Michael1968 heeft 399 reactie(s) geplaatst.
Robert Oppenheimer (Cillian Murphy) is in het laboratorium weliswaar een eersteklas kluns maar in de theoretische natuurkunde een genie; hij onderzoekt middels Niels Bohrs (Kenneth Branagh) kwantumfysica de theorie achter de ontwikkeling van een waterstofbom.
Zijn vrouw Kitty (Emily Blunt) is - naar eigen zeggen - een tot huisvrouw gepromoveerd - bioloog.
Oppenheimers buitenechtelijke relatie met een communiste - Jean genaamd (Kirsten Pugh) - brengt hem onbedoeld in een afschuwelijke situatie.
Het verhaal schakelt namelijk tussen het interbellum, WOII en het minstens zo paranoïde McCarthytijdperk in de jaren vijftig en Robert heeft ooit minister annex ultrarechtse havik Lewis Strauss (Robert Downey Jr.) flink tegen de schenen geschopt op grond van keiharde feiten; Strauss' ego is ernstig gekwetst en Strauss vergeet nooit!
8,5/10
Het wisselen tussen kleur en zwartwit en het gebruik van sepia-achtige tinten verschaft dit door Christopher Nolan (wie anders ;-) geregisseerde historische drama een extra beklemmende sfeer; wacht niet af tot hij op Pathé Thuis of Popcorntime verschijnt maar bekijk hem vooral in de bios voor een optimale beleving.
"Selfish and awful people don't know they're selfish and awful"
Iedere goocheltruc bestaat uit drie fases: De Belofte, De Wending en tot slot datgene waar het publiek al die tijd op heeft gewacht: De Prestige.
Rivalen Alfred "Freddy" Borden (Christian Bale) en Robert "The Great Danton" Angier, beiden uitstekende illusionisten, worden bittere vijanden nadat Roberts bijzonder aantrekkelijke echtgenote Julia (Piper Parabo) op tragische wijze sterft tijdens een levensgevaarlijke goocheltruc. Angier kan maar niet verkroppen dat Borden een op het oog gelukkig gezinsleven leidt terwijl hij alleen is achtergebleven.
9/10
Deze psychologische thriller vol met body doubles, ronduit verachtelijke intriges en dode vogeltjes is een typisch staaltje Christopher Nolan; zelf heb ik hem twee keer moeten bekijken om er een touw aan vast te kunnen knopen.
Oh ja, David Bowie vertolkt een sympathieke en uiteraard geniale Nicola Tesla.
Pas op als je vingers je lief zijn.....
"If you wanna know Angier's secret, dig him up and ask it himself!"
"He stole my life, I stole his trick"
"It's inhuman to be so cold"
Bill, bekend staande als D-Fens, (Michael Douglas) kan het feit dat zijn vrouw Beth (Barbara Hershey) van hem gescheiden is en hij zijn dochtertje hoogstwaarschijnlijk nooit meer mag zien, maar niet verkroppen.
Zijn frustratie gaat ver, héél ver; dusdanig ver dat hij onder andere een machinegeweer trekt omdat hij bij een junkfoodzaak een minuutje of vijf te laat is voor een ontbijt en enkel uit lunchmaaltijden kan kiezen en een telefooncel kapotschiet omdat iemand zegt dat-ie te lang staat te bellen. D-Fens laat een spoor van vernieling achter en zijn ex is doodsbang voor hem; het feit dat de politie haar aanvankelijk niet of nauwelijks serieus neemt, is bepaald niet bevorderlijk voor haar gemoedsrust, evenmin als voor die van haar dochtertje.
Een grandioze tragikomedie die humoristisch begint maar in de loop van het verhaal hoe langer hoe grimmiger wordt en waarin Michael Douglas held (zie de manier hoe hij jeugdbendes aanpakt) en antiheld (agressieve stalker) in een is.
"You missed. Like me!"
Bankier Andy Dufresne (Tim Robbins) wordt vanwege moord op zijn vrouw en haar minnaar levenslang in Shawshank opgesloten en weet na allerhande terreur, gepleegd door een aantal van zijn medegevangenen, eindelijk zijn draai te vinden. Met hulp van zijn maat Red Redding (Morgan Freeman) weliswaar, want zonder hem is dat vrijwel, zoniet geheel, onmogelijk.
Andy blijkt - naast sluw in het plegen van belastingfraude - tevens erg handig in het slijpen van schaakstukken.....
