijk zien dat vele miljoenen Russen het niet eens zijn met de barbaarse, middeleeuws aandoende en volstrekt onbegrijpelijke veroveringsoorlog die Vladimir Poetin tegen Oekraïne aan het voeren is. 8/10
Victor mag dan een onhandige klungel zijn, hij bedoelt het allemaal goed.
Zo ook wanneer hij met zijn geliefde Victoria wil trouwen.
Zowel zijn familie als de hare zijn nou niet bepaald van het beminnelijke soort en bij de ouders van Victoria - wanstaltelijke gedrochten die op hun dochter neerkijken en haar maar een stompzinnig wicht vinden - draait het uitsluitend om de bruidsschat, ongeacht met wie ze trouwt; trouwen zal ze. Wanneer Victor onder de priemende ogen van ouders en toekomstige schoonouders zijn huwelijksrepetitie verprutst, besluit hij in het bos de ceremonie nog eens goed door te nemen alvorens hij daadwerkelijk Victoria's hand vraagt. Wanneer hij de trouwring om een takje schuift - dat verdacht veel wegheeft van een vinger aan een hand - gebeurt er iets wat hij nimmer verwacht had.
Al met al een meeslepende en van messcherpe humor doorwrochte sprookjesfilm waarin middels kleurenspel een tegenstelling wordt geschetst middels een grauw en haatdragend Land der Levenden en een kleurrijk en hartelijk Dodenrijk en waarin een oog dat in de soep valt een overduidelijke knipoog naar Indiana Jones en de Tempel of Doom is.
O ja, het brein van Emily, de - uiterst sympathieke - Corps Bride waar Victor in het bos per ongeluk mee getrouwd is, bestaat uit een pratende made; haar hersenen zijn immers allang verteerd.
Regisseurs Tim Burton en Mike Johnson verdienen een standbeeld; zie onderstaande greep uit de goed gevulde grabbelton aan beroemdheden die zij hebben weten op te trommelen om de boel in te spreken:
Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Emily Watson, Joanna Lumley en Tracey Ullman (bekend van de zenuwachtige hit "Breakaway").
"Well he's quite a catch isn't he?"
"I need some questions"..."You mean answers?"..."Yes, answers!"
"Maybe they didn't wanna waste the cake"
Gelukkig werd The Theory Of Everything op 7 januari alsnog uitgezonden op Paramount Network.
Eddy Redmayne vertolkt het personage van Stephen Hawking, de Engelsman die getracht heeft de kwantumfysica van Niels Bohr te verenigen met de Relativiteitstheorie van Albert Einstein.
Zijn poging was weliswaar niet geheel succesvol maar hij kwam een flink eind; niet voor niets schopte hij het tot Doctor.
Reeds op zeer jonge leeftijd raakt de onfortuinlijke Stephen - tot schrik van zijn taalkundig onderlegde vriendinnetje Jane (Felicity Jones) gedeeltelijk verlamd als gevolg van ALS en ook de neuroloog die hem heeft onderzocht deelt hem mede dat hij nog hooguit twee jaar te leven heeft.
Het feit dat zijn hersens i.t.t. zijn spieren intact blijven stelt hem echter gerust en gelukkig laat Jane hem niet in de steek maar trouwt ze met hem. Bovendien verliest Stephen zijn gevoel voor humor niet. Wel vecht Jane tegen amoureuze gevoelens voor de kerkkoorvoorganger - of hoe je zo iemand ook noemt - Jonathan (Charlie Cox) die het zich maar niet in kan denken dat iemand die wél in de oerknal gelooft níét in de schepping gelooft.
Al met al een bijzonder mooie gedramatiseerde documentaire met een hele knappe rol voor Eddy Redmayne - let op zijn gelaatsuitdrukkingen - in 2015 ontving hij dan ook een welverdiende Oscar.
"No doctors. No.....doctors" "It's automatic" "It's for a friend"
Sam (Zoey Deutch) is popi-jopie.
Haar vriendinnengroep is hecht en aangezien het "Cupidodag" is, de jaarlijks terugkerende dag dat maagden traditiegetrouw ontmaagd zullen worden, wordt Sam, die als enige van het clubje nog steeds maagd is, meegetroond naar een feest.
Haar vriendje Rob (Kian Lawley) lijkt de gelukkige te zijn om haar Cupido te zijn maar laat net op tijd zijn ware gezicht zien.
De pispaal van de hele school is Juliet (Elena Kampouris) en zij wordt na een begrijpelijke woede-uitbarsting harerzijds het feestje uitgewerkt. Wanneer de vriendinnenclub vervolgens per auto huiswaarts keert, slaat het noodlot genadeloos toe: hun auto verongelukt en pas hier begint het feitelijke verhaal.
Sam wordt wakker en herleeft alles; vooral de tijdstippen 6:52 en 12:39 zijn evenals een papieren vogeltje en een volgezeken slaapzak beeldbepalend.
In eerste instantie lijkt "Before I Fall" de achtentachtigduizendste Bill-Murray-loze Groundhog-Day-kloon te zijn maar niets is minder waar, afgezien van dat ene aspect dan.
En waarom beleeft ze het auto-ongeluk ook in de derde persoon?
Vadertje Tijd lijkt Sam iets héél duidelijk te willen maken maar kan helaas niet praten.....
"Go back to the ward you psycho-bitch!"
"Become who you are"
"I forgot about my Crocs phase"
Maren (Taylor Russell) woont met haar vader (vertolkt door André Holland) op een woonwagenkamp na enkele keren gevlucht te zijn.
Vaderlief wil niks kwijt over de moeder van Maren maar laatstgenoemde is erg nieuwsgierig; wanneer ze achttien jaar wordt verdwijnt haar vader voorgoed uit haar leven maar laat wel een cassettebandje achter met een boodschap.
Maren gaat op zoek naar haar moeder Janelle (Chloë Sevigny), die naar verluidt ergens in Minnesota resideert, duizenden kilometers naar het noordwesten. Onderweg komt Maren ene Sullivan oftewel Sully (Mark Rylance) tegen die zich hinderlijk aan haar opdringt en haar wijst op het feit dat hij kan ruiken dat ze een "Eater" is, een kannibaal, bovendien praat Sully altijd over zichzelf in de derde persoon hetgeen hem nog enger maakt dan hij al is. Gelukkig ontmoet ze ook een jongen met de naam Lee (Thimothée Chalamet) die weliswaar eveneens wel een hapje mensenvlees lust maar stukken minder bloeddorstig lijkt te zijn dan Sullivan. En stel dat haar moeder daadwerkelijk nog tot het rijk der levenden behoort, zou de ontmoeting dan mee- of tegenvallen?
Al met al blinkt "Bones And All" zonder enige twijfel uit in originaliteit, absurdisme en vooral ook tragiek - aangezien Maren maar één ding wil en dat is normaal zijn en niet leven als een vrouwelijke Hannibal-The-Cannibal-variant - maar verder kan deze dramafilm annex roadmovie annex horror-light mij op de een of andere manier niet echt overtuigen, al zal de uitdrukking "je ziet eruit om op te vreten!" nimmer meer hetzelfde klinken.....
"Maybe love will set you free!"
"I dried off next to you!"
De miljonairsfamilie Lightstone is niet bepaald het toonbeeld van harmonie; de grofgebekte oma Gertrude (Beverly d'Angelo) die opschept over haar moordcommando en kennelijk contacten heeft in de hoogste kringen scheldt de senator verrot en bluft zich door het leven, paps Jason (Alex Hassel) en mams Linda (Alex Louder) zijn gescheiden en kijken elkaar nauwelijks of niet meer aan.
Dochtertje Trudy (Leah Brady) heeft één "cadeau" op haar verlanglijst.
En dat huurlingencommando waar oma zo over opschept? Is dat nou écht wel zo betrouwbaar?
De Kerstman heeft níét enkel maar een zak vol geschenken; uit zijn verleden heeft hij ook iets anders "leuks" overgehouden.
Iemand op zijn bakkes timmeren met het kindeke Jezus redt soms levens, blijkt tegen het einde.
Al met al een grandioze en lekker bloederige magische en maatschappijkritische kerstactiethriller (bestond dit genre reeds?) die zowel amuseert als bij tijd en wijle diep ontroert.