9,5/10
The Shawshank Redemption is weliswaar niet de eerste gevangenisthriller (15 jaar eerder sierde immers Escape From Alcatraz het witte doek) maar wel zo'n beetje de allerbeste in zijn soort.
Bob Gunton speelt de rol van gevangenisdirecteur Warden Norton met griezelige overtuigingskracht.
"Brooks Was Here!"
"...like a fart in the wind"
"To tell you the truth, I'm not givin' a shit!"
Vliegtuigingenieur Kyle (Jodie Foster) wil samen met haar dochtertje Julia (Marlene Lawston) haar overleden man op Long Island NY laten begraven.
Samen met haar dochtertje Julia stapt ze in een luxueuze kist en valt spoedig in slaap.
Wanneer ze enkele uren later wakker wordt, is haar anders altijd even aanhankelijke dochtertje spoorloos verdwenen en tot haar grote ontsteltenis is ook het pasje met de foto en de naam van haar dochtertje pleite. Niemand heeft het kind gezien en wanneer Kyle begrijpelijkerwijs een scène begint wordt ze in de boeien geslagen door air marshall Carson (Peter Sarsgaard) die haar in opdracht van de Captain Rich (Sean Bean) in de gaten moet houden. Had ze haar dochtertje eigenlijk wel bij zich, of wordt ze getergd door hersenschimmen? Een kind kan immers niet zomaar verdwijnen in de lucht, zou je denken.....
We zien een Jodie Foster in topvorm in deze ietwat ondergewaardeerde mysterythriller die slechts vier jaar na 11-9-1 is geproduceerd en waarin dan ook het spook van paranoia rondwaart
"Turn around!"
".......no, just you!"
Harper (Lizze Broadway) is modeontwerpster en is apetrots op haar Instapixelaccount waarop ze haar creaties toont....en zichzelf.
Haar vader Derek (Shawn Christian) en moeder Layla (Kelly Sullivan) zijn er niet helemaal gerust op en terecht:
De stronteigenwijze Harper blijkt gestalkt te worden en de desbetreffende onverlaat gaat grof geweld bepaald niet uit de weg.
6/10
Al met al een simpel verhaal dat de nodige voorspelbaarheid bepaald niet uit de weg gaat, maar voor een B-film valt deze thriller niet eens tegen.
"We're not just friends, we love eachother!"
Sadie Harper (Sophie Thatcher) kan het tragische verlies van haar moeder maar niet verkroppen en hecht zich in dusdanig extreme wijze aan haar spulletjes dat ze zelfs haar jurk draagt, dit tot grote hilariteit onder haar klasgenootjes.
Haar vader William (Chris Messina) is psychotherapeut en krijgt een wel heel vreemde patiënt, Lester Billings geheten, vertolkt door een overtuigende David Dastmalchian.
Ondanks de recensies die variëren van matig tot abominabel slecht waardoor ik een soortement van The Bye Bye Man II vreesde, ervoer ik deze paranormale horror helemaal niet als slecht, in tegendeel .
Gelukkig ontbreken de messenblokken in de keuken en de spinnenwebben in de kelder nu eindelijk eens wél.
Ik voorspel een gouden filmtoekomst voor Sophie Thatcher; deze millennial speelt de scheuren in het doek.
Twee huisnummers vormen een gouden draad: 217 en 19.
Ook dat vervloekte melkkiesje kan er wat van.....
7,5/10
Kijk deze op een boek van Stephen King geënte film vooral in de bioscoop nu het nog kan!
"Monstercheck completed" "Les, what have you done!"
Een van de bijzondere aspecten aan Hotel Royale is het feit dat het gedeeltelijk in Nevada ligt en gedeeltelijk in Californië.
Iedereen die dit hotel bezoekt blijkt iets meegemaakt te hebben of.....iets op zijn/haar geweten. Jeff Bridges speelt een grandioze rol als Daniel Flynn en ook Cynthia Erivo vertolkt de rol van zangeres Darlene bijzonder overtuigend. Emily (Dakota Johnson) is de oudere zus van Rosie "Boots" Summerspring die bepaald niet gevrijwaard lijkt te zijn van de nodige spectrumstoornissen. Billy Lee (Chris Hemsworth) is om van te kotsen, al ben ik wel jaloers op zijn sixpack🤔 De door Rosie vertoonde vorm van autisme in combinatie met doortraptheid mag gerust een giftig mengsel worden genoemd.
Cynthia Erivo speelt een bijzonder innemende rol als de begenadigde doch van geluk gespeende en zodoende berooide zangeres Darlene.
Miles Miller (Lewis Pullman) is misschien wel de meest getormenteerde hotelmanager allertijden.....
Een niet-chronologische, vervreemdende thriller waarin het verhaal hotelkamertje voor hotelkamertje wordt afgepeld en waarbij je als kijker verdomd goed moet opletten.
"It gives me the willies"
Hmmm... inderdaad drukte ik me in mijn enthousiasme iets te gedetailleerd uit. Ik heb er het nodige uitgeknipt.
"Halloooo allemaal, wat fijn dat je er bent, ben je voor het eerst hier of ben je al bekeeeeeend.....🎶🎶🎶".
Deze inmiddels als legendarisch te bestempelen gruwelijke oorwurm uit de keel van Juf Ank (Ilse Warringa) is een van de visitekaartjes van deze ronduit briljante satirische televisieserie.
Jennifer Hoffman speelt de aanvankelijk nog onbevangen Hanna die haar kind op "De Klimop" onderbrengt en meteen de ondankbare taak in haar maag gesplitst krijgt om de kinderen te ontluizen.
Zij heeft aanvankelijk geen flauw idee wat haar overkomt maar krijgt door schade en schande dikke lagen eelt op haar getergde moederziel.
Diederik Ebbinge vertolkt de volstrekt onbekwame schooldirecteur Anton, die middels zijn op zichzelf goed bedoelde proefballonnetjes de ouders zonder erg tegen elkaar opzet. Leny Breederveld speelt de anti-idealistische en antiwoke Juf Helma die middels haar van Janpieterszooncoeniaanse slavenverbrandingen en andere sadistische praktijken doorwrochte verhalen de leerlingen altijd weer aan haar lippen weet te doen hangen bij de geschiedenisles. Henry van Loon speelt een meesterrol als de aan PTSS lijdende, gitaar spelende conciërge Volkert, die niet enkel de leerlingen doch tevens de ouders voor zich weet te winnen.
"Sinterklaas, wie kent hem niet, Sinterklaas Sinterklaas en natuurlijk Zw.........."
"Glans!!!!"
"Waarom is mijn kind een sterretje?!"
Ronduit briljant hoe sprookjesverhalen als Sneeuwwitje op de hak worden genomen, zie alleen al de legendarische quote: "haal dat dooie wijf van mijn tafel!" en hoe er door de prachtige visuele effecten toch weer een sprookjessfeer wordt gecreëerd. Enkele jaren geleden heb ik deze onnavolgbare animatierolprent op televisie gezien en in retrospectief spijt het mij dat ik hem niet in 3D heb gezien in de bioscoop.....
10/10
Begrijpelijkerwijs leidde de Shrek-reeks tot de verkoop van allerhande prullaria waaronder een diadeem met trompetvormige Shrek-oortjes😃
"Well, it's clean here".
Volgens mij kan Michael Crichton daar niks aan doen en is Steven Spielberg de boosdoener maar verder ben ik het er roerend over eens dat iedere boekverfilmer zich zich aan het verhaal moet houden en niet maar een volstrekt ander verhaaltje moet gaan verzinnen zoals ook in de film Inferno van Ron Howard. Het boek van Dan Brown was geweldig, de film sloeg volstrekt nergens op en doet de schrijver geen eer aan.....
Dankjewel, Kaz!
Ik heb hem terstond aangepast.
Ik zie nu echter dat door mij het commentaar van Monique/Monki én dat van jou hetzelfde is geworden als dat van mij🤔
Hmmm.....ik zit mijn filmplempseltje nog eens na te lezen en - al zou ik het zelf geen spoilers willen noemen - ik ben hier toch wat te veel op details ingegaan. Helaas kan ik het nu niet meer wijzigen; ik zal voortaan beter opletten, Monique.....
The Meaning Of Life is nou typisch zo'n film die je over je heen moet laten komen;
Verwacht geen lopend verhaal want de enige chronologie die er in zit bestaat uit de zeven hoofdstukken des levens die worden uitgebeeld en die de zin van het leven zogezegd moeten verduidelijken.
Uiteraard worden (vermeend) typisch Engelse eigenschappen zoals de "Stiff Upper Lip" flink op de hak genomen in de scène die de Zoeloeoorlog in Glasg....ûhhh....Natal voor moet stellen en ook veel verderop.
Geweldig overigens hoe de seksuele hypocrisie binnen de katholieke kerk op de hak wordt genomen en als je op de hier verbeelde wijze seksuele voorlichting op school krijgt heb je voorlopig geen zin meer; de "schoolkinderen" zijn overigens aardig op leeftijd.