Let ook op de als elfje verkleede gijzelnemer Krampus, vertolkt door Brendan Fletcher; een onguurder smoelwerk kom je zelden tegen in de filmwereld en dus is hij perfect geknipt voor dit type karakters.....
9,5/10
"I'm still vertical so i'd like a change-up"
"It sounds like a whore"
"You always crap on the roof like a couple of pigeons"
"This was the last Christmas!"....."Not if you believe!"
William Wallace (Mel Gibson) ziet ergens in de tachtiger jaren van de dertiende eeuw dat zijn vader en zijn oom - evenals nog een hele reeks stamleden - afgeslacht zijn, door Engelse troepen.
Terug in Schotland, nadat zijn oom Argyle (Brian Cox) hem meegenomen heeft op een rondreis door Europa wil hij twee dingen: zijn dierbaren wreken en een onafhankelijk Schotland zonder ook maar één enkele overgebleven Engelse edele.
Stiekem trouwt hij met Murron MacClannough (Catherine McCormack) omdat haar vader eerst maar eens wil zien dat hij dapper genoeg is om zijn dochter te mogen huwen. Murron wordt verkracht en - na zich hevig te hebben verzet - afgeslacht door Engelse strijders, voornamelijk om William tot in het diepste van zijn ziel te raken en zijn wil te breken. Koning Edward "Longshanks" I (Patrick McGoohan) stuurt zijn schoondochter, de Franse prinses Isabelle, op William af om hem af te leiden van de troepen die Edward naar Schotland stuurt. Isabelle, die tegen haar zin met Edwards lafhartige zoon Henry getrouwd is begint steeds meer respect voor de vermetele William te krijgen en besluit in stilte zijn kant te kiezen. Tevens hoopt William de steun van Robert The Bruce (Angus McFadyen) te krijgen. Maar ja, of je edelen kunt vertrouwen?
Een briljant drama met veel bloedvergieten dat wel de meest historisch incorrecte rolprent allertijden genoemd wordt.
Ook Schotten en Ieren schijnen naar ik me heb laten vertellen nogal te hebben moeten lachen om Mels Schotse accent; een Australische Amerikaan Schots laten spreken valt dan ook heus niet mee.
Desalniettemin wat mij betreft een
Je moet het dan ook niet als historische- maar als een dramafilm zien.
"Your heart is free, just follow it"
"English men don't know what a tongue is for"
"Men don't follow titles, they follow courage"
"Every man dies, not every man really lives"
Boekomslagtekstschrijver Ben (Ben Affleck) zit in de stress want hij wil overmorgen gaan trouwen met Bridget (Maura Tierney) en weet dat beide families het feest allang aan het voorbereiden zijn.
Een medereizigster, die in het vliegtuig naast hem zat, moet ook die kant op en dus reis je samen. Deze Sarah (Sandra Bullock) blijkt iemand te zijn die alles al heeft meegemaakt; zij is stripteasedanseres en is bepaald niet op haar mondje gevallen. Een vogel komt in een van de vliegtuigmotoren terecht waardoor de straalmotor verbrandt en de kist crasht, vervolgens huren Ben en Sarah samen met ene Vic (Jack Kehler) een deelauto en Vic blijkt knetterstoned zonder geldig rijbewijs achter het stuur te zitten. Met zijn drieën worden ze dan ook gearresteerd. Wanneer Sarah en Ben de volgende dag, nadat is gebleken dat Vic de enige schuldige was, zijn vrijgelaten kopen ze treintickets naar Georgië maar na op het dak van de wagon te zijn geklommen om hun stemmen te laten echoën in het prachtige landschap, vergeten ze over te stappen en gaan de verkeerde kant op. Een hurricane staat op het punt om de boel nog verder in de soep te laten lopen. Ben voelt zich - tot zijn grote schaamte - steeds meer tot de avontuurlijke en vrijdenkende Sarah aangetrokken en komt in conflict met zichzelf; bovendien krijgt hij van binnen en buiten zijn familie nogal wat horrorverhalen omtrent het huwelijk te horen en begint dan ook steeds meer te twijfelen of hij er wel goed aan doet om alsnog met de degelijk opgevoede en ogenschijnlijk nogal saaie Bridget te gaan trouwen.