"The Minister Of Silly Walks" John Cleese mag gerust de koning van de typisch Engelse humor genoemd worden getuige zijn ontelbare rollen in deze chaotische komedie.
Ik schat in dat er weinig mensen op de wereld zijn die nog nooit de scène met de vraatzuchtige Mister Creosote (Terry Jones die zowaar nog meer personages bekleedt dan Cleese) hebben gezien.....
Ook een After Eight?
"Look! They are eating Howard"
"Its available on Betamax, VHS and VCC!"
"And the placemats, sir?"
"Come in, have a drink too"
Nadat Will (Nicholas Cage) zijn jarenlange gevangenisstraf heeft uitgezeten, houdt zijn doodgewaande maar in werkel tot doodzieke, spuitende, eenbenige junk gedegenereerde ex-compagnon Vincent (Josh Lucas) zijn van hem vervreemde dochter Alison (Sami Gayle) gevangen door haar telkens wanneer ze te luidruchtig wordt, verdovende middelen toe te dienen.
Hij wil alsnog geld zien, dat hem bij de laatste poging tot bankroof (waarbij zijn minachting voor het menselijk leven wel heel duidelijk bleek) door de neus is geboord.
Een helemaal niet onaardige actiethriller waarin Nicholas Cage ook de Zweedse taal aardig lijkt te beheersen wanneer hij zijn andere vroegere compagnon, Riley (gespeeld door de Zweedse actrice Malin Åkerman), waarschuwt voor naderend gevaar.
7/10
"Maybe he's takin' a dump"
"...let the squirrels fight..."
Shiloh Hunter aka Dangerous D (Virginia Gardner) is een op het verzamelen van zo veel mogelijk likes beluste klimvlogger die de steilste rotswanden trotseert en op deze wijze maar wat graag klikaas creëert; ze heeft dan ook reeds 60000 volgers weten te verzamelen.
Haar boezemvriendin Becky "Becks" Connor (Grace Caroline Currey) is na de dood van haar echtgenoot en grote liefde Dan (Mason Gooding) een doodsbang vogeltje geworden dat een jaar na dato nog immer in diepe rouw verkeert. Hunter wil haar maar wat graag op sleeptouw nemen naar een nieuw avontuur en schoorvoetend stemt Becks - die als gevolg van haar depressies en verdriet een moeizame relatie met haar vader (Jeffrey Dean Morgan) heeft, ondanks al zijn vertwijfelde pogingen om dit te doorbreken - in. Maar of dát nou zo'n verstandig besluit is geweest van Hunter?!
Deze thriller dreigt af en toe te verzuipen in langdradigheid maar gelukkig zitten er toch nog wel de nodige verrassende wendingen in die de kijker bij de les houden.
Al is en blijft het nogal ongeloofwaardig dat na dagen in zo'n ongemakkelijke situatie te hebben gezeten, je makeup nog nauwelijks is uitgelopen, evenals het feit dat Becks met een kapot, zwaar ontstoken been toch nog in staat is om een roestige topmast te bedwingen om de drone van haar eveneens geblesserde vriendinnetje op te laden, en dat zonder schoenen.
Al met al veel respect voor de vindingrijkheid die de twee dames aan de dag leggen.
Kijk uit voor roofvogels, en zéker voor opdringerige gieren; zo'n etterende beenwond vinden zij maar wát lekker.....
6,5/10
"Fuck you with your truck!"
Pelham 123 is de bijnaam van de metro die iedere dag om 1:23 vanaf Pelham vertrekt.
Wanneer dit rijtuig op een dag gekaapt wordt door het gewelddadige trio Ryder (John Travolta), Bashkin (Victor Daniel Gojcaj) en Phil Ramos (Luis Guzmán) blijkt Ryder opvallend goed op de hoogte te zijn van de effectenbeurzen en goed te zijn in hoofdrekenen met extreem grote getallen.
Walter Garber werkt namens de gemeente New York en had weliswaar een veel hogere functie bij de gemeente maar is vanwege malversaties gedegradeerd tot toezichthouder; uitgerekend hij moet trachten de kapers "te vriend" te houden aangezien Ryder hem per se als onderhandelaar wil; andere onderhandelaars accepteert hij simpelweg niet.
Al met al een niet onaardige thriller met een ongure John Travolta op dreef.
"Hostages are a good insurance"
"I swear you would be the first one to go"
"Are you a bad penny?"
Oskar Schindler (Liam Neeson) is een schatrijke industrieel die maar wat graag met zijn luxe pronkt.
Hij verkeert in hoge Nazi-kringen maar de industriële vernietiging van Joden, Roma, Sinti en chronisch zieken stuit hem tegen de borst. Gelukkig is hij eigenaar van onder andere een emaillefabriek en maakt van Itszak Stern (Ben Kingsley) zijn boekhouder en van andere "Todeskandidaten" zijn fabrieksarbeiders. Hij moet echter de extreem sadistische Hauptsturmführer, Amon Goeth (Ralph Fiennes) - die er een gewoonte van maakt om vanaf zijn slaapkamerbalkon voor de lol concentratiekampgevangenen dood te schieten - zowel zijn werknemers als hemzelf continu in de gaten houdt en er dan ook dolgraag op los mept, in toom zien te houden zonder zich verdacht te maken. Gelukkig is geld een prima smeermiddel.....
Niet enkel Oskar Schindler maar ook heel wat andere personages zijn op bestaande personen - zowel helden als nazi's - en tevens echte slachtoffers gebaseerd.
Soms is de werkelijkheid nog gruwelijker dan de film:
De werkelijke Amon Goeth verhief sadisme tot een kunstvorm en liet kinderen door zijn valse honden aanvallen tot ze crepeerden, sloeg zijn overige slachtoffers tot bloedens toe met een zweep en dwong hen het aantal slagen te tellen; wanneer ze zich vergisten begon hij gewoon weer overnieuw ( bron: https://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,163870,00.html ).
Het overgrote deel van dit uitstekende oorlogsdrama is in zwartwit gefilmd hetgeen het geheel extra indringend maakt.
"It's bad business"
"Thanks. You'll soon be with the Russians"
"Amon, you're such a child!"
WOII.
Joseph "Joe" Enders (Nicholas Cage) moet gedurende de slag om het - reeds sinds 1914 door Japan bezette - eiland Saipan een code zien te bedenken die niet door de Japanners gekraakt kan worden.
Hij krijgt van hogerhand de opdracht om Navajo-Indianen uit het reservaat Monument Valley (Arizona) in te zetten om in hun taal gecodeerde opdrachten via de radio te versturen teneinde zeker te weten dat de vijand deze code niet kan afluisteren en kraken. De Navajo's moeten beschermd worden waar het kan maar indien er eentje gepakt wordt, moet hij gedood worden; het beschermen van de code gaat immers voor het beschermen van de gevangen genomen Navajo. Uiteraard leidt dit tot pijnlijke situaties voor zowel de blanke soldaten als de Indiaanse codedragers en ook het feit dat deze Natives bepaald niet als gelijkwaardig worden beschouwd, getuige het feit dat Joe een Zilveren Ster krijgt vanwege een heldendaad die in de eerste plaats uit de koker van Ben Yahzee (Adam Beach) komt, werkt nou niet bepaald bevorderlijk om de band tussen beschermers en beschermden te versterken.
"What an incredible pile of Navajo Horseshit"
"It doesn't get your friends back"..."What do you know about friends?!"
Deze op ware gebeurtenissen gestoelde, gedramatiseerde oorlogsfilm heeft weliswaar een hoog Medal-Of-Honor-gehalte maar zonder overdreven "gore-modus" dus het aantal in het rond vliegende lichaamsdelen blijft redelijk binnen de perken.
Maar wat wel opvalt:...wat gaan die Jappen toch mooi dood hè?
Francis "Frank" Hummel (die nimmer waardering voor zijn heldendaden in Vietnam en andere oorlogsgebieden heeft gekregen) besluit samen met een hele groep al net zo zwaar gefrustreerde collega-mariniers om 81 bezoekers te gijzelen.
In de roemruchte toeristenmagneet Alcatraz, wordt de in gifgassen gespecialiseerde laborant Stanley Goodspeed (Nicholas Cage) door de FBI ingehuurd om deze onverlaten onschadelijk te maken. De uit Alcatraz ontsnapte maar later weer gevangen genomen John Patrick Mason (Sean Connery) is de enige persoon die de ondergrondse gangen onder deze voormalige gevangenis op zijn duimpje kent maar FBI-überkwijlebabbel Womack (John Spencer) sterft nog liever dan Mason te laten gaan.
Al met al een grandioze over-de-top-actiethriller met een Ed Harris, een Sean Connery en een Nicholas Cage - zoals reeds eerder vermeld - in bloedvorm.
"Tour is over, Bob"
"...but here and now the lies stop!!"