Al met al een bijzonder vermakelijke komedie (zie alleen al Ben die tegen zijn zin in een homotent moet gaan strippen om een roestige auto te kunnen betalen nadat Sarahs poen gejat is omdat hij tegen zijn belofte om op haar spullen te letten in, ging zitten slapen) maar van natuurtalenten als Sandra Bullock en Ben Affleck kun je nauwelijks anders verwachten.
"Jesus is a truck headed for God's warehouse"
"You'll be the next number on her list"
Ergens in de drieëntwintigste eeuw is London een echte roofstad geworden, geleid door de gewelddadige Thaddeus Valentine (vertolkt door de Australiër Hugo Weaving); de stad kan zich in haar geheel verplaatsen en wanneer er een tekort aan hulpbronnen dreigt, entert London andere steden, waar dan ook niets van overblijft maar waarvan de inwoners in leven blijven mits zij zich onderwerpen aan de wetten van London.
Inwoners van London noemen zich tractionisten omdat de motoren onder deze stad middels enorme tractieaccu's worden gevoed.
Uiteraard willen de niet-verplaatsbare steden - bevolkt door anti-tractionisten - zich niet zomaar overgeven. Thaddeus dochter Katherine (door de in Australië geboren Leila George) mag dan zijn alles zijn, zij begint langzamerhand ernstig aan haar vaders goede intenties te twijfelen. De verbitterde Hester (de IJslandse Hera Hilmar) wil maar één ding: haar door Thaddeus vermoorde moeder wreken. Loyaliteitsconflicten staan centraal in dit dystopische spektakelstuk; Katherine wil enerzijds geen verraad plegen aan haar vader maar anderzijds wil ze dat hij stopt met zijn rooftochten, Tom (gespeeld door de Ier Robert Sheehan) wil de hand die hem gevoed heeft, London, enerzijds niet bijten maar snapt anderzijds wel dat het zo niet langer door kan gaan en Hester heeft de kwantumrobot Shrike - nadat het ding ooit haar leven gered heeft - ooit een belofte gedaan.....
En wat is dat toch met dat kettinkje met dat metalen oog?
Ook de Koreaanse Jihae speelt een zeer belangrijke rol als Anna Fang.
Al met al een zeer internationale cast die deze chaotische productie nog niet per se tot een topper maakt maar desalniettemin is het wel een smakelijk geheel.
7 min / 10
"Time to check out, blokes!"
"I can face everything, even death, as long as my soul is free"
Viktor Navorski (Tom Hanks) uit Krakozhia, een fictieve republiek ergens in Oost-Europa, wil een bezoek brengen aan New York.
Één probleem: In zijn land is een staatsgreep gepleegd en daardoor is zijn paspoort niet meer geldig. Viktor blijkt een aimabele persoon te zijn en ook zijn kennis der Engelse taal wordt met de dag beter. Hij helpt mensen graag en wordt behoorlijk populair bij het personeel. Catherine Zeta Jones speelt een uitermate sympathieke rol als stewardess Amelia Warren die geobsedeerd is door de geschiedenis van het Napoleontische rijk en Viktor zou best weleens met haar uit eten willen; bovendien blijken zij best wel het een en ander gemeen te hebben. Ze heeft echter één probleem.....
Wat zit er overigens toch in vredesnaam in dat Planter's pindablikje? In ieder geval geen pinda's, dat blijkt zo langzamerhand wel.
Deze uitermate geslaagde tragikomedie is naast een mooi en soms pijnlijk verhaal tevens een aanklacht tegen de bureaucratie en de manier waarop er soms met migranten wordt omgesprongen die geen kant op kunnen.
"I hate tuesdays!!!"
"Why man has puzzle, when he has you?"
"Yes I have phone, wait a minute"
"You like to eat a bite?"
Sara (Allison Williams, met dubbel-l zoals het bekende bruinbrood) wil na een seksueel avontuurtje met haar ex-minnaar, de popi jopie rokkenjager Jackson (Alexander Dreymon) samen met hem uit Mauritius vertrekken aangezien het haar bepaald niet door iedereen in dank wordt afgenomen en hij maar wat graag nog steeds bij haar wil zijn.