"Why I'm not surprised, you piece of shit!"
"He just fucked up your Ferrari"
"...but how, in the name of the sucious butthole, did you get out of this cell?!?!"
P.s.: kijk uit voor groene bolletjes.....
Wanneer er een aardbeving plaatsvindt waarbij er in een parkeergarage de nodige sinkholes ontstaan, ontdekt de nieuwsgierige puber Danny (Morgan Davies) in een van die gaten een kluis met een boek waarvan de kaft verzegeld is met haaientanden en bovendien gaat het boek vergezeld van enkele grammofoonplaten.
Wanneer hij zich aan de haaientanden prikt (en het boek de bloeddruppeltjes opvallend snel absorbeert waarna het openspringt) en de platen draait komen er de nodige krachten vrij; zijn broer Caleb (Richard Crouchley), moederlief Ellie (Alyssa Sutherland) en haar zus, rockchick tante Beth (Lily Sullivan) blijven bepaald niet gespaard.
Deze film hoor je in de bioscoop te zien voor de optimale beleving, of anders thuis in het pikkedonker.....
(Als ik 20 jaar jonger was geweest, ergo ten tijde van The Evil Dead uit 1981 nog niet geboren zou zijn, zou ik hem een 9,5/10 hebben gegeven).
De nodige knipogen naar het oorspronkelijke The Evil Dead ontbreken geenszins in deze lekker bloederige, door de Ier Lee Cronin geschreven, gorerolprent (waarin niet enkel de nodige organen in het rond vliegen doch lichamen zelfs aan elkaar vast komen te zitten) en bovendien doen sommige scènes zelfs aan The Shining denken; let op de lift.
Uiteraard is de geestelijk vader van bovengenoemde klassieker - good ol' Sam Raimi - ook weer van de partij en Bruce Campbell bevindt zich nu eens áchter de camera in plaats van ervoor.
"Let me in!"
"Who wants to rot next?"
"Dead by dawn!"
P.s.: Let op de schitterende goudkleurige contactlenzen!
Senator Jess (Scarlett Johansson) wil met Peter (Paul W. Downs) trouwen en haar vriendinnen besluiten dan ook een vrijgezellenfeest te organiseren met - uiteraard - de nodige strippers en seksueel getint "feestmateriaal".
Nadat de dames zich naar Miami Beach begeven en een stripper inhuren loopt het helemaal uit de hand.....
De nodige scènes zijn schaamteloos gejat van Very Bad Things (je weet wel: die onnavolgbare rolprent met een onuitstaanbare Cameron Diaz en een moordende Christian Slater) en bovendien komt deze komedie - ondanks de A-cast - waarin niet iedereen blijkt wat hij lijkt, niet echt van de grond.
Al met al een 10 voor meligheid en een 0 voor originaliteit; hiermee komt men uit op een 5 gemiddeld.
"Fantabulous"
"If someone tells me what to do, Ill do it"
"I can speak to animals"
"But this time it's Jess, I dont wanna get over her!"
"Self waxing is NOT weird!!!"
P.s.: Let ook op het accent van Pippa oftewel Kiwi-die-níét-uit-Nieuwzeeland-komt (Kate McKinnon); haar als Australisch bedoelde accent klinkt uit de keel van een Amerikaanse van Schots/Duitse komaf behoorlijk overtuigend in mijn Nederlandse oren maar ik stel me zo voor dat menig Aussie van het lachen uit zijn/haar stoel rolt.
Thanks💪
De klas van Miss Taylor (Danielle Carter) krijgt de opdracht om tekeningen in een tijdcapsule te stoppen en die voor vijftig jaar te begraven
De sombere, door fluisterstemmen in haar hoofd gekwelde en zelfdestructieve Lucinda (op wier idee die tijdcapsule berust) levert geen tekening in maar in plaats daarvan een lijst vol cijfertjes .
De weduwnaar John is (50 jaar later) universitair docent astrofysica en zijn zoontje Caleb graaft samen met zijn klasgenootjes de tijdcapsule op en hij krijgt de cijfertjeslijst van (de inmiddels overleden) Lucinda mee naar huis. John besluit om die numerieke opsomming toch maar eens aan een onderzoek te onderwerpen, dit met verrassende en vooral ook angstaanjagende resultaten.....
Al met al een niet onaardige mysterythriller (of moet ik zeggen: sciencefictiontragedie?) maar wel met de nodige bijbelse verwijzingen.
Een puntje eraf voor de soms ietwat schokkerige effecten.
"They've chosen you, both of you!"
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series