De piloot van het propellervliegtuigje sterft vrijwel direct na vertrek maar gelukkig heeft Sara een beetje vliegervaring; maar goed ook want het overgebleven tweetal krijgt het zwaar te verduren; onweer, zuurstofgebrek en brandstoftekort zijn hun lot.
Al met al is deze Zweeds-Duits-Iers-Amerikaans-Zuid-Afrikaans-Engelse thriller (of wat het voor moet stellen) van Mikael Marcimain een vermakelijk doch soms erg voorspelbaar en bij vlagen zelfs onbedoeld lachwekkend geheel en kennelijk is oriënteren op de stand van de zon erg moeilijk; toch wil je als kijker weten hoe het nou afloopt.
Wat een tante, die Sara; ze beschikt over een bizar lange adem en een ongekende fysieke kracht.
Waar sterke drank toch al niet goed voor is.....
"Don't be a defaitist"
"We're flying on rum, you're genius!"
Harry (Bruce Willis) moet samen met een heel team bestaande uit lieden van allerhande pluimage waaronder mafkezen als Rockhound (Steve Buscemi) en Max (Ken Hudson Campbell) een meteoor zien op te blazen alvorens deze de aarde bombardeert met miljarden doden tot gevolg.
Een ding hebben zij gemeen: regelrechte doodsverachting, en die eigenschap heb je wel nodig voor dit soort missies. A.J. (Ben Affleck) is stapelverliefd op de bijzonder aantrekkelijke dochter van Harry, Grace, en zij op hem; ze zal echter moeten afwachten of haar vriendje en haar vader dit avontuur wel zullen overleven.
Veel vuurwerk en ander zwaar-over-de-topspektakel maar aan de nogal schokkerige effecten die het geheel een flink plastic Thunderbirdsgehalte geven kun je overduidelijk zien dat deze sciencefictionthriller uit de jaren '90 stamt; daar doet de voor deze film opgetrommelde Triple-A-crew niets aan.
"I always wanted this between my legs!"
Een stel bestelt een taxi, die overduidelijk niet van plan blijkt om hen naar hun bestemming te rijden doch de man vermoordt en tussen spoorrails begraaft en de vrouw opsluit en knevelt in een kelder.
Amelia (Angelina Jolie) is een jonge politieagente waar haar oude baas, de superintelligente Rhymes (Denzel Washington) heel veel vertrouwen in heeft.
Helaas is laatstgenoemde dankzij een reddingspoging van een collega zwaar gehandicapt geraakt en ligt op de intensive care; hij kan enkel nog met zijn mond de computer boven zijn bed besturen maar gelukkig is zijn spraakcentrum niet aangetast. Hij heeft algauw in de gaten dat er een vrouw in acuut gevaar is en stuurt Amelia eropaf. Helaas krijgt ze niet van iedereen binnen haar corps evenveel medewerking.....
Een prima thriller waarin de dader overduidelijk met zijn slachtoffer speelt zoals een kat met haar prooi en opvallend secuur te werk gaat.
"My point is: destiny is what you make"
"Don't let him run you over in circles"
"It's time to get the record straight"
Johnny Link (Mel Gibson) heeft jarenlang in de bak gezeten vanwege drugshandel en verscheidene andere misdrijven.
Nu is hij lid van een praatgroep waarin hij tracht zijn verleden te verwerken en resideert hij op een woonwagenkamp in de woestijn van Californië maar hij heeft één groot probleem: zijn opstandige en ooit o zo naïeve tienerdochter Lydia (Erin Moriarty), die hij jarenlang niet meer heeft gezien, werd door haar ongure en gewelddadige vriendje Jonah (Diego Luna) misbruikt om zijn misdaden te verbloemen maar wordt nu door hem achtervolgd. Ze wordt door Jonah en zijn mannetjes onder druk gezet om een aan drugs en drank verslaafde vrouw met schulden af te slachten zodat Jonah zijn handen schoon kan houden en daar begint het pas echt mee.
Een prima misdaadthriller met een Hells-Angelsachtige Mel Gibson in topvorm.
En Raoul Max Trujillo heeft als "The Cleaner" een bekkie om op te schieten.
"This is not a dating service!"
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